Gjest Sala21 Skrevet 5. april 2014 #1 Skrevet 5. april 2014 Jeg har kjøpt meg noe pent stoff, som jeg nå har lyst til å lage en kjole av, MEN,jeg har ingen bra mønster og jeg er heller ikke nok erfaren til å bare lage noe flotte greier bare med å klippe å mikse, så ... er det noen som vet hvor man kan finne mønster, uten at jeg trenger å kjøpe de? (A)
AnonymBruker Skrevet 6. april 2014 #2 Skrevet 6. april 2014 hvid du ikke har erfaring med å sy og lage dine egne mønstre, bør du absolutt betale de få kronene det koster å kjøpe et mønster. Du finner sikkert gratis mønster på nett, men da må du jo styre med å printe ut og få dette til å matche opp på alle A4-arkene du printer, så mønsteret blir riktig. HJemmeprintere printer ofte litt skjeivt, så mønsteret ditt vill aldri bli helt korrekt. Med mindre du har tilgang til plotter, da kan det jo være et alternativ. På stoff og stil får du mønster til rundt 60 kr. Selvom de ikke er alverdens fancy, er det jo et sted å starte. Ellers er Burda et bra sted å lete etter mønster. Finner du på nett eller i stoffbutikker Alternativ kan du klippe/sprette opp en kjole du har, som du liker og lage mønster etter delen. Anonymous poster hash: ba219...e17
Kvist Skrevet 8. april 2014 #3 Skrevet 8. april 2014 Mange billige mønstre å få kjøpt på nett også, både på ebay, epla og etsy selges gamle og vintagemønstre. Vil du slippe styr med printing velger du et mønster på papir og venter på å få det i posten. Har sett sånne mønstermapper på loppemarkeder også, og mange av de gamle mønstrene blir mye mindre retro med et nytt stoff. Men er du nybegynner, velg gjerne mønstre fra 70-80åra og nyere, de før det er alltid laget for folk som har lært å sy
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå