Gå til innhold

Solosang i kyrkja- når?

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1
Skrevet

Utifrå malen på Orkdalsmenighetene si sida, når passar det inn med solosang? Nr. 1, 5 eller 10?

Kor mange salmar skal de ha?

Har ei syster som er ufatteleg flnk til å spele fele, kva syns de om brudemarsj på fele som pre- og postludium? Går det an med orgelmusikk til feletonane, eller vil dei drukne i orgelmusikken?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal ha to soloinnslag - et rett etter inngangsmarsjen og et like før ekteskapsinngåelsen (hvis jeg ikke husker helt feil, gidder ikke se etter akkurat nå).

Tre salmer har vi valgt. Så mye musikk fordi presten (svigerfar) insisterte på at det skal vi få tid til. Og han vet vel hva han snakker om! :)

Tror felemarsjer kan bli fint, men ville ikke brukt orgel til. En ting er at det kan overdøve fela, en annen er at tradisjonelt har ikke bruremarsjer på fele blitt akkompagnert av orgel. Vi kunne også hatt felemarsj, men det er viktigere for meg at pappa fører meg til alters enn at han spiller - så han skal spille oss til bords i stedet. Men vi skal ha utgangsmarsj med korps, ikke orgel, da.

Skrevet

Inngang

Solistinnslag

Innstiftelse av ekteskapet

Ekteskapet inngås

669

Skriftlesning

Tale

Forbønn

223

Velsignelse

Utgang

Skrevet

Fele og orgel kan være veldig fint sammen. Med litt ekstra lyd på fela og dempet orgel kan det bli veldig bra.

Vi hadde kun fele til inngangsmarsj. Veldig flott.

Dersom dere velger 3 soloinnslag bør det ikke være mindre enn 1,5 time til neste vielse den dagen (dersom det er flere).

Det nye vigselsritualet tar litt lenger tid enn det gamle.. har vi nå erfart.

Lampeskjerm

Skrevet

Vi har satt opp soloinnslag etter ekteskapsinngåelsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...