Gjest gjest1 Skrevet 6. juni 2004 #1 Skrevet 6. juni 2004 Utifrå malen på Orkdalsmenighetene si sida, når passar det inn med solosang? Nr. 1, 5 eller 10? Kor mange salmar skal de ha? Har ei syster som er ufatteleg flnk til å spele fele, kva syns de om brudemarsj på fele som pre- og postludium? Går det an med orgelmusikk til feletonane, eller vil dei drukne i orgelmusikken?
Ingeborg Skrevet 6. juni 2004 #2 Skrevet 6. juni 2004 Vi skal ha to soloinnslag - et rett etter inngangsmarsjen og et like før ekteskapsinngåelsen (hvis jeg ikke husker helt feil, gidder ikke se etter akkurat nå). Tre salmer har vi valgt. Så mye musikk fordi presten (svigerfar) insisterte på at det skal vi få tid til. Og han vet vel hva han snakker om! Tror felemarsjer kan bli fint, men ville ikke brukt orgel til. En ting er at det kan overdøve fela, en annen er at tradisjonelt har ikke bruremarsjer på fele blitt akkompagnert av orgel. Vi kunne også hatt felemarsj, men det er viktigere for meg at pappa fører meg til alters enn at han spiller - så han skal spille oss til bords i stedet. Men vi skal ha utgangsmarsj med korps, ikke orgel, da.
14062003 Skrevet 6. juni 2004 #3 Skrevet 6. juni 2004 Inngang Solistinnslag Innstiftelse av ekteskapet Ekteskapet inngås 669 Skriftlesning Tale Forbønn 223 Velsignelse Utgang
lampeskjerm Skrevet 6. juni 2004 #4 Skrevet 6. juni 2004 Fele og orgel kan være veldig fint sammen. Med litt ekstra lyd på fela og dempet orgel kan det bli veldig bra. Vi hadde kun fele til inngangsmarsj. Veldig flott. Dersom dere velger 3 soloinnslag bør det ikke være mindre enn 1,5 time til neste vielse den dagen (dersom det er flere). Det nye vigselsritualet tar litt lenger tid enn det gamle.. har vi nå erfart. Lampeskjerm
Gjest MrsL Skrevet 6. juni 2004 #5 Skrevet 6. juni 2004 Vi har satt opp soloinnslag etter ekteskapsinngåelsen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå