Gå til innhold

Hvilken trend er du lei av?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Beige.

Damer med beige strikkejakke, beige bukse, beige veske, beige sko, beige highlights i håret, beige hudfarge, beige liten hund, beige lepper og beige personlighet, som uten tvil ville vært klin umulige å få øye på i en ørken.

:fnise:

Også med beige liten hund...

Det har de faktisk.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mary Quant

Alt som er "ungdomsstil" er jo helt gyselig i følge denne tråden. Crop tops, oversized jeansjakker, rutete skjorter, korte shortser osv. Så kanskje det er mer opprør enn vi forstår, haha.

Anonymous poster hash: 3d6fa...93f

Alt går i bølger. Det gjelder å ikke kaste klær for før eller senere kommer det på moten igjen.

Jeg har dyreprint som er mange år - bruker det fremdeles - det ser ut som om jeg kjøpte det i går.

Magen viste vi på 70-tallet også, alt skulle være jeans - bukser, skjorter, kjoler - korte skjortser, maksikjoler, minikjoler, midikjoler, hjemmestrikk, ruter .. alt er kommet tilbake ... skulle ønske jeg hadde tatt vare på alt vi hadde på den tiden - og da særlig mor sine klær. Den tids "Nordsjøjakke" tilsvarer vel alle de tykke jakkene ungdommen bruker i dag. Digre øreringer, armbånd og smykker brukte vi på 70-80 tallet også ...

Jeg irriterer meg ikke over noe i dag .. jeg vet hvilke butikker jeg skal gå i for å finne det som passer meg og som jeg liker ... men å irritere meg over hva andre bruker? Nei, det bruker jeg ikke tid på. Synes heller det er fascinerende.

Så alt går i bølger, folkens.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perleøredobber. Fint hvis du ønsker å se dørgende kjedelig ut da. Men hvorfor ønsker folk det?



Anonymous poster hash: ce436...ae9
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evans

- Dødningshoder på klær

- skrift på klær som ikke betyr noe, men som skal fremstå som kjemeptøft.

- liksom-universitetsmerker på klær

(samme for hjemmet - hater slike bokstaver man setter opp. HOME ol.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mødrene deres begynner ikke å bruke Converse - de har gått med slike siden 80-tallet ;)

Jeg kjøpte mitt første par i 1987 og bruker ennå Converse fra tid til annen. Ikke mødrene deres som tar etter dere her.

Samme greia med Doc Martens. Dere unge jenter tror at dere startet en trend med disse. Vel, nei. Vi som er litt eldre har hatt slike siden 1990..

Anonymous poster hash: 3e32b...6ac

Det er meget mulig! Men de damene jeg refererer til har nettopp byttet ut mokasinene sine med noe "stilig og ungdommelig" som converse ;)

Om man tar seg en tur på Storosenteret (Oslo vest) så ser man hva jeg mener.

Det ser snålt ut. Ikke alt passer til alle.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er meget mulig! Men de damene jeg refererer til har nettopp byttet ut mokasinene sine med noe "stilig og ungdommelig" som converse ;)

Om man tar seg en tur på Storosenteret (Oslo vest) så ser man hva jeg mener.

Det ser snålt ut. Ikke alt passer til alle.

Enig i at ikke alt passer til alle. Voksne damer som plutselig skal bli veldig "ungdommelige" kan være teit, enig i det. Men noen av oss voksne jenter, f.eks rundt 40, startet å gå med disse for mange tiår siden - og stoppet aldri :) Altså ikke noe vi fant på i forrige uke. Men så er det vel forskjell på klesstilen til 40-åringer også.

Anonymous poster hash: 3e32b...6ac

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Bukser som er høye i livet. Det er greit med ei bukse som er litt høyt i livet, men når de dekker navlen er det på tide å innse at man kanskje har bomma? Det er veldig få som ser bra ut i slike bukser, og de få som gjør det er på ingen måte representativt for resten av samfunnet!

Også slike haremsbukser med skrittet nede med knærne, noe som fører til at hele buksa henger og slenger og ser altfor stor ut. Det som kanskje begynte som en god ide på et altfor sent naschspill, endte opp som en tåpelig trend som bare ser bomsete ut. Det var litt rage en sein lørdagskveld

jeg er så lang i ryggen at disse buksene aldri går så høyt som over navlen på meg så disse buksene passer meg ypperlig. Enig med haremsbuksene. Ser helt toskete ut. Endret av BettyBoop
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er "her borte"?

Tokyo! Regner ikke med de er så på moten i Norge :P noe som er liksågreit, hehe. Fine er de jo ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er så lang i ryggen at disse buksene aldri går så høyt som over navlen på meg så disse buksene passer meg ypperlig. Enig med haremsbuksene. Ser helt toskete ut.

Så bra da! Det er som jeg sier, de aller fleste passer ikke bukser som er veldig høye i livet. Men de som derimot passer det, de ser til gjengjeld utrolig bra ut i det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Converse er vel det jeg er mest lei av nå.. Jeg har selvfølgelig en del par selv, men nå om dagen se jeg mange damer i alderen 40+ som trør rundt i den høye modellen, splitter nye og godt strammet med en anstendig knute foran.

Jeg blir definitivt å ikke bruke mine i år (hallo Finn.no ). Ikke kun av den grunn selvfølgelig, jeg er kjempelei av de uansett. Men man vet jo at det er på tide å legge en trend død når mødrene våre begynner å bruke det samme ;)

Nei Gud forby at vi gamlinger skal ha nye sko og attpåtil knyte dem.

Converse er ikke akkurat noe dere yngre har funnet på, vi har gått dem i alle år, de er klassiske og passer til alle.

Synes det er helt på trynet sko skal ha aldersgrense.

:roll:

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle disse college genserene med tekst på.. Åh gud hvor jeg hater de genserene. Finnes OVERALT på butikkene jo. Greit nok å kanskje ha en som kosegenser, men å gå rundt med det og tro det er fint.. Nei nei. :icon_lol:

Så er det de laange strikkejakkene som går helt ned til leggene. Det er fint på mennesker som er høye. Men for meg som er lav ser det bare utrolig teit ut. Ser jo ut som en umpa lumpa. Vanskelig å finne en fin cardigan når det er sånne lange som er på moten for tiden :dry:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Som en lav og "kompakt" person, så er jeg lei av at butikkene ser ut til å oversvømmes av oversized gensere og topper, som gjerne er lange i tillegg. Synes godt at det kan være fint på høye, ganske slanke personer, men på meg ser det helt forferdelig ut. Alt jeg har av konturer forsvinner. I det hele tatt synes jeg det er for mye formløse klær.

Sier meg enig i trenden med topper og kjoler som er lengre bak enn foran. Det er ikke pent.

Samme med de jakkene med ermer i imitert skinn.

Ønsker meg også flere rette jeans, til fordel for skinnyjeans.

Anonymous poster hash: b2ff8...196

Når jeg tar på meg slike formløse og lange greier, ser jeg ut som et mumietroll. Er 156 cm og littegranne rund... :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er hipsterbart...?

Sånn her f.eks

News_008061_Other_001.jpeg

Det er jo egentlig bart gjenerelt jeg ikke liker, men det er stort sett hipstere som har det, så da kaller jeg det hipsterbart. ;)

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lei av cardigans som går ned i en spiss foran. Ser også teit ut under jakker.



Anonymous poster hash: 9ae9c...126
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Converse er ikke klassiske og passer til alt!

Jeg mente de er en klassiker, og skrev at de passer til alle. Men ja, ikke til alt. :)

Jeg får et nytt forresten par i morgen. Mannen har med til meg fra reise, han har kjøpt dem i dag.

Jeg er over 40! Mohaha! De er attpåtil høye, og jeg skal knyte lissene! :danser:

:P

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...