Gå til innhold

Hvor mye kalorier i en speltlompe?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk for svar :) Men en lompe veier 36 g, og når jeg regner ut med formelen 190/100*36 så blir det jo over 60 kalorier? :S



Anonymous poster hash: 9b920...807
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor spurte du da?

Anonymous poster hash: 9b036...e79

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg kjøpte etter jeg skrev innlegget?

Hvorfor spurte du da?

Anonymous poster hash: 9b036...e79

Fordi jeg kjøpte etter jeg skrev innlegget?



Anonymous poster hash: 9b920...807
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det som står i artikkelen er at hver lompe inneholder ca 20 kcal MER enn først antatt, og ikke at det er 20 kcal i hver lompe. Derfor kan nok svaret du har regnet deg fram til stemme. Med andre ord inneholder ikke speltlomper noe betydelig endring i kcal enn andre lomper. Etter at det kom frem at Buers lomper var merket feil, så har jeg bare begynt å kjøpe vanlige (og mye billigere) lomper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som står i artikkelen er at hver lompe inneholder ca 20 kcal MER enn først antatt, og ikke at det er 20 kcal i hver lompe. Derfor kan nok svaret du har regnet deg fram til stemme. Med andre ord inneholder ikke speltlomper noe betydelig endring i kcal enn andre lomper. Etter at det kom frem at Buers lomper var merket feil, så har jeg bare begynt å kjøpe vanlige (og mye billigere) lomper.

Hvilken lomper er det du kjøper nå og hvor mye kcal inneholder disse, altså, hvor mye i en lompe?

Anonymous poster hash: d0fa3...c57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken lomper er det du kjøper nå og hvor mye kcal inneholder disse, altså, hvor mye i en lompe?

Anonymous poster hash: d0fa3...c57

Jeg kjøper heller FirstPrice-lompene til en 5 kroning. Antall kcal er vel litt mindre i hver lompe siden lompene er litt mindre (om jeg husker riktig), men pr. 100 g. ligger på ca. det samme. Noen mener at speltlompene smaker mye bedre, men med masse digg fyll synes jeg de til en femmer er helt topp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper heller FirstPrice-lompene til en 5 kroning. Antall kcal er vel litt mindre i hver lompe siden lompene er litt mindre (om jeg husker riktig), men pr. 100 g. ligger på ca. det samme. Noen mener at speltlompene smaker mye bedre, men med masse digg fyll synes jeg de til en femmer er helt topp.

Ok, kanskje jeg skulle kjøpe disse da, femkroner er utrolig billig og perfekt for en student! Er dog veldig glad i buer speltlomper, men hvis kcal-mengden er den samme, kan en like så greit prøvde de billigere variantene. Pleier dog ikke å ha så mye digg fyll, bare kalkunskinke, cherrytomat\argurk og mager kesam :-)

Anonymous poster hash: d0fa3...c57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter litt googling fant jeg speltlomper fra "Aulie", disse inneholder 129 kcal (100 gram) og en lompe inneholder cirka 30 kcal!

Lurer på hvor en får kjøpt disse?



Anonymous poster hash: d0fa3...c57
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...