missdior Skrevet 15. oktober 2014 #1621 Del Skrevet 15. oktober 2014 Jeg tissa som en gærning gjennom første trimester, men nå er det heldigvis gitt seg litt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleninja Skrevet 15. oktober 2014 #1622 Del Skrevet 15. oktober 2014 Jeg tissa som en gærning gjennom første trimester, men nå er det heldigvis gitt seg litt Bortsett fra når M sparker deg i blæra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 15. oktober 2014 #1623 Del Skrevet 15. oktober 2014 Tror aldri jeg våknet om natten bare fordi jeg måtte på do, men når jeg likevel var våken kunne jeg jo ta turen i tilfelle jeg skulle få sove godt når jeg sovnet igjen. As if Resten av døgnet derimot, da var det heeele tiden Jeg tissa som en gærning gjennom første trimester, men nå er det heldigvis gitt seg litt Bare vent.. Siste trimester vil du sikkert vurdere å bosette deg inne på badet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Severus Skrevet 15. oktober 2014 #1624 Del Skrevet 15. oktober 2014 Jeg tissa som en gærning gjennom første trimester, men nå er det heldigvis gitt seg litt Ja fikk en sms en gang av et ukjent nummer med ordet do Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mafalda Skrevet 15. oktober 2014 #1625 Del Skrevet 15. oktober 2014 Barneproduksjon i to trinn: 1) Graviditet: Fly på do halve natta 2) Spedbarnstid: Sitte med puppen ute halve natta ... og dette gjør vi altså frivillig. Flere ganger til og med! Og så måtte jeg bare kommentere denne: Men, vi var på foreldremøte igår, 3 timer (!!!) på en tripptrappstol. Mannen måtte hente bilen, jeg klarte ikke gå til parkeringsplassen etterpå... Foreldremøter på tre timer synes jeg faktisk er langt over grensen. Særlig barnehage- og småskoleforeldremøter pleier jo å ta lang tid, og mye av det er veldig koselig info, absolutt- men tre timer synes jeg er uhorvelig lenge å forvente at folk skal bli sittende. Jeg er interessert i det de gjør både i barnehagen og på skolen, men litt mer effektiv tidsbruk hadde jeg nok håpet på. Neste gang sier du høyt og tydelig i det du kommer: Vi må dessverre gå klokka XXX fordi YYY. Da har du sådd en forventning om en viss framgang i møtet, og alle de andre foreldrene vil takke deg i sitt stille sinn Bill. mrk. Gammal ringrev Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 15. oktober 2014 Forfatter #1626 Del Skrevet 15. oktober 2014 Jeg flyr også mye på do nå som gravid! Har 2-3 tisseturer hver natt, veldig slitsomt. På mårrakvisten sliter jeg litt med å sovne igjen også. Jeg lurer veldig på hva jeg skal gjøre, jobber bare 2 halve dager nå, men bekkenet er jo dritvondt første timen på jobb, til jeg får gått meg til. Og så er jeg ofte sofaliggende resten av dagen. Men har jo ikke sååå vondt de dagene jeg er hjemme. Men, vi var på foreldremøte igår, 3 timer (!!!) på en tripptrappstol. Mannen måtte hente bilen, jeg klarte ikke gå til parkeringsplassen etterpå... Jepp, absolutt slitsomt! Jeg pleier også ofte å slite med å sovne igjen, i alle fall hvis det er rundt den tiden R står opp, for da slapper jeg ikke av før han har gått ut døra, for jeg ligger på en måte og krysser fingrene for at han ikke vekker O. Ikke drikke noe om natten, nei, guri Kan hende jeg må slutte med det lenger ut i svangerskapet, men foreløpig vil jeg heller slite meg gjennom en ekstra tissetur KNIIIIIP Hehe, det vil ikke jeg Men jeg er ikke tørst om natta da. Bare om kvelden. De verste nettene er jeg det. Andre er kanskhe hver time frem til 2-3 og så sover jeg til 5-6 før jeg er oppr igjen. Har fått streng beskjed av gyn å drikke 2000ml og fører drikkeliste. Klarer som sagt ikke å drikke alt tidligere på dagen, så da blir det slik:p Ja, da blir jo saken en annen. Da må man bare. Jeg tissa som en gærning gjennom første trimester, men nå er det heldigvis gitt seg litt Gjør heldigvis det for de fleste Barneproduksjon i to trinn: 1) Graviditet: Fly på do halve natta 2) Spedbarnstid: Sitte med puppen ute halve natta ... og dette gjør vi altså frivillig. Flere ganger til og med! Og så måtte jeg bare kommentere denne: Foreldremøter på tre timer synes jeg faktisk er langt over grensen. Særlig barnehage- og småskoleforeldremøter pleier jo å ta lang tid, og mye av det er veldig koselig info, absolutt- men tre timer synes jeg er uhorvelig lenge å forvente at folk skal bli sittende. Jeg er interessert i det de gjør både i barnehagen og på skolen, men litt mer effektiv tidsbruk hadde jeg nok håpet på. Neste gang sier du høyt og tydelig i det du kommer: Vi må dessverre gå klokka XXX fordi YYY. Da har du sådd en forventning om en viss framgang i møtet, og alle de andre foreldrene vil takke deg i sitt stille sinn Bill. mrk. Gammal ringrev Hehe, jepp, slik er det. Foreldremøtet vi hadde i høst var faktisk også på tre timer! Jeg aner ikke hvorfor, for jeg fikk faktisk spysjuka da, og R var ikke hjemme, så slapp jo unna den, men de to siste foreldremøtene har vært veldig lite interessante. Altså, det har vært så mye mer fokus på forskning, hvordan andre barnehager rundt omkring i verden gjør ting osv. osv. Så klart med den intensjon å bedre kvalitet i barnehage, men hva med å ha mer fokus på selve barehagen, hva barna gjør, hvilke målsetninger barnehagen har det året osv. osv. Sist gang så var det fokus på oppdragelse. Mye av det var jeg faktisk ganske uenig i også. Sånn som det der med at barn følger 70 % av beskjedene de får hos foreldrene, så hvis en mor ber barnet om å rydde opp legoklossene to-tre ganger uten at barnet gjør det, så skal hun bare la det gå, for barnet føler jo beskjed 70 % av de andre tilfellene! Hva er greia med det liksom? Når jeg ber O om å gjøre noe, så må han gjøre det. Hvis jeg tenker at det kan være opp til han, så spør jeg han i stedet for å be han. Eventuelt at jeg gir han valgmuligheter. Mange sånne der oooooverpedagogiske snillisme-greier type "foreldre skal aaaaaldri vise at DE bestemmer" osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 15. oktober 2014 Forfatter #1627 Del Skrevet 15. oktober 2014 Bankmøte gikk ganske bra! Husker ikke om jeg har nevnt at jeg har vært i bankmøte, men.. Huset har steget masse i verdi, og det blir null problem å få (og betale) lån til å pusse opp bordkledning, bytte vinduer, etterisolere og bygge et tilbygg. Blir som et helt nytt hus utvendig når det er gjort 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 15. oktober 2014 #1628 Del Skrevet 15. oktober 2014 Så bra :D skal dere starte med det nå før babyen kommer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 15. oktober 2014 Forfatter #1629 Del Skrevet 15. oktober 2014 (endret) Så bra :D skal dere starte med det nå før babyen kommer? Så fort det firmaet vi velger har ledig tid, men byggefirma har det jo ganske travelt for tiden. R skal ta rivingen, men å sette opp bordkledning og vinduer tar firma. Det vil være så utrolig tidkrevende at vi har valgt å ta det vira firma. Så er vi sikret med tanke på eventuelle feil også, som lekkasjer etc. Tipper det blir til våren eller noe sånt. Endret 15. oktober 2014 av Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susa Skrevet 15. oktober 2014 #1630 Del Skrevet 15. oktober 2014 Barneproduksjon i to trinn: 1) Graviditet: Fly på do halve natta 2) Spedbarnstid: Sitte med puppen ute halve natta ... og dette gjør vi altså frivillig. Flere ganger til og med! Og så måtte jeg bare kommentere denne: Foreldremøter på tre timer synes jeg faktisk er langt over grensen. Særlig barnehage- og småskoleforeldremøter pleier jo å ta lang tid, og mye av det er veldig koselig info, absolutt- men tre timer synes jeg er uhorvelig lenge å forvente at folk skal bli sittende. Jeg er interessert i det de gjør både i barnehagen og på skolen, men litt mer effektiv tidsbruk hadde jeg nok håpet på. Neste gang sier du høyt og tydelig i det du kommer: Vi må dessverre gå klokka XXX fordi YYY. Da har du sådd en forventning om en viss framgang i møtet, og alle de andre foreldrene vil takke deg i sitt stille sinn Bill. mrk. Gammal ringrev Syns faktisk det var veldig lite barnehageinfo! Men en tannpleier var der og hadde et veeeldig langt foredrag om tannhelse, kosthold osv! Hvor mange sukkerbiter det var i nugatti og cola. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 15. oktober 2014 #1631 Del Skrevet 15. oktober 2014 Så fort det firmaet vi velger har ledig tid, men byggefirma har det jo ganske travelt for tiden. R skal ta rivingen, men å sette opp bordkledning og vinduer tar firma. Det vil være så utrolig tidkrevende at vi har valgt å ta det vira firma. Så er vi sikret med tanke på eventuelle feil også, som lekkasjer etc. Tipper det blir til våren eller noe sånt. Godt å få det gjort når det må gjøres:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 15. oktober 2014 Forfatter #1632 Del Skrevet 15. oktober 2014 Åh, har blitt gudmor i dag! Til en gutt på 4,9 (!) Kg Har gått og trippet siden i går da det begynte, men hun hadde uregelmessige og lite vonde rier og 4 cm åpning da jeg snakket med henne halv ti i dag. Da var hun enda hjemme. Kl 15:55 var gutten ute. Så var visst ikke noe problem å presse ut gutten. En dag over termin og nesten 5 kg! Jammen ikke verst. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Severus Skrevet 15. oktober 2014 #1633 Del Skrevet 15. oktober 2014 Gratulerer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 15. oktober 2014 #1634 Del Skrevet 15. oktober 2014 Gratulerer så mye Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleninja Skrevet 16. oktober 2014 #1635 Del Skrevet 16. oktober 2014 Gratulerer som gudmooor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 16. oktober 2014 Forfatter #1636 Del Skrevet 16. oktober 2014 Takk for det dere. Gleder meg til å hilse på den lille. __ Åååh, at alt skal være så vanskelig. Ringte omsider til sykehuset i dag for å purre på journalen, og der er det ikke skjedd noen ting. Brevet jeg gav til hun sekretæren på føden, som hun skulle sende ned til arkivet, har ikke blitt sendt. Så nå må jeg sende brevet på nytt. Jeg er så lei av å vente, så jeg kjører til sykehuset for å levere det personlig i stedet for å sende det i posten. Så da kommer ikke journalen før neste uke. Forutsatt at det ikke er veldig travelt der, for hvis det er veldig travelt på føden så blir det jo ikke skrevet ut før de har tid til det. Så tyyyypisk min flaks Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 16. oktober 2014 #1637 Del Skrevet 16. oktober 2014 Æææh, så kjipt! Det er det VERSTE ever når de ikke sender ting right away! Da jeg venta på å få sertifikatet i posten, så holdt jeg på å gå på veggen. Tok laaang tid, så ringte jeg, og hun sekretæren i telefonen bare "ååååh, det hadde jeg glemte å sende!" Så vi var vel en 20-30 stk som venta på lappen i posten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 16. oktober 2014 Forfatter #1638 Del Skrevet 16. oktober 2014 Æææh, så kjipt! Det er det VERSTE ever når de ikke sender ting right away! Da jeg venta på å få sertifikatet i posten, så holdt jeg på å gå på veggen. Tok laaang tid, så ringte jeg, og hun sekretæren i telefonen bare "ååååh, det hadde jeg glemte å sende!" Så vi var vel en 20-30 stk som venta på lappen i posten Ja, kjempeirriterende! Men nå har jeg levert brevet direkte til arkivet, så satser på at det kommer i løpet av neste uke. Helst mandag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiremor Skrevet 16. oktober 2014 #1639 Del Skrevet 16. oktober 2014 Gratulerer som gudmor! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Severus Skrevet 16. oktober 2014 #1640 Del Skrevet 16. oktober 2014 Jeg hadde en drøm om deg etter vi hadde vært på kafé. Du spilte ishockey å var målvakt, å så fikk jeg arve alt utstyret ditt siden du la opp. Du hadde veldig fine røde og hvite leggskinn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå