Gå til innhold

A4-livet er komplett! -Livet som tobarnsmor

Teriyaki

Anbefalte innlegg

Oi, dress vs. todelt har jeg ikke tenkt på! :klo: Vi har hjemmestrikket Mariusdress som passer denne sesongen også, og den vil jeg gjerne at hun skal bruke. :fnise: Det blir nok hipp som happ tror jeg, siden de uansett må ta av seg utedressen om de skal på do. Håper jeg ihvertfall...

Ja, er jo det jeg også tenker, at det neppe er såå tungvint. Tar ikke så mye mer tid å ta på ulldressen igjen kontra å dra opp buksa. I alle fall ikke når de er så store at de plasserer armene der de skal når man kler på. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Luksus med så mye soving :) I dag måtte vi vekke snuppa, faktisk. Deilig! Skulle ønske broren sov like godt... :fnise:

Todelt sett er best når de skal gå på do selv, synes jeg. Men om han har bleie ute har det jo ikke noe å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, snart, håper jeg :P Syns de fortsatt kjennes litt hard ut, jeg? :klo:

Den jeg spiste igår var veldig saftig, ikke særlig sur heller.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luksus med så mye soving :) I dag måtte vi vekke snuppa, faktisk. Deilig! Skulle ønske broren sov like godt... :fnise:

Todelt sett er best når de skal gå på do selv, synes jeg. Men om han har bleie ute har det jo ikke noe å si.

Ja, er nok lettest. Blir todelt til neste år tenker jeg :jepp:

Enn så lenge har han bleie på ute, men de tar han inn på do regelmessig likevel. For å oppmuntre han til å si fra når han må på do ute også.

___

Huff, venter enda på den journalen. To uker siden nå, og de sa det kun tok noen dager! Sendte mail i går til sykehuset om hvor lang tid det tok, da videresendte hun mailen til fødeavdelingen, i titiden på dagen, men har ikke fått svar. Begynner å bli lei av å vente på posten hver dag. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, lufta har gått helt ut av meg! :sukk: For å si det sånn, så er jeg sjeleglad jeg er sykemeldt, for jeg hadde ikke taklet jobb i tillegg.

I går slappet jeg stort sett av bortsett fra en halvtimes tur. I dag har jeg vært noen timer i byen, men det har ikke vært SÅ mye gåing, mesteparten av tiden satt vi på kafe. Likevel er jeg heeelt gåen. Tung og rar i hode, hodepine, tørre øyne og generelt sett bare veldig veldig sliten.

Håper ikke det blir slik som dette resten av svangerskapet. Kanskje det er mørketiden som har begynt å "ta" meg. I morgen må jeg i møte med banken kl 10, og kl 12 er det møte/intervju på universitetet (barnehagen er med i et prosjekt, som går på kvalitet i bhg, og en del av det prosjektet innebærer intervju av foreldre), så da er jeg ikke hjemme før kl 13. Så blir vel å kjenne på samme slitenheten i morgen.

Lurer på om jeg bare er skikkelig utslitt etter helga eller noe sånt, for bortsett fra regelmessige turer på do så sover jeg jo mange timer om natten. Gjerne fra 22 til 08.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg veldig igjen. Slapp av så mye du kan, det er godt mulig energien kommer tilbake. :) Bra at du sover mye om natta, men sover du godt? Ikke noe ryggvondt eller sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner meg veldig igjen. Slapp av så mye du kan, det er godt mulig energien kommer tilbake. :) Bra at du sover mye om natta, men sover du godt? Ikke noe ryggvondt eller sånt?

Nei, har lite ryggvondt. Bekkenløsningen (låsningen?) er nesten helt smertefri nå når jeg er sykemeldt og kan ta hensyn til den. Er nesten så jeg ikke skjønner at jeg er sykemeldt lenger. :P Men med en gang jeg har gått litt for lang tur, gjort litt for mye husarbeid etc. så slår det jo ut, så hadde nok ikke gått å jobbe.

Uansett, snakker meg litt bort nå. Våkner jo to-tre ganger hver natt for å gå på do, i tillegg til at O våkner hver morgen 06:30, da må jeg gi han smokken. Så bruker jeg gjerne en halvtime på å sovne, også får jeg sovet til kl 08. Så det blir jo oppstykket, i tillegg til at jeg drømmer så mye rart, så vet ikke om søvnkvaliteten er på topp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det jo ikke rart du er sliten. :) Oppstykka søvn er jo ikke like bra som sammenhengende søvn (kan jeg skrive under på akkurat nå :dry: ). Men bare å venne seg til sånn sett. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg veldig godt igjen i det du sier med at man nesten ikke skjønner hvorfor man er sykmeldt, før man faktisk prøver å gjøre noe :fnise:

Ikke noe særlig med sånn oppstykket søvn, nei, men får vel ikke gjort så mye med det, heller :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det jo ikke rart du er sliten. :) Oppstykka søvn er jo ikke like bra som sammenhengende søvn (kan jeg skrive under på akkurat nå :dry: ). Men bare å venne seg til sånn sett. :fnise:

Nei, er vel kanskje ikke sååå rart. :P Men det var jo mer oppstykket søvn da O var baby, og akkurat nå innbiller jeg meg at jeg er mer sliten enn jeg var da. Sånn bortsett fra de verste periodene, da svimlet jeg jo.

Men så har man jo tross alt en liten "parasitt" i magen som stjeler mye energi også som gravid. :P

Men ja, like greit å bli vant til det igjen. :P

Kjenner meg veldig godt igjen i det du sier med at man nesten ikke skjønner hvorfor man er sykmeldt, før man faktisk prøver å gjøre noe :fnise:

Ikke noe særlig med sånn oppstykket søvn, nei, men får vel ikke gjort så mye med det, heller :/

Hehe, ja ikke sant :fnise: Ikke ville det funket med kortere vakter (full vakt 10 timer) heller, for det er liksom ingen som gidder å komme på jobb kl 03 om natten. :P

Neee, eller jeg tenkte på at jeg burde bli flinkere til knipeøvelser, for det kan hjelpe, og ikke minst drikke mindre vann på kvelden, men jeg er så fryktelig tørst, så må drikke et glass til kvelds og et liiiiite glass etter å ha pusset tennene. :P

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner til den der løpingen på do om natta. Jeg må jo presse meg selv til å drikke nok, og skal jeg klare det så må det bli på kvelden også. Så er fort oppe en gang i timen på natta:p hurra for søvnen;)

Så hra at bekkenet har blitt bedre med sykemeldingen!:)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja ikke sant :fnise: Ikke ville det funket med kortere vakter (full vakt 10 timer) heller, for det er liksom ingen som gidder å komme på jobb kl 03 om natten. :P

Neee, eller jeg tenkte på at jeg burde bli flinkere til knipeøvelser, for det kan hjelpe, og ikke minst drikke mindre vann på kvelden, men jeg er så fryktelig tørst, så må drikke et glass til kvelds og et liiiiite glass etter å ha pusset tennene. :P

Hehe, ser for meg at de skulle stått opp i 2-tida for å komme på jobb klokka 3 ja :fnise: Særlig :P

Kan man måtte sjeldnere på do av knipeøvelser, altså? :sjokkert: Jeg er også myye tørst, jeg drikker kanskje en halv engangskopp hver gang jeg er oppe om natta :sjenert: .. Ond sirkel, much? :fnise: Blir så tørr i halsen også :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg er veldig rar, for jeg har aldri trengt å gå på do om natta som gravid. Kun hvis jeg våkna av andre grunner. Men hører jo at det er noe "alle" sliter med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke jeg heller, Sushi. På slutten gikk jeg en tur på nattmorran,men ikke ellers. Ikke at det nødvendigvis betydde god søvn,men :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg er veldig rar, for jeg har aldri trengt å gå på do om natta som gravid. Kun hvis jeg våkna av andre grunner. Men hører jo at det er noe "alle" sliter med.

Mens jeg er nok av de som er ekstra uheldig. :P Mange opplever jo å gå oftere på do i første trimester, også går det over fram til siste trimester eller enda seinere. Selv reagerer jeg sånn på hormonene at jeg går på do om natten hele svangerskapet. Det var av de første graviditetstegnene jeg hadde denne gangen og sist. :P Det rare var at allerede dagen etter fødsel, så lå jeg i senga hele natten uten å gå på do. Så det gikk fort over bare ungen kom ut. :P

Ikke jeg heller, Sushi. På slutten gikk jeg en tur på nattmorran,men ikke ellers. Ikke at det nødvendigvis betydde god søvn,men :ler:

Heldig! Er skikkelig irriterende å gå på do om natten! :P

Hehe, ser for meg at de skulle stått opp i 2-tida for å komme på jobb klokka 3 ja :fnise: Særlig :P

Kan man måtte sjeldnere på do av knipeøvelser, altså? :sjokkert: Jeg er også myye tørst, jeg drikker kanskje en halv engangskopp hver gang jeg er oppe om natta :sjenert: .. Ond sirkel, much? :fnise: Blir så tørr i halsen også :klo:

Ja, hvis dogåingen skyldes press på bekkenbunnen, så vil sterkere bekkenbunnsmuskulatur kunne hjelpe. Uansett vil det hjelpe etter svangerskapet å gjøre knipeøvelser, for bekkenbunnen blir mye svakere etter en graviditet. :) Men hvis det er sånn som med meg, at det er hormonelt, så hjelper det ikke så mye. :P

Du burde nok slutte å drikke om natten i alle fall. ;) Det gjør ikke jeg. :)

Kjenner til den der løpingen på do om natta. Jeg må jo presse meg selv til å drikke nok, og skal jeg klare det så må det bli på kvelden også. Så er fort oppe en gang i timen på natta:p hurra for søvnen;)

Så hra at bekkenet har blitt bedre med sykemeldingen! :)

Ja, det er bra det. :)

Er du oppe en gang i timen hele natten gjennom? Det hørtes veldig mye ut. Sikkert lurt å drikke litt mindre da i alle fall. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg flyr også mye på do nå som gravid! Har 2-3 tisseturer hver natt, veldig slitsomt. På mårrakvisten sliter jeg litt med å sovne igjen også.

Jeg lurer veldig på hva jeg skal gjøre, jobber bare 2 halve dager nå, men bekkenet er jo dritvondt første timen på jobb, til jeg får gått meg til. Og så er jeg ofte sofaliggende resten av dagen. Men har jo ikke sååå vondt de dagene jeg er hjemme.

Men, vi var på foreldremøte igår, 3 timer (!!!) på en tripptrappstol. Mannen måtte hente bilen, jeg klarte ikke gå til parkeringsplassen etterpå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke drikke noe om natten, nei, guri :sjokkert: Kan hende jeg må slutte med det lenger ut i svangerskapet, men foreløpig vil jeg heller slite meg gjennom en ekstra tissetur :fnise: KNIIIIIP :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg flyr også mye på do nå som gravid! Har 2-3 tisseturer hver natt, veldig slitsomt. På mårrakvisten sliter jeg litt med å sovne igjen også.

Jeg lurer veldig på hva jeg skal gjøre, jobber bare 2 halve dager nå, men bekkenet er jo dritvondt første timen på jobb, til jeg får gått meg til. Og så er jeg ofte sofaliggende resten av dagen. Men har jo ikke sååå vondt de dagene jeg er hjemme.

Men, vi var på foreldremøte igår, 3 timer (!!!) på en tripptrappstol. Mannen måtte hente bilen, jeg klarte ikke gå til parkeringsplassen etterpå...

Høres ut som om du kanskje burde ha vært 100% sykemeldt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens jeg er nok av de som er ekstra uheldig. :P Mange opplever jo å gå oftere på do i første trimester, også går det over fram til siste trimester eller enda seinere. Selv reagerer jeg sånn på hormonene at jeg går på do om natten hele svangerskapet. Det var av de første graviditetstegnene jeg hadde denne gangen og sist. :P Det rare var at allerede dagen etter fødsel, så lå jeg i senga hele natten uten å gå på do. Så det gikk fort over bare ungen kom ut. :P

Heldig! Er skikkelig irriterende å gå på do om natten! :P

Ja, hvis dogåingen skyldes press på bekkenbunnen, så vil sterkere bekkenbunnsmuskulatur kunne hjelpe. Uansett vil det hjelpe etter svangerskapet å gjøre knipeøvelser, for bekkenbunnen blir mye svakere etter en graviditet. :) Men hvis det er sånn som med meg, at det er hormonelt, så hjelper det ikke så mye. :P

Du burde nok slutte å drikke om natten i alle fall. ;) Det gjør ikke jeg. :)

Ja, det er bra det. :)

Er du oppe en gang i timen hele natten gjennom? Det hørtes veldig mye ut. Sikkert lurt å drikke litt mindre da i alle fall. :P

De verste nettene er jeg det. Andre er kanskhe hver time frem til 2-3 og så sover jeg til 5-6 før jeg er oppr igjen. Har fått streng beskjed av gyn å drikke 2000ml og fører drikkeliste. Klarer som sagt ikke å drikke alt tidligere på dagen, så da blir det slik:p Endret av lillemeg90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...