Yesterday Skrevet 15. juli 2014 #821 Del Skrevet 15. juli 2014 Han virker veldig flink. Har hatt problemer med ei hofte som legen ikke fant ut av så om det blir ille igjen så skal jeg prøve han Mini ble aldri en bærebaby, var kanskje 5 dager i løpet av de 3 mnd, og uten bæresjalet så fikk jeg hverken spise el gå på do Har knapt bysset han, var bare de første ukene men det hjalp ikke så veldig egentlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 15. juli 2014 Forfatter #822 Del Skrevet 15. juli 2014 Han virker veldig flink. Har hatt problemer med ei hofte som legen ikke fant ut av så om det blir ille igjen så skal jeg prøve han Mini ble aldri en bærebaby, var kanskje 5 dager i løpet av de 3 mnd, og uten bæresjalet så fikk jeg hverken spise el gå på do Har knapt bysset han, var bare de første ukene men det hjalp ikke så veldig egentlig Ok. Vi måtte bysse O ganske mye siden han hadde kolikk, men han hadde aldri problemer med å legges ned for å sove når han ikke hadde vondt. Jeg hadde nok slitt litt med å måtte ha sovende baby oppå meg om natten i ukesvis, så er glad det ikke var nødvendig. Han sov kjempegodt i hengevugga og i vogna si. For min del var det veldig godt, for jeg hadde ikke helt morsfølelsen og hadde virkelig behov for litt space. Denne gangen tror jeg kanskje det blir anderledes. Vet jo hvor fort spedbarnstiden går, og at det sannsynligvis er siste gang denne gangen, så blir nok å nye det litt mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yesterday Skrevet 15. juli 2014 #823 Del Skrevet 15. juli 2014 Ok. Vi måtte bysse O ganske mye siden han hadde kolikk, men han hadde aldri problemer med å legges ned for å sove når han ikke hadde vondt. Jeg hadde nok slitt litt med å måtte ha sovende baby oppå meg om natten i ukesvis, så er glad det ikke var nødvendig. Han sov kjempegodt i hengevugga og i vogna si. For min del var det veldig godt, for jeg hadde ikke helt morsfølelsen og hadde virkelig behov for litt space. Denne gangen tror jeg kanskje det blir anderledes. Vet jo hvor fort spedbarnstiden går, og at det sannsynligvis er siste gang denne gangen, så blir nok å nye det litt mer. Kolikk blir jo noe annet Jeg brukte litt lang tid på å bli kjent med mini så trur at jeg misforstod når jeg trudde at han var trøtt og sånt. Hadde en tøff start og hadde heller ikke morsfølelsen før etter en god stund. Vi samsov på barsel (dvs han sov mens jeg lå våken) men når vi kom hjem så sov han godt i sprinkelsenga. Vi prøvde samsoving hjemme men han sovnet ikke da, prøvde og å la han sove oppå meg men det gikk heller ikke. Jeg hadde heller ikke fått sove da så like greit Noen mener at man må bysse, bære masse og samsove for hvis ikke får man ikke nærhet til ungen sin, tull syns jeg Mini er skikkelig mammadalt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 15. juli 2014 Forfatter #824 Del Skrevet 15. juli 2014 (endret) Kolikk blir jo noe annet Jeg brukte litt lang tid på å bli kjent med mini så trur at jeg misforstod når jeg trudde at han var trøtt og sånt. Hadde en tøff start og hadde heller ikke morsfølelsen før etter en god stund. Vi samsov på barsel (dvs han sov mens jeg lå våken) men når vi kom hjem så sov han godt i sprinkelsenga. Vi prøvde samsoving hjemme men han sovnet ikke da, prøvde og å la han sove oppå meg men det gikk heller ikke. Jeg hadde heller ikke fått sove da så like greit Noen mener at man må bysse, bære masse og samsove for hvis ikke får man ikke nærhet til ungen sin, tull syns jeg Mini er skikkelig mammadalt Jeg leste inne hos deg da gutten deres var spedbarn, så kan absolutt si meg enig i at dere hadde en tøff start, og det gjør jo sitt for å utvikle den første morsfølelsen. Ikke at det kun er det som avgjør, kan jo la vente på seg for alle uansett start, men.. O fikk masse nærhet han, han bare fikk det ikke om natta. Utenom ammingen da så klart. Hadde han sammen med meg i sofaen, enten på fanget eller ved siden av meg. På besøk hadde jeg han i fanget hele tiden når ikke andre holdt han osv. Så jeg er ikke i tvil om at han har fått det han trenger. Jeg har bysset jeg altså, men det var ikke før han var litt eldre når han ikke sovnet like lett lengre, og han hadde våkenperioder på natta. Jeg tenker at man gjør det man må. Hvis man bare kan legge baby ned og den sovner fint, så er det helt i orden. Hvis man kan amme i søvn (det gjorde jeg fram til han var sånn 9 mnd), så er det ok, og hvis man må bysse, ja så må man det. Babyer har jo ulike behov, men det de har felles er at de behovene de har, de må dekkes. Endret 15. juli 2014 av Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hay Skrevet 16. juli 2014 #825 Del Skrevet 16. juli 2014 Vi samsov kun de to-tre første ukene. Og han er skikkelig nær både meg og mannen. Han er så SYKT kosete! Aldri sett en sånn kosegutt. Kommer bort for å klemme og susse og holder rundt meg leeenge før han leker videre Trenger ikke samsove i mange måneder for å liksom få et nærere forhold, det tror jeg bare er tull Vi har alltid kost masse med han på dagtid da, sikkert i overkant mye Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 16. juli 2014 #826 Del Skrevet 16. juli 2014 Hvor kjøpte dere byssanlull hengevugge?Med stativ?Hva kosta den? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 16. juli 2014 Forfatter #827 Del Skrevet 16. juli 2014 Hvor kjøpte dere byssanlull hengevugge?Med stativ?Hva kosta den? Tror ikke det finnes stativ til Byssanlull. Den skal henges i kroker i taket. Men Leandervugga har stativ. Vet noen kjøper det stativet til Byssanlull, men det passer egentlig ikke, annet enn til å slippe å ha den i taket, men den kolikk-hjelpende vuggingen funker ikke i et sånt stativ. Altså vugge fram og tilbake i stedet for fra side til side slik som de fleste vugger gjør. Jeg kjøpte vugga brukt. Fikk ikke tak i andre plasser da, men tror jeg har sett den på Bare barn/småtroll. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 16. juli 2014 #828 Del Skrevet 16. juli 2014 Æsj, vi kan ikke henge fra taket her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 16. juli 2014 Forfatter #829 Del Skrevet 16. juli 2014 (endret) Vi samsov kun de to-tre første ukene. Og han er skikkelig nær både meg og mannen. Han er så SYKT kosete! Aldri sett en sånn kosegutt. Kommer bort for å klemme og susse og holder rundt meg leeenge før han leker videre Trenger ikke samsove i mange måneder for å liksom få et nærere forhold, det tror jeg bare er tull Vi har alltid kost masse med han på dagtid da, sikkert i overkant mye Ja kosete kan de bli uansett. O er også ganske kosen, glad i å gi susser og sånt. Noen ganger når jeg har hentet han i bhg så har jeg nesten ikke fått snakket med de voksne fordi han har susset og susset meg Æsj, vi kan ikke henge fra taket her Åh. så kjedelig! Den vugga er bare helt fantastisk. Den "holder" rundt babyen på en måte, så den føler seg veldig trygg. Nyfødte liker jo å ha det trangt rundt seg. Men du kan jo skaffe deg et babynest, det gir jo litt av samme effekten. ___ Tok et Google-søk på hvor tidlig man kan høre hjertelyd, og der var det ei som fant den 7+2 Så jeg ble liggende og tenke på om jeg skulle gå ned og hente Angelsounden, men har enn så lenge klart å la vær. Er jo så og si umulig å skulle finne hjertelyden SÅ tidlig.. Skal holde meg til jeg er 9 uker på vei, og så skal jeg prøve en gang i uken fram til jeg finner den. Uke 9 er jo ganske tidlig det også, men enn ooom! Hadde jeg bare hørt hjertelyden så hadde jeg følt meg mer (mentalt) gravid.. Men det er jo bare tull å begynne allerede. Da kan jeg like gjerne droppe det og skåne mini for det.. Endret 16. juli 2014 av Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiremor Skrevet 16. juli 2014 #830 Del Skrevet 16. juli 2014 Er helt enig i at jeg hadde "følt" meg mer gravid om jeg hadde fått høre hjertelyden. Akkurat nå er det bare en nesten konstant kvalme som forteller meg at kroppen ikke er helt som ellers.. Og det kunne jo bare ha vært et eller annet annet egentlig. Skulle ønske CB digital kunne vise antall uker til langt ut i svangerskapet, da hadde jeg tatt en til nuh bare for å se at jeg er 7 uker på vei! Hadde du AngelSound fra første svangerskap eller har du kjøpt nå? Ny eller brukt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Severus Skrevet 16. juli 2014 #831 Del Skrevet 16. juli 2014 Jeg så byssanlull vugge på Tøffeliten tidligere idag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 16. juli 2014 #832 Del Skrevet 16. juli 2014 Vil bare anbefale slyngevuggen som alternativ, til de som er på vuggejakt her! Den kan vugge alle veier og har i tillegg fjær slik at den gynger opp og ned. Helt genialt, får ikke sagt det ofte nok! Kan henge i taket, trær, bjelker, dørkarm og det finnes stativ. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 16. juli 2014 #833 Del Skrevet 16. juli 2014 Vil bare anbefale slyngevuggen som alternativ, til de som er på vuggejakt her! Den kan vugge alle veier og har i tillegg fjær slik at den gynger opp og ned. Helt genialt, får ikke sagt det ofte nok! Kan henge i taket, trær, bjelker, dørkarm og det finnes stativ. Har du link ellah? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Severus Skrevet 16. juli 2014 #834 Del Skrevet 16. juli 2014 Jeg lurer på hva som skjedde med babykurven hele familien min har ligget i. Ble kjøpt ny til bestemor i 1954 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 16. juli 2014 Forfatter #835 Del Skrevet 16. juli 2014 (endret) Er helt enig i at jeg hadde "følt" meg mer gravid om jeg hadde fått høre hjertelyden. Akkurat nå er det bare en nesten konstant kvalme som forteller meg at kroppen ikke er helt som ellers.. Og det kunne jo bare ha vært et eller annet annet egentlig. Skulle ønske CB digital kunne vise antall uker til langt ut i svangerskapet, da hadde jeg tatt en til nuh bare for å se at jeg er 7 uker på vei! Hadde du AngelSound fra første svangerskap eller har du kjøpt nå? Ny eller brukt? Uff ja, den forbanna kvalmen! Kvalmen har eskalert hos meg de siste dagene, så jeg er kvalm ca. døgnet rundt. Har ikke kastet opp enda da, så må vel bare være fornøyd med det, men det er skikkelig hemmende altså, og gjør det ikke akkurat så stas å skulle dra på nattevakt i kveld. Ja hadde det fra første svangerskap. Hadde nok ikke giddet å investert i det denne gangen hvis jeg ikke hadde hatt fra før, men det er veldig greit å ha. Jeg brukte den vel fire-fem ganger forrige svangerskap, fra uke 13 til 22 tror jeg. Vil ikke overdrive bruken, brukte den kun for å roe meg ned siden jeg hadde så få symptomer. Fant den hver gang. Kjøpte den brukt for 250 kr. Vil bare anbefale slyngevuggen som alternativ, til de som er på vuggejakt her! Den kan vugge alle veier og har i tillegg fjær slik at den gynger opp og ned. Helt genialt, får ikke sagt det ofte nok! Kan henge i taket, trær, bjelker, dørkarm og det finnes stativ. Men er ikke det mer som dagseng? Eller egner den seg til natten også? Vi bruker Byssanlull som nattseng de første månedene, også har vi en kjempefin hvit kurv med sengehimmel som står oppå et stativ som dagseng. Jeg lurer på hva som skjedde med babykurven hele familien min har ligget i. Ble kjøpt ny til bestemor i 1954 Kanskje den ble ødelagt? Vi har akkurat begynt en sånn "tradisjon". Svigermor kjøpte en nyyydelig hvit kurv som jeg beskrev rett over til det eldste barnebarnet, så alle søskenbarna har hatt denne kurven som baby, så får neste generasjon også bruke den. Den er skikkelig fin Gleder meg til å ha den i stua igjen. ____ Har kikket litt på fosterutvikling i dag, og det er like facsinerende å se på denne gangen også. Fant et sted hvor de hadde langt ut mange kortfilmer av uke for uke, og de var veldig bra. Den som var for min uke var faktisk 7+4, så det passet jo veldig bra, og den har fingre allerede! Utrolig hvor fort de går fra å bare se ut som ei reke til et bittelite elien-lignende mennekse. Edit: Her er link til den siden: http://altformamma.no/artikler/36/article/item/null/video-av-fosterets-utvikling-uke-til-uke#/ Har forresten begynt å drikke Biola hver dag nå, i håp om at det kan gjøre magen litt mer stabil. Den er jo treg og dårlig om hverandre for tiden.. Edit: Svarte da, de filmene gikk ut fra fosterets uker, ikke mors uker, så jeg så på filmen som gjaldt for når jeg er 9+4...Har jo ikke lest noe sted om det med fingrene ellers enda, så var kanskje litt rart...Jaja, artig uansett. Endret 16. juli 2014 av Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Severus Skrevet 16. juli 2014 #836 Del Skrevet 16. juli 2014 Uff ja, den forbanna kvalmen! Kvalmen har eskalert hos meg de siste dagene, så jeg er kvalm ca. døgnet rundt. Har ikke kastet opp enda da, så må vel bare være fornøyd med det, men det er skikkelig hemmende altså, og gjør det ikke akkurat så stas å skulle dra på nattevakt i kveld. Ja hadde det fra første svangerskap. Hadde nok ikke giddet å investert i det denne gangen hvis jeg ikke hadde hatt fra før, men det er veldig greit å ha. Jeg brukte den vel fire-fem ganger forrige svangerskap, fra uke 13 til 22 tror jeg. Vil ikke overdrive bruken, brukte den kun for å roe meg ned siden jeg hadde så få symptomer. Fant den hver gang. Kjøpte den brukt for 250 kr. Men er ikke det mer som dagseng? Eller egner den seg til natten også? Vi bruker Byssanlull som nattseng de første månedene, også har vi en kjempefin hvit kurv med sengehimmel som står oppå et stativ som dagseng. Kanskje den ble ødelagt? Vi har akkurat begynt en sånn "tradisjon". Svigermor kjøpte en nyyydelig hvit kurv som jeg beskrev rett over til det eldste barnebarnet, så alle søskenbarna har hatt denne kurven som baby, så får neste generasjon også bruke den. Den er skikkelig fin Gleder meg til å ha den i stua igjen. ____ Har kikket litt på fosterutvikling i dag, og det er like facsinerende å se på denne gangen også. Fant et sted hvor de hadde langt ut mange kortfilmer av uke for uke, og de var veldig bra. Den som var for min uke var faktisk 7+4, så det passet jo veldig bra, og den har fingre allerede! Utrolig hvor fort de går fra å bare se ut som ei reke til et bittelite elien-lignende mennekse. Var ikke ødelagt for 6 år siden. Så er sikkert lagret et sted pga familiebetydning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiremor Skrevet 16. juli 2014 #837 Del Skrevet 16. juli 2014 Jeg sluker også alt om utvikling! Er sååå koselig å vite at inni oss er det nå fullt utviklede hjerter! Snakker så mye om Bønna til gubben at jeg er redd for å røpe meg foran andre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 16. juli 2014 Forfatter #838 Del Skrevet 16. juli 2014 Jeg sluker også alt om utvikling! Er sååå koselig å vite at inni oss er det nå fullt utviklede hjerter! Snakker så mye om Bønna til gubben at jeg er redd for å røpe meg foran andre Ja det er så spennende å se på! Den har jo alt den skal ha nå. Dvs. alle organene har så og si fått sin riktige form, så skal de bare utvikle seg osv. osv. Øre, nese og øyne er jo enda ganske malplassert, men de flytter seg til riktig plass i løpet av to-tre uker nå Ikke minst så beveger den seg hele tiden nå. Er jo bare viljeløse vibreringer, men om sånn to uker eller noe så begynner mer vifting med armer og bein. Tror det er noe sånt i alle fall. I dag (7+4) stod det at mini er 1 cm lang! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiremor Skrevet 16. juli 2014 #839 Del Skrevet 16. juli 2014 Ååå! Blir varm inni meg av dette! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 16. juli 2014 #840 Del Skrevet 16. juli 2014 Har du link ellah? http://www.sneglehuset.com/category/slyngevugge-naar-dit-barn-skal-sove-naturligt-slyngevuggen-den-originale-2/ Men er ikke det mer som dagseng? Eller egner den seg til natten også? Vi bruker Byssanlull som nattseng de første månedene, også har vi en kjempefin hvit kurv med sengehimmel som står oppå et stativ som dagseng. Funker fint om natta også, den. Han sover ofte der noen timer før første amming, så samsover vi resten av natta. Men det funker fint å legge ham tilbake i vogga også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå