Gå til innhold

A4-livet er komplett! -Livet som tobarnsmor

Teriyaki

Anbefalte innlegg

Jepp! Nattevakt fire av fire. Så har jeg to netter fri. :) Litt lite etter 4 netter på, men det blir uansett deilig. :)

veldig rolig hittil! :)

Hihi!

Her er det også rolig. Alle er på ferie :fnise:

Ja, det var litt lite med to dager fri gitt. Jeg skal ha 6 nattevakter på en uke i august og da har jeg også fri to dager. Grøss! Blir tøft!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hihi!

Her er det også rolig. Alle er på ferie :fnise:

Ja, det var litt lite med to dager fri gitt. Jeg skal ha 6 nattevakter på en uke i august og da har jeg også fri to dager. Grøss! Blir tøft!

Huff ja, det blir nok tungt. Jeg har fri i to daher, så på i to dager, så fri tre dager, så på to dager og sååå har jeg fri åtte dager.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff ja, det blir nok tungt. Jeg har fri i to daher, så på i to dager, så fri tre dager, så på to dager og sååå har jeg fri åtte dager.

Hihi, ja sånn går no dagene :fnise:

Trøtt allerede jeg :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, ja sånn går no dagene :fnise:

Trøtt allerede jeg :overrasket:

Jeg var trøtt i to-tretiden, men har hått litt i ett fra halv fire til nå, så nå er jeg lys våken. :) Bare tre timer igjen nå. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

O sine forskjellige samtaler/uttalelser ved middagsbordet i dag:

"Det e ingen som e dom, det e ikke lov å si........Brannbila e dom...Nei, brannbila e heller ikke dom. ingen e dom".

"æ og du e bestevenna, mamma"

Hehe, synes han er så søt når han driver og reflekterer over ting som tydelig kommer av ett eller annet i bhg.. :P Han er veldig i den alderen hvor han er opptatt av at det ikke er lov å slå, ikke er lov å si dumming og sånt, og han har flere ganger sagt type "det e ikke slå. DA...må vi si fra til de voskne.." :P Også sier han det i et så alvorlig, men samtidig litt artig tonefall. :)

Frykter litt for bekkenet mitt denne gangen. En times gåtur i lysløypa i dag gjorde meg helt gåen. Var så stiv og vond på slutten og etterpå..Håper ikke det videreutvikler seg! Er faktisk verre for meg å gå en tur enn å jogge en tur. Sånn for bekkenet sin del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Elsker denne alderen på ungene våre. Her om dagen så sa mormor "Ja, sitter du her i sola og blir brun?", der storesøster sier "Åh, mormor, jeg blir ikke brun, sola er jo gul". Herlig!

Ta hensyn til bekkenet ditt, ellers blir det er laaangt svangerskap :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:fnise: Elsker denne alderen på ungene våre. Her om dagen så sa mormor "Ja, sitter du her i sola og blir brun?", der storesøster sier "Åh, mormor, jeg blir ikke brun, sola er jo gul". Herlig!

:fnise:

Jeg og A hadde en liten samtale her en kveld:

Jeg: ''Så brun og fin du har blitt, A!''

A: *oppgitt og nesten himlende med øynene* ''Eg e ikke gutt, mamma. Eg e ROSA!''

A er altså ekstremt (på grensen til sykelig) opptatt av det som liksom er gutte- og jentefarger for tiden. M fikk nye sko, som var hvite, med en blå stripe og en rød stripe, og A bare ''M er gutt!'' På søndag hadde hun på seg en grønn singlet og hun bare ''Eg late som eg e gutt, mamma!'' :overrasket:

Aaaaarg. :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha :fnise:

Ja, må gjøre det. Er stort sett fint enda da, bare når jeg går "lengre" turer tydeligvis.

Sleit du med bekkenet sist? :( Ikke vær for aktiv, ikke bra det!

Slet ikke i det hele tatt.. :) Mens i går ble jeg helt stiv, vond og nummen på en måte. Kjenner det ikke noe særlig i dag, da, bare litt stivere. Men jeg må vel være litt forsiktig siden jeg får det sånn bare etter en kort tur allerede når jeg er 7 uker på vei. Om jeg ikke skulle klare å jobbe fram til permisjon, så har jeg uansett som mål å jobbe helt til jul..

:fnise:

Jeg og A hadde en liten samtale her en kveld:

Jeg: ''Så brun og fin du har blitt, A!''

A: *oppgitt og nesten himlende med øynene* ''Eg e ikke gutt, mamma. Eg e ROSA!''

A er altså ekstremt (på grensen til sykelig) opptatt av det som liksom er gutte- og jentefarger for tiden. M fikk nye sko, som var hvite, med en blå stripe og en rød stripe, og A bare ''M er gutt!'' På søndag hadde hun på seg en grønn singlet og hun bare ''Eg late som eg e gutt, mamma!'' :overrasket:

Aaaaarg. :bond:

Hehe, så søtt. :) O er ikke helt der enda, men han har begynt å si ting som "pappa e gutt, Balder e gutt, du e jente, gudfar e gutt"..Og sånn sitter han og ramser opp de han kjenner. :P

___

Oh no..Litt dårlig samvittighet! Det regnet i dag, så jeg leverte O i langbukse i dag. Det var 19 grader da, men jeg regnet med det kom til å bli kaldere. Ikke har jeg smurt han med solkrem, for det var jo medt grått i to uker framover nå (noe jeg gledet meg litt til, etter tre uker med supervær :fnise: ), men da jeg våknet etter en litt for lang blund, så var det sol!! Tror ikke det ligger shorts i skiftetøyet hans, så jeg håper bare de i bhg lar han gå i bare bleie og t-skjorte da.. :sjenert: Er jo kjempevarmt ute.

Enn at man går og lengter etter regn. :P Det er rett og slett for å ha samvittighet til å bare være inne en ettermiddag. Er litt lei av å være konstant ute :fnise: I mårrest må ha vært første gangen på nesten tre uker hvor O så på tv...Så det sier jo litt om hvor mye finvær vi har hatt. :)

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har sikkert låneklær i barnehagen til slike tilfeller. :) Vi gjorde samme tabben da det plutselig ble varmt i vår. Det gikk fint.

Pass på bekkenet ditt! Hvis du merker det allerede nå, bør du være veldig forsiktig. :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte å få litt vondt i uke 8 og så ble det gradvis verre, til slutt ble jeg 100% sykemeldt ut svangerskapet. Du må lytte til kroppen din og ikke presse deg, vet om de som har gjort det med bekkensmerter og gjorde det litt selv. Og ekstra tungt er det med et til barn. Blir du verre så var min manuellterapeut super! :) Bare send meg en mld om du vil ha navnet hans. Og jeg vet om en jeg vil fraråde alle å bruke.

Vi var på helsestasjonen tidligere i dag og jeg kledde mini for mye, vi blir vel forvirra av skyene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer de andre angående bekkenet altså! :Nikke:

Jeg hadde en god del plager fra uke 30 og kommer nok til å lytte til kroppen mer nestegang.
Bekkenvondt var faktisk verre enn det meste av plagene jeg hadde.
Og du! Du har gratis fysioterapi i svangerskapet bare så du vet det :) Jeg kommer til å begynne å bruke det allerede med en gang jeg blir gravid uansett om jeg får symptomer eller ikke. Jeg er plaget med det ellers også liksom, skulle egentlig ha gått til vanlig men.
:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har sikkert låneklær i barnehagen til slike tilfeller. :) Vi gjorde samme tabben da det plutselig ble varmt i vår. Det gikk fint.

Pass på bekkenet ditt! Hvis du merker det allerede nå, bør du være veldig forsiktig. :opplyser:

Han hadde bare t-skjrote og bleie på seg da jeg kom og hentet han, så det var jo greit. :)

Ja, det er jo veldig kjedelig dersom jeg blir veldig plaget denne gangen. Men må jo kunne gå turer fordeom. I går gikk vi en time, og det var visst alt for mye..Så hvis jeg skal ta skikkelig hensyn så kan jeg bare gå halvtimes-turer...Hadde vært helt greit hvis jeg var på slutten, men ærlig talt..Jeg er jo knapt gravid! :P

Jeg begynte å få litt vondt i uke 8 og så ble det gradvis verre, til slutt ble jeg 100% sykemeldt ut svangerskapet. Du må lytte til kroppen din og ikke presse deg, vet om de som har gjort det med bekkensmerter og gjorde det litt selv. Og ekstra tungt er det med et til barn. Blir du verre så var min manuellterapeut super! :) Bare send meg en mld om du vil ha navnet hans. Og jeg vet om en jeg vil fraråde alle å bruke.

Vi var på helsestasjonen tidligere i dag og jeg kledde mini for mye, vi blir vel forvirra av skyene :)

Uff, håper ikke det skjer meg! Og som du sier, med en liten i tillegg, så er det ekstra vanskelig å bli immobil. Jeg har gått før hos en svensk fysioterapeut som jobber på Kongsgården fysioterapi, og han virker veldig flink, men mulig manuellterapeut er bedre når det kommer til bekkenløsning? :klo:

Ja, og jeg trodde det var meldt gråvær framover. Nå har ikke jeg sjekket værmeldingen framover i dag da, men det ser rimelig stabilt fint ut. :P

Signerer de andre angående bekkenet altså! :Nikke:

Jeg hadde en god del plager fra uke 30 og kommer nok til å lytte til kroppen mer nestegang.

Bekkenvondt var faktisk verre enn det meste av plagene jeg hadde.

Og du! Du har gratis fysioterapi i svangerskapet bare så du vet det :) Jeg kommer til å begynne å bruke det allerede med en gang jeg blir gravid uansett om jeg får symptomer eller ikke. Jeg er plaget med det ellers også liksom, skulle egentlig ha gått til vanlig men.

:rolleyes:

Ja, er viktig å lytte til kroppen sin. :) Forebyggende behandling er sikkert veldig lurt! :)

__

I dag har vi vært lat! Etter å ha spist en kjempegod ørretmiddag med nypoteter (mmmmm) og grønnsaker så har vi bare vært inne. :) O har vært kjempeflink med tissingen i dag. Sagt i fra og tisset ute en gang, og inne på potta to ganger. Også har han hatt ett uhell da, men det er jo bare fordi han glemmer seg av. :) Har ikke rukket å kjøpe in Non-stop, så han har sagt i fra uten at sjokolade har vært motivasjonen :fnise: Håååper han er bleiefri innen vi drar på ferie i august. :) Hadde vært veldig praktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er sikkert han jeg ville anbefale ;) Hvis det ikke er flere svensker der? Conny heter han. Han er manuellterapeut og veldig flink syns jeg på både bekkenet og nakken min :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sikkert han jeg ville anbefale ;) Hvis det ikke er flere svensker der? Conny heter han. Han er manuellterapeut og veldig flink syns jeg på både bekkenet og nakken min :jepp:

Husker ikke helt hva han heter, men han har sånn rar blinking/himling med øynene når han snakker. :P Umulig å ikke legge merke til. Han er kjempeflink i alle fall! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt tidlig å tenke på innkjøp allerede, men gjør det likevel. :P

Har jo en del babyutstyr, men er likevel noen ting som må kjøpes.

- Elektrisk brystpumpe (forrige er ødelagt)

- Babycall (den er også ødelagt :P )

- Babygym

- Caboo bæresele, dersom jeg finner ut at jeg får bruk for det. Venter med den til jeg vet om babyen får kolikk eller ikke. Har Beco butterfly, så fra fire mnd. bruker jeg jo den uansett.

Det er vel det jeg kommer på. Gudmoren til O skal sy et babynest til mini, så det tror jeg blir bra. Ellers har jeg alt. Vogn, byssanlull hengevugge, sprinkelseng, bilstol, elektrisk babystol-ting som svinger fra side til side (fikk gratis fra noen i familine), gutte-babyklær osv. osv.

Hvis det blir jente, så må jeg jo kjøpe mer klær da, også blir jeg nok å kjøpe inn litt uansett hvis det blir gutt. :) Blant annet et søtt sett som vi kan ta han hjem i. Har kjempefine strikkaklær som svigermor strikket sist, så blir å ha det som hentesett, men det er jo bare jakke, lue og votter.

Åh, som jeg gleder meg til å få enda et nurk. Vel, akkurat nå gleder jeg meg bare til å slippe denne forbanna kvalmen.. :P

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husker ikke helt hva han heter, men han har sånn rar blinking/himling med øynene når han snakker. :P Umulig å ikke legge merke til. Han er kjempeflink i alle fall! :)

Er han :fnise:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte Caboo sjalet en del selv om mini ikke har hatt kolikk, han hadde noen dager de første 3 mnd hvor han ville bæres hele tiden, heldigvis ikke ofte men da var Caboo veldig bra å ha :)

Fullamma du sist?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skader jo ikke å begynne på en liten liste, så kan man også følge med på gode tilbud :)

Vi trenger også ny babycall, brukte vår mye og til slutt måtte den stå i laderen hele tiden for at vi kunne stole på den. Har også lyst på en ny babygym, vår forrige var arvet og føler den ikke er like ren lenger, til tross for jevnlig vasking.

En annen ting vi skal kjøpe nytt er lammeskinn. Og sikkert mye mer også. (kanskje jeg må starte en egen liste i min egen dagbok :fnise: )

Så en bitteliten nyfødt da jeg var hos jordmor i sta og kjente veldig på den gode gleder-meg-følelsen. Åhh - så heldige vi er som skal få oppleve dette igjen :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er han :fnise:

Aha! :fnise: Er han som "oppdaget" at jeg har slarkete ledd, og som er forklaringen på hvorfor jeg alltid har hatt svake hofter når det kommer til blant annet turgåing. Men det er verre nå enn det har vært tidligere da. :)

Jeg brukte Caboo sjalet en del selv om mini ikke har hatt kolikk, han hadde noen dager de første 3 mnd hvor han ville bæres hele tiden, heldigvis ikke ofte men da var Caboo veldig bra å ha :)

Fullamma du sist?

Ja, kan jo være vi får god bruk for det, så skal vurdere å kjøpe det i forkant uansett, men egentlig vil jeg ikke det med mindre babyen selv uttrykker behov for det. Synes det er veldig greit å unngå "bærebaby" hvis jeg kan. :) Blir jo litt mer låst fast da tross alt, sånn med tanke på å ta seg av O også.

Skader jo ikke å begynne på en liten liste, så kan man også følge med på gode tilbud :)

Vi trenger også ny babycall, brukte vår mye og til slutt måtte den stå i laderen hele tiden for at vi kunne stole på den. Har også lyst på en ny babygym, vår forrige var arvet og føler den ikke er like ren lenger, til tross for jevnlig vasking.

En annen ting vi skal kjøpe nytt er lammeskinn. Og sikkert mye mer også. (kanskje jeg må starte en egen liste i min egen dagbok :fnise: )

Så en bitteliten nyfødt da jeg var hos jordmor i sta og kjente veldig på den gode gleder-meg-følelsen. Åhh - så heldige vi er som skal få oppleve dette igjen :rodmer:

Akkurat samme greia med vår babycall. Den ene er fri for strøm med en gang, så den piper og piper når den brukes, så det funker ikke lengre. Tror jeg skal kjøpe akkurat den samme. SuperNova babycall. Var veldig fornøyd med den sist, og kjenner ikke behov for å ha kamera. Da tror jeg bare at jeg hadde stirret på babyen hele kvelden/når baby lå i vogna i stedet for å slappe av eller gjøre andre ting.

Huff, jeg hadde et svakt øyeblikk i går, og kjøpte en boks nugatti. Dum som jeg var tenkte jeg: "klarer nok heeelt fint å bare ta meg ei brødskive en og annen gang, så kan den stå i skapet resten av tiden"...Haha...! :ler: Blir nesten det eneste jeg spiser på brødskiva når vi har det i hus...Om ikke annet forsvinner boksen og fristelsen fort :fnise:

Men ja, er en grunn til at jeg nesten aldri kjøper nugatti, for jeg klarer ikke holde meg unna. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...