Gå til innhold

A4-livet er komplett! -Livet som tobarnsmor

Teriyaki

Anbefalte innlegg

Jeg tror det er veldig normalt med utflod i mange forskjellige farger i en graviditet, så du trenger ikke uroe deg :)

Nei det er jo sant det..Jeg hadde lyserosa sist... :P Men man blir jo bekymret for alt uansett...

___

Æææææææææsj!! Det var ei dau SNEGLE på en av jordbærene!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et tips jeg fikk som hjalp veldig var å la dem gå UTEN truse, da det kjennes litt ut som bleie og det er lettere å glemme seg. Det gjorde hele utslaget hos oss, og vi gikk fra mange uhell dagen, til så og si ingen. Vi har akkurat vært i Polen, med fly tur/retur, og kun to uhell på åtte dager!

I natt er andre natta uten bleie, så når koden først ble knekt, så gikk det fort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tips jeg fikk som hjalp veldig var å la dem gå UTEN truse, da det kjennes litt ut som bleie og det er lettere å glemme seg. Det gjorde hele utslaget hos oss, og vi gikk fra mange uhell dagen, til så og si ingen. Vi har akkurat vært i Polen, med fly tur/retur, og kun to uhell på åtte dager!

I natt er andre natta uten bleie, så når koden først ble knekt, så gikk det fort :)

Okei! Ja det kan vi jo prøve! Nå er det jo truse "inni" mange av badeshortsene hans da, men.. :P Får bare fortsette å oppmuntre han nå som det har vært litt framskriftt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei! Ja det kan vi jo prøve! Nå er det jo truse "inni" mange av badeshortsene hans da, men.. :P Får bare fortsette å oppmuntre han nå som det har vært litt framskriftt. :)

Jeg kan jo avsløre min store bleieslutt-hemmelighet, selv om jeg vet at det ikke er helt stuerent... :fnise: Vi har jo vært over gjennomsnittet streng på søtsaker med dattera vår, men vi visste at hun f.eks. digget sjokolade. Så hun fikk en liten sjokoladebit hver gang hun tissa i potta. Hun lærte seg fort å tisse da, og når hun hadde en grei rutine med 4-5 tissinger hver dag, så sa vi at "Nå er du så stor jente at du bare får sjokolade når du bæsjer". Da fikk hun alltid litt mer. Etter at hun bæsjet hver da på do så sluttet vi med det også.

Som sagt, ikke heeelt pedagogisk, jeg vet at klistremerker er visst den typiske belønningen. Men hey, det ble et litt høyere sukkerforbruk i 2-3 uker, men nå er hun da altså tørr. :) (Og får ikke sjokolade i hverdagene lenger ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min fikk to nonstop for tiss og tre for bæsj, dødsstas å få velge farge sjøl og sånn. Slutta med bleier på ei helg, null stress :ler:

Har ikke det minste dårlig samvittighet heller. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min fikk to nonstop for tiss og tre for bæsj, dødsstas å få velge farge sjøl og sånn. Slutta med bleier på ei helg, null stress :ler:

Har ikke det minste dårlig samvittighet heller. :)

:klemmer: Takk for at du fikk meg til å ikke føle meg som verdens verste mor :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: Takk for at du fikk meg til å ikke føle meg som verdens verste mor :fnise:

Det synes jeg ikke du er i det hele tatt! :)

Tenker på å kjøpe inn nonstop senere i dag.. :fnise: Er veldig klar for at O kan bli tørr. Han må bare bli mentalt klar, for han er definitivt fysisk klar. Full kontroll på hvordan man slipper ut tisset.. :)

____

Jeg ELSKER forskuddsbetaling! :fnise: Trodde jeg skulle få lønn for sånn tre dager denne måneden siden jeg nettopp har begynt, men kommunen forskuddsbetaler, så jeg fikk etterskuddsbetalt de opplæringsvaktene, også fikk jeg i tillegg fastlønnen som da går fra 20 juni til 20 juli. :)

Blir litt mer skrallt i august og september. Går på ferie 15 august, og skal ha ferie i tre uker. Så da får jeg en uke mindre lønn i august og to uker mindre lønn i september. Uansett bedre enn sånn jeg trodde det kom til å bli. :)

I kveld starter nattevakt 1/4. Huff, skal være glad når jeg legger meg mandags morgen. :jepp: Så i dag er planen å slappe mye av. Skal ta meg en så lang blund som mulig når jeg blir trøtt nok til det nå på formiddagen.

Også tenkte jeg å prøve å lage en slags karri-kylling-grateng i dag. Vet ikke om det blir godt, men bruker bare samme base som jeg bruker når jeg lager pølsegrateng, også har jeg heller kyllingfilet i, også krydrer jeg hvitsausen med karri og har i gulrøtter, løk og brokkoli. Tror det kan bli ganske godt. :)

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke på at jeg er gravid! Tror bare dette er et innbildt svangerskap.. :P Det er så vanskelig å tro at det ligger en liten sak inni der på 4-8 mm...Med hode, kropp, hale, arm- og benknopper. Blir helt tullete av å gå rundt og ikke tro på at jeg er gravid, samtidig som jeg vet at jeg er det. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Si ifra om gratengen blir vellykket! Trenger å oppdatere "slenge i ovnen"-repertoaret mitt :fnise:

Det er godt når det blir litt synligere! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si ifra om gratengen blir vellykket! Trenger å oppdatere "slenge i ovnen"-repertoaret mitt :fnise:

Det er godt når det blir litt synligere! :ler:

Det skal jeg gjøre. :) Men blir ikke å lage det i dag likevel. Kanskjei morgen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med fire nattevakter på rad.

Det høres veldig slitsomt ut, men det gir vel godt med penger i kassa per time? ;)

Jeg ble også spent på den gratengen... :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke på at jeg er gravid! Tror bare dette er et innbildt svangerskap.. :P Det er så vanskelig å tro at det ligger en liten sak inni der på 4-8 mm...Med hode, kropp, hale, arm- og benknopper. Blir helt tullete av å gå rundt og ikke tro på at jeg er gravid, samtidig som jeg vet at jeg er det. :P

Haha, sånn tenker jeg også. Leste at livmor nå er på størrelsen til en appelsin. Hell no, tenkte jeg, DET kan ikke stemme! Skal sies jeg ikke har hatt på meg stramme bukser siste 14 dager, men det kan umulig stemme at jeg har en appelsin der nede!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykke til med fire nattevakter på rad.

Det høres veldig slitsomt ut, men det gir vel godt med penger i kassa per time? ;)

Jeg ble også spent på den gratengen... :jepp:

Jo, takk...Og ja, det blir ganske godt betalt. ;) Har stilling på 64,5 %, som med tillegg gir meg utbetaling på 19 000 i mnd. Er jo ikke stinn av gryn akkurat, men det er godt med tanke på stillingsprosenten. :) Men jeg vil ha hundre % dag/kveld-stilling, så jeg er i søkingen. Har dog ikke så mange ukene igjen før jeg må slutte å søke, mtp. voksende mage. :)

Skal lage gratengen i løpet av helgen/uka tenker jeg :jepp:

Hjernen min blir forresten litt forvirret etter at du byttet avatar. Jeg leser at det står Mafalda der, men det er jo ikke riktig bilde, så jeg må lese to ganger for å se at det er du :fnise:

Haha, sånn tenker jeg også. Leste at livmor nå er på størrelsen til en appelsin. Hell no, tenkte jeg, DET kan ikke stemme! Skal sies jeg ikke har hatt på meg stramme bukser siste 14 dager, men det kan umulig stemme at jeg har en appelsin der nede!

Livmoren er på størrelse med ei pære som ikke-gravid, så er jo ikke det at den har vokst sååå mye enda. Men de neste ukene vokser den bare fortere og fortere. :jepp: Plutselig har du ei livmor med størrelse på en melon :fnise:

____

Åh, den herlige kvalmen! Har hørt at rundt uke 7 ofte er den tiden man når kvalmetoppen, også forsvinner kvalmen gradvis fra uke ni...Får håpe det stemmer, for hvis jeg blir kvalmere så når jeg det punktet hvor jeg lurer på om jeg må kaste opp eller ikke.. :sjenert:

Også lurer jeg på....Er dårlig mage et graviditets-symptom? :klo: Jeg har vært sååå dårlig i magen i dag. Sprunget til og fra toalettet mange ganger. Først et par timer på morgnenen, og nå på kvelden. Så enten har jeg fått et "herlig" symptom til, eller så har jeg et slags magevirus..Men det er i så fall rart at jeg har hatt mange timer opphold før jeg ble dårlig igjen. Vanligvis ved virus, så er man jo kontant dårlig i timesvis før det endelig gir seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med nattevaktene! Håper det går fint, og at du ikke blir så sliten :)

Enig i at det ikke er så lett å skjønne at man er gravid når ingenting synes og man ikke kjenner bevegelser fra nurket. Men vi er det! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Jeg har dårlig mage som et av de første symptomene, og så holder det seg vekslende mellom hemoroidefremkallende og "shit, det var ikke en fis på vei" frem til fødsel. Oh the glorious pregnancy :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, magevirus/dårlig mage hørtes ikke bra ut :( Har du spist noe som kan ha ført til dette evt? Litt rart, som du sier, å ha opphold hele dagen og så komme igjen på kvelden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med nattevakten!!

Helt enig, tenker også av og til at jeg kanskje ikke er gravid. Spesielt på de dagene jeg ikke er så kvalm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dårlig mage som et av de første symptomene, og så holder det seg vekslende mellom hemoroidefremkallende og "shit, det var ikke en fis på vei" frem til fødsel. Oh the glorious pregnancy :ler:

Aha, jaa...Da er det vel bare et symptom da..Herlig! :ler: Ja er det ikke glamorøst :fnise:

Huff, magevirus/dårlig mage hørtes ikke bra ut :( Har du spist noe som kan ha ført til dette evt? Litt rart, som du sier, å ha opphold hele dagen og så komme igjen på kvelden..

Nei, det tror jeg ikke. Spiste ikke noe kjøtt i går. Spiste knekkebrød og pizza... :P

Det er vel bare graviditetsrelatert...Får bare håpe det ikke varer hele svangerskapet.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med nattevakten!!

Helt enig, tenker også av og til at jeg kanskje ikke er gravid. Spesielt på de dagene jeg ikke er så kvalm.

Takk! :)

Ja, det er veldig surrealistisk. Jeg så for meg at som andregangs så ville alt føles mer virkelig og avslappende, men det er faktisk snarere tvert i mot. Det skal sies at jeg var under sterkt psykisk stress gjennom hele forrige svangerskap. Har faktisk glemt ganske mye fra den tiden, så selv om selve svangerskapet var fint, så har nok en del av opplevelsen som gravid sist blitt fortrengt sammen med andre ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...