silverdoe Skrevet 10. juni 2014 #421 Del Skrevet 10. juni 2014 (endret) Gratulerer med vel gjennomført utdanning! Endret 10. juni 2014 av silverdoe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiremor Skrevet 10. juni 2014 #422 Del Skrevet 10. juni 2014 Gratulerer med nyervervet tittel!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nautika Skrevet 10. juni 2014 #423 Del Skrevet 10. juni 2014 Gratulerer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 10. juni 2014 #424 Del Skrevet 10. juni 2014 Gratulerer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 10. juni 2014 Forfatter #425 Del Skrevet 10. juni 2014 (endret) Gratulerer med sykepleiertittelen! Her er jeg 6 dpo. Går dritseint! Sist fikk jeg positiv 10 dpo, svaaakt. Håper jeg klarer å vente med å teste til fredag hvertfall. Håper du får positiv altså!! Sender deg masse babystøv hvertfall! Tusen takk! Hehe, ja dagene går seint. Synes jammen ikke det går fortere bare fordi jeg har et barn som opptar tiden min. Takk for babystøv Håper det klaffer for deg også! Gratulerer med vel gjennomført utdanning! Takk! Gratulerer med nyervervet tittel!! Tænk yu! Gratulerer! Takk! Veldig rart å tenke på, men samtidig føler jeg meg ikke noe anderledes enn i går. Hadde trodd jeg skulel få en sånn svevende og lettende følelse, sommerfulger i magen osv. Men det har jeg altså ikke. Edit: Takk Tekola! Endret 10. juni 2014 av Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mokkon83 Skrevet 10. juni 2014 #426 Del Skrevet 10. juni 2014 Gratulerer så mye som ferdig utdannet sykepleier!!! :) Når er det du skal ha tante rød på besøk egentlig? (er det dere kaller IKM?) Vi skal jo begynne å prøve i August, men jeg begynner å se spøkelser på høylys dag enda vi ikke har kommet til EL enda på PP -2 Så jeg kan relatere meg til det som skjer her Masse lykke til på Fredag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 10. juni 2014 Forfatter #427 Del Skrevet 10. juni 2014 Gratulerer så mye som ferdig utdannet sykepleier!!! :) Når er det du skal ha tante rød på besøk egentlig? (er det dere kaller IKM?) Vi skal jo begynne å prøve i August, men jeg begynner å se spøkelser på høylys dag enda vi ikke har kommet til EL enda på PP -2 Så jeg kan relatere meg til det som skjer her Masse lykke til på Fredag Takk! Ja, det er IKM! Jeg venter tr på søndag, men det kan egentlig hende jeg egentlig venter den på mandag, dvs. at jeg bare er 8 dpo i dag. Er ikke heeeelt sikker nemlig. Så spennende at dere skal starte prøvingen i august da! Får håpe det klaffer fort. Har du sluttet på prevensjon? Hvis ikke ville jeg gjort det, for her er i alle fall syklusen ustabil enda. Dette er syklus nummer to etter p-pilleslutt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 10. juni 2014 #428 Del Skrevet 10. juni 2014 Gratulerer SYKEPLEIER Teriyaki! Du har vært kjempeflink som har klart å gjennomføre studien med en liten en, som heller ikke var planlagt! Flink har du vært som har klart å holde fokus! Nå blir det jobbing noen år før du starter videreutdanning som jordmor? Eller har du endret deg underveis og har lyst til å jobbe innen et annet fagfelt? PS, er nok lurt å vente til fredag hvis du klarer, iallfall med tanke på om du ikke er sikker på om IKM er søn eller man. Da jeg gikk gravid med lillemor testa jeg 12dpo (tror jeg) og denne gangen 12 eller 13dpo (på ettermiddagen). Onsdag i morgen og plutselig er det fredag, så det klarer du! Bare skynd deg å gå på do på morran før du rekker å teste Husker jeg gjorde det sist. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 10. juni 2014 #429 Del Skrevet 10. juni 2014 Gratulerer som ferdig sykepleier! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mokkon83 Skrevet 10. juni 2014 #430 Del Skrevet 10. juni 2014 Takk! Ja, det er IKM! Jeg venter tr på søndag, men det kan egentlig hende jeg egentlig venter den på mandag, dvs. at jeg bare er 8 dpo i dag. Er ikke heeeelt sikker nemlig. Så spennende at dere skal starte prøvingen i august da! Får håpe det klaffer fort. Har du sluttet på prevensjon? Hvis ikke ville jeg gjort det, for her er i alle fall syklusen ustabil enda. Dette er syklus nummer to etter p-pilleslutt. Takk! Ja, det er IKM! Jeg venter tr på søndag, men det kan egentlig hende jeg egentlig venter den på mandag, dvs. at jeg bare er 8 dpo i dag. Er ikke heeeelt sikker nemlig. Så spennende at dere skal starte prøvingen i august da! Får håpe det klaffer fort. Har du sluttet på prevensjon? Hvis ikke ville jeg gjort det, for her er i alle fall syklusen ustabil enda. Dette er syklus nummer to etter p-pilleslutt. Det klaffet iallefall veldig fort med vår første (og da blir man kanskje litt vel optimistisk....) Fjernet spiralen 12 Mai. Ferdig med TR 27/5, så jeg venter EL denne uka. Hadde ikke vært forvirret hvis ikke jeg svimte av på søndag (ga blod på fredag så var nok det...) og Mannen sa, kanskje du er gravid?...... Men jeg står på mitt at det ikke går an, biologisk sett! Meeeen så googler jeg da veit du... og der kommer det jo utrolig mye rart... Jeg er på syklus nr 1 etter at spiralen kom ut Forventet IKM er 27/6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 10. juni 2014 #431 Del Skrevet 10. juni 2014 Hurra for sykepleiertittel! -- Du klarer jo å holde deg til torsdag nå? Kanskje fredag tilogmed? Tenk for en fin måte å starte helga på da Satser på at det gjemmer seg en liten mageboer der inne! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 11. juni 2014 Forfatter #432 Del Skrevet 11. juni 2014 Gratulerer SYKEPLEIER Teriyaki! Du har vært kjempeflink som har klart å gjennomføre studien med en liten en, som heller ikke var planlagt! Flink har du vært som har klart å holde fokus! Nå blir det jobbing noen år før du starter videreutdanning som jordmor? Eller har du endret deg underveis og har lyst til å jobbe innen et annet fagfelt? PS, er nok lurt å vente til fredag hvis du klarer, iallfall med tanke på om du ikke er sikker på om IKM er søn eller man. Da jeg gikk gravid med lillemor testa jeg 12dpo (tror jeg) og denne gangen 12 eller 13dpo (på ettermiddagen). Onsdag i morgen og plutselig er det fredag, så det klarer du! Bare skynd deg å gå på do på morran før du rekker å teste Husker jeg gjorde det sist. Tusen takk! Det har faktisk gått overraskende greit å studere med barn. Har jo vært slitsomt til tider, men det har ikke vært "beintøft", noe jeg i utgangspunktet trodde det skulle være. Jeg skal søke på helsesøster om to år. Skal litt til å komme inn allerede da, men skal prøve i alle fall. Har enda en drøm om å bli jordmor, men jeg ønsker å ha en mer familievennlig jobb, og helsesøster interesserer meg minst like mye som jordmor, så tror det vil være et supert valg. Da får jeg fri i alle ferier og helger, og jobber stort sett kun dag. Men er kjeeempevanskelig å få seg jobb da, så det vil nok ta noen år. Hehe, ja jeg har bestemt meg for å ikke teste i morgen. Skal skynde meg på do når jeg står opp i morgen. Gratulerer som ferdig sykepleier! Takk! Det klaffet iallefall veldig fort med vår første (og da blir man kanskje litt vel optimistisk....) Fjernet spiralen 12 Mai. Ferdig med TR 27/5, så jeg venter EL denne uka. Hadde ikke vært forvirret hvis ikke jeg svimte av på søndag (ga blod på fredag så var nok det...) og Mannen sa, kanskje du er gravid?...... Men jeg står på mitt at det ikke går an, biologisk sett! Meeeen så googler jeg da veit du... og der kommer det jo utrolig mye rart... Jeg er på syklus nr 1 etter at spiralen kom ut Forventet IKM er 27/6 Ja det er fort gjort å overtolke alt man kjenner i kroppen, som man ellers ikke ville lagt merke til dersom man øsnker å være gravid. Hurra for sykepleiertittel! -- Du klarer jo å holde deg til torsdag nå? Kanskje fredag tilogmed? Tenk for en fin måte å starte helga på da Satser på at det gjemmer seg en liten mageboer der inne! Klarer å holde meg til fredag ja Jaaa, det er en fin måte å starte helga på dersom jeg er gravid. Hvis ikke får jeg i alle fall fordøyd det et par dager før jeg skal på min første vakt som sykepleier på mandag. ____ Aaaah, en deilig joggetur! Eller det blir jo helt feil å si. Tror jeg sa det av ren vane Det var en jævlig en! Dagsformen min var helt på trynet. Klarte bare 6,5 km, og det med mange gåpauser. I mortsetning til forrige joggetur som var på åtte km med null gåpauser. I tillegg var jeg myyyye mer sliten nå enn jeg var sist. Var faktisk litt svimmel og kvalm. At det er mulig at dagsformen skal være SÅ dårlig. Jaja, er uansett godt å ha fått jogget. Men au au au! Jeg hadde skikkelig vondt i puppene i fem miinutters tid etter joggingen. Var værst i brystvortene, men hadde vondt utover puppene også. DET må jo være et godt tegn? Egentlig tror jeg bare det er innbildning. Vet jo hvor sterk tankenes kraft kan være Litt rart å være så pesimistisk som jeg er, men likevel ha så utrolig høyt håp. Det henger ikke på greip. Uansett, nå skal jeg til legen for å ta blodprøver. LH, prolaktin og et annet hormon. På grunn av det med puppen min. Tok en prøve i februar som var helt fin, men vi skulle ta en til nå bare for sikkerhets skyld. Ha en fin dag jenter! (Og gutter, om det skulle være noen sniklesere ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 11. juni 2014 #433 Del Skrevet 11. juni 2014 Vondt i puppene, kvalm og svimmel, sier du? Jeg merka det også veeldig fort på treningsforma da jeg ble gravid. Just saying! Helsesøster er sikkert et veldig spennende yrke! Men er ikke jordmor på helsestasjon en like familievennlig jobb? Eller er det for få slike jobber, kanskje? Uansett, begge deler virker veldig interessant synes jeg. Barnepleier også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 11. juni 2014 Forfatter #434 Del Skrevet 11. juni 2014 (endret) Vondt i puppene, kvalm og svimmel, sier du? Jeg merka det også veeldig fort på treningsforma da jeg ble gravid. Just saying! Helsesøster er sikkert et veldig spennende yrke! Men er ikke jordmor på helsestasjon en like familievennlig jobb? Eller er det for få slike jobber, kanskje? Uansett, begge deler virker veldig interessant synes jeg. Barnepleier også. Hehe, ja har jo hørt at man blir i dårligere form av graviditet og. Har ikke noen stor interessat av å jobbe som jordmor på helsestasjon. Da blir det bare oppfølging av graivde, og ikke det som faktisk er spennende, nemlig fødsel! Helsesøster er en veldig spennende jobb. Det er oppføliging av spedbarn, oppfølging av foreldre, veiledning, undervisning av skoleklasser, samtaler med barn og foreldre som sliter, et ansvar for å melde fra dersom man misstenker omsorgssvikt osv. Veldig variert. Edit: Men dyrt! Mmmm..Det er såå godt med brødskive med litt smør og fire skiver hamburgerrygg Sunnere enn å skulle ha på to skiver ost er det også. Endret 11. juni 2014 av Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 11. juni 2014 #435 Del Skrevet 11. juni 2014 Gratulerer som sykepleier Spennende å bli helsesøster da. Håper du blir en god en Mye fjas av helsesøstre ute og går føler jeg. Har selv ei som jeg tror er rusa på livet (og sikkert jesus ) Bare to dager igjen Jeg fikk faktisk en haug graviditetstesten i posten i dag Bestilte de billig på ebay. Kjekt å ha Eller å tisse på før man skal ta seg en kald en om kvelden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 11. juni 2014 Forfatter #436 Del Skrevet 11. juni 2014 Gratulerer som sykepleier Spennende å bli helsesøster da. Håper du blir en god en Mye fjas av helsesøstre ute og går føler jeg. Har selv ei som jeg tror er rusa på livet (og sikkert jesus ) Bare to dager igjen Jeg fikk faktisk en haug graviditetstesten i posten i dag Bestilte de billig på ebay. Kjekt å ha Eller å tisse på før man skal ta seg en kald en om kvelden Hehe, ja det finnes vel "dårlige epler" på alle trær. Jeg har vært veldig fornøyd med min helsesøster. Når det er sagt så tror jeg det er viktig å ikke være så låst som mange helsesøstre kan virke. Ikke minst at man holder seg oppdatert. Du får ta en test i kveld da Men ja, det er veldig greit å ha liggende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 11. juni 2014 #437 Del Skrevet 11. juni 2014 Har hørt mange skrekkhistorier om helsesøstre... Men alle jeg har møtt har vært veldig hyggelige og flinke! Tror det blir litt sånn at man hører mest om de som ikke er så bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 11. juni 2014 #438 Del Skrevet 11. juni 2014 Gratulerer som sykepleier! Jeg har hatt både gode og dårlige helsesøstre. Flink til A, flink til M, men som nå har fått ny som jeg ikke er fornøyd med. Det er hun slanke-barnet-mitt-helsesøsteren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 11. juni 2014 Forfatter #439 Del Skrevet 11. juni 2014 (endret) Har hørt mange skrekkhistorier om helsesøstre... Men alle jeg har møtt har vært veldig hyggelige og flinke! Tror det blir litt sånn at man hører mest om de som ikke er så bra. Ja, og slik er det jo med det meste i livet. Man er gjerne veldig flink til å fortelle om det som ikke er så bra, mens det som faktisk har vært bra, det glemmer man. Synd, men sant. Gratulerer som sykepleier! Jeg har hatt både gode og dårlige helsesøstre. Flink til A, flink til M, men som nå har fått ny som jeg ikke er fornøyd med. Det er hun slanke-barnet-mitt-helsesøsteren. Tusen takk! Ja hun høres ikke helt bra ut. Man skal jo ikke slanke barn, man skal la de "vokse seg inn i seg selv"...Litt rart formulert, men. O er både høyere og tynnere nå enn han var for ett år siden. UV-drakten hans passer bedre i år enn den gjorde i fjor, for den var en anelse trang i fjor. Han har riktig nok gått opp i vekt også, men ikke så mye, og vi har ikke slanket han på noen måte. Han har jo bare strekt seg veldig mye. Han har faktisk noen bukser i 104! Endret 11. juni 2014 av Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 11. juni 2014 #440 Del Skrevet 11. juni 2014 (endret) Ja, og slik er det jo med det meste i livet. Man er gjerne veldig flink til å fortelle om det som ikke er så bra, mens det som faktisk har vært bra, det glemmer man. Synd, men sant. Tusen takk! Ja hun høres ikke helt bra ut. Man skal jo ikke slanke barn, man skal la de "vokse seg inn i seg selv"...Litt rart formulert, men. O er både høyere og tynnere nå enn han var for ett år siden. UV-drakten hans passer bedre i år enn den gjorde i fjor, for den var en anelse trang i fjor. Han har riktig nok gått opp i vekt også, men ikke så mye, og vi har ikke slanket han på noen måte. Han har jo bare strekt seg veldig mye. Han har faktisk noen bukser i 104! Mhm, helt enig! Hun har jo ikke hatt det veksthoppet enda, hun er bitteliten fremdeles. Bruker bodyer fra PoP i 80 fremdeles. Men når det veksthoppet kommer, kommer hun jo til å bli tynnere. Jeg føler hun allerede har vokst littegrann, for det virker som om bleiene er blitt løsere rundt magen. Jeg er uansett ikke bekymret. Vis meg den ungen som får i seg mindre sukker enn henne, så blir jeg overrasket. A var jo også akkurat lik, men hun fikk veksthopp samtidig som hun begynte å gå, og da sier det jo seg selv at det vistes godt! Hun er tung til å være 3 år, men hun er ganske lang og langt fra tykk. Endret 11. juni 2014 av ^^Belle^^ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå