Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Fit90
Skrevet (endret)

dfsdfaggfga

Endret av Fit90
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisan! Noen som vil gi meg tilbakemeldinger på denne søknaden til Peppes Pizza? Masse masse takk til de som hjelper meg :))

Søknad som servicemedarbeider Hei! Jeg ble veldig glad da jeg hørte dere søkte etter nye medarbeidere, en jobb hos dere hadde passet perfekt for meg. Jeg er ei 23 år gammel jente som har interesse for arbeid med mennesker, har erfaring med kjøkken og kassearbeid, er full av energi og godt humør. Så jeg håper jeg kan få jobber for Peppes pizza når jeg starter på studiene mine.

Jeg har alltid likt å jobbe med hendene, og jeg liker og være sosial og ha kontakt med mennesker, så jeg tror en jobb i restaurant passer bra for meg. Jeg har jobbet noen år på Statoil og i Økonomisko, tatt et kurs i cafè & catering, der har jeg lært mye om kundebehandling, matservering og kassearbeide. Har også erfaring fra helse. og omsorg, så er generelt god på og komme i kontakt med mennesker.

Jeg vet det kan være hektisk å jobbe i restaurant og har skjønt det er særlig mye å gjøre i helgene, men jeg trives godt under stress og holder humøret oppe hvis det er mye å gjøre. I mine tidligere jobber og i den jobben jeg har nå er det særlig noen intense perioder - men jeg merker at jeg er god på å jobbe fort, og det er en egenskap jeg kan ta med til dere.

Så igjen- jeg tror en jobb i restaurant er midt i blinken for meg nå, å jeg håper det blir hos dere. Ring meg på tlf: 4*****, eller send epost til ys*****@gmail.com hvis dere lurer på noe. Håper å se dere på intervju

Synes den så veldig grei ut, men jeg ville ikke stratet søknaden med Hei!!!!!

Du kan heller begynne med hvor du har sett at de ser etter folk. Noe ala: 'Viser til utlyst stilling på FINN.no, hvor dere trenger servicemedarbeider, og søker herved på en svært attraktiv sjanse til å få jobbe med noe spennende!' Også fortsette noe ala: 'Jeg synes denne jobben virker spennende og svært atraktiv for meg fordi jeg er *ditt*, jeg er *datt* og ikke minst *dittdatt*.'

Du trenger heller ikke fortelle at du er 23 eller ei jente. Dette er info de får på CVen din og det er dumt å repetere seg selv. Dette er også en typisk 'uproff' ting alle gjør på søknader. Om du sender en søknad som ser ut som alle andre, er det vanskelig for de å vite at de bør velge deg. Du havner i en kanskje bunke sammen med alle de andre søknadene. Så det gjelder å skille seg ut med proffe trekk.

Du bør gjerne også ha en annen overskrit. Noe som er catchy. Noen eksempler jeg og samboer har brukt: 'Sortkledd pike søker jobb i fargeglad butikk' (morro fordi det var lucky duck og jeg går bare i sort), 'Mat er som musikk, man må treffe de riktige tonene for å skape en symfoni.' (jobbsøknad som kokk i musikk resturant/bar) Har også søkt på gamestop å da laget eget 'achivement unlocked' ting fra xbox360 som sa 'applying for the dream job'.

Blir dette gjort riktig, kan det være veldig lønnsomt.

Om du vil kan jeg sende deg utkast av hvordan min samboers søknad så ut når han søkte på jobb som kokk, så kan du omskrive den som du selv vil. :Nikke:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er greit å starte med "Hei!" i en såpass uformell stilling som deltidsmedarbeider på restaurant. Liker at det er en uformell tone.

Det jeg reagerer på her, er endel skrivefeil som du bør rette opp! For eksempel:

Ville skrevet "jobb hos" i stedet for "jobber for" i siste setningen i første avsnittet.

I siste setning i avsnitt 2 må du fjerne et punktum bak ordet "helse". Så er det "å komme i kontakt med mennesker", ikke "og".

Tredje avsnittet: I stedet for å si at du er god på å jobbe "fort", ville jeg sagt "raskt og effektivt". Og når du nevner den jobben du har nå, ville jeg kanskje beskrevet litt hva du gjør der som har overføringsverdi til Peppes-jobben, for det er ikke så lett å skjønne ut fra søknaden.

Siste avsnittet: Bytt ut "å" med "og" (og jeg håper det blir hos dere).

Jeg synes bare det er fint å skrive at du er 23 år og jente i brevet. For slike typer stillinger er jo inntrykket fra brevet vel så viktig som CVen, vil jeg tro. Greit å ha relevant info i brevet også, så de slipper å bla frem og tilbake mellom brev og CV.

Kan du komme på jobb på kort varsel? Er det greit for deg å jobbe helger og kvelder? Ta med alt som viser at du er innstilt på å strekke deg for å få jobben. :)

Lykke til!

Anonymous poster hash: dc351...4b9
  • Liker 1
Skrevet

Når jeg skriver søknad så "deler" jeg den opp med ett felt med der jeg sier kort hvem jeg er og hvorfor jeg søker jobben (virker spennende/interessant eller noe). Så skriver jeg kort om hva jeg studerer, så jobberfaring og Evt fritidsinteresser/frivillig arbeid som er relevant. Så skriver jeg et avsnitt om hva jeg syns er viktig i jobben. Avslutter med litt om meg selv personlig. Er jo ikke en fasit det men.

Du gjør det for det meste selv da, men kanskje skille det enda mer:)

Ser du gjentar deg selv litt. Du skriver Fks at du har kasseerfaring to ganger. Vet ikke helt om det er så nødvendig.

Hadde det vært opp til meg hadde jeg droppet nesten hele første avsnittet, for det meste står allerede i søknaden senere.

Også ville jeg heller startet med noe ala "søker med stor interesse (på stillingen som xxx) hos dere.....

Og ikke avsluttet med "så igjen".. De vet jo hva de har lest, du trenger ikke minne de på det. :P avslutte bare heller kort med "ser frem til å høre fra dere" eller noe.

En søknad skal være kort og informativ, det blir bare mer lesing med gjentagelser.

Lykke til da:))

Gjest Fit90
Skrevet

Jeg synes det er greit å starte med "Hei!" i en såpass uformell stilling som deltidsmedarbeider på restaurant. Liker at det er en uformell tone.

Det jeg reagerer på her, er endel skrivefeil som du bør rette opp! For eksempel:

Ville skrevet "jobb hos" i stedet for "jobber for" i siste setningen i første avsnittet.

I siste setning i avsnitt 2 må du fjerne et punktum bak ordet "helse". Så er det "å komme i kontakt med mennesker", ikke "og".

Tredje avsnittet: I stedet for å si at du er god på å jobbe "fort", ville jeg sagt "raskt og effektivt". Og når du nevner den jobben du har nå, ville jeg kanskje beskrevet litt hva du gjør der som har overføringsverdi til Peppes-jobben, for det er ikke så lett å skjønne ut fra søknaden.

Siste avsnittet: Bytt ut "å" med "og" (og jeg håper det blir hos dere).

Jeg synes bare det er fint å skrive at du er 23 år og jente i brevet. For slike typer stillinger er jo inntrykket fra brevet vel så viktig som CVen, vil jeg tro. Greit å ha relevant info i brevet også, så de slipper å bla frem og tilbake mellom brev og CV.

Kan du komme på jobb på kort varsel? Er det greit for deg å jobbe helger og kvelder? Ta med alt som viser at du er innstilt på å strekke deg for å få jobben. :)

Lykke til!

Anonymous poster hash: dc351...4b9

Takk for tilbakemelding!

Jeg så skrivefeilene mine nå, tusen takk for at du påpekte det! Gikk litt fort i svingene :) Og takk for tips til formulering!

• Liker 1
Gjest Fit90
Skrevet (endret)

Synes den så veldig grei ut, men jeg ville ikke stratet søknaden med Hei!!!!!

Du kan heller begynne med hvor du har sett at de ser etter folk. Noe ala: 'Viser til utlyst stilling på FINN.no, hvor dere trenger servicemedarbeider, og søker herved på en svært attraktiv sjanse til å få jobbe med noe spennende!' Også fortsette noe ala: 'Jeg synes denne jobben virker spennende og svært atraktiv for meg fordi jeg er *ditt*, jeg er *datt* og ikke minst *dittdatt*.'

Du trenger heller ikke fortelle at du er 23 eller ei jente. Dette er info de får på CVen din og det er dumt å repetere seg selv. Dette er også en typisk 'uproff' ting alle gjør på søknader. Om du sender en søknad som ser ut som alle andre, er det vanskelig for de å vite at de bør velge deg. Du havner i en kanskje bunke sammen med alle de andre søknadene. Så det gjelder å skille seg ut med proffe trekk.

Du bør gjerne også ha en annen overskrit. Noe som er catchy. Noen eksempler jeg og samboer har brukt: 'Sortkledd pike søker jobb i fargeglad butikk' (morro fordi det var lucky duck og jeg går bare i sort), 'Mat er som musikk, man må treffe de riktige tonene for å skape en symfoni.' (jobbsøknad som kokk i musikk resturant/bar) Har også søkt på gamestop å da laget eget 'achivement unlocked' ting fra xbox360 som sa 'applying for the dream job'.

Blir dette gjort riktig, kan det være veldig lønnsomt.

Om du vil kan jeg sende deg utkast av hvordan min samboers søknad så ut når han søkte på jobb som kokk, så kan du omskrive den som du selv vil. :Nikke:

Har ikke sett de har lagt ut noen stilling, bare ei venninne av meg som jobber der som sa jeg skulle sende søknad :)

Leste også at peppes er opptatt av at ting skal være uformelt, så da tenkte jeg at vart litt greit at jeg viser at jeg er også det :fnise:

Takk for tips om overskrift ogsånt, skal tenke på det til nestegang.. Nå er den dessverre send :))

Endret av Fit90
Gjest Fit90
Skrevet

Når jeg skriver søknad så "deler" jeg den opp med ett felt med der jeg sier kort hvem jeg er og hvorfor jeg søker jobben (virker spennende/interessant eller noe). Så skriver jeg kort om hva jeg studerer, så jobberfaring og Evt fritidsinteresser/frivillig arbeid som er relevant. Så skriver jeg et avsnitt om hva jeg syns er viktig i jobben. Avslutter med litt om meg selv personlig. Er jo ikke en fasit det men.

Du gjør det for det meste selv da, men kanskje skille det enda mer:)

Ser du gjentar deg selv litt. Du skriver Fks at du har kasseerfaring to ganger. Vet ikke helt om det er så nødvendig.

Hadde det vært opp til meg hadde jeg droppet nesten hele første avsnittet, for det meste står allerede i søknaden senere.

Også ville jeg heller startet med noe ala "søker med stor interesse (på stillingen som xxx) hos dere.....

Og ikke avsluttet med "så igjen".. De vet jo hva de har lest, du trenger ikke minne de på det. :P avslutte bare heller kort med "ser frem til å høre fra dere" eller noe.

En søknad skal være kort og informativ, det blir bare mer lesing med gjentagelser.

Lykke til da:))

Ja, jeg er enig med deg i det at det kanskje var dumt å gjenta meg selv.. Håper på den beste, alltid fått jobber når jeg har gått rundt med søknader.. Håper jeg klarer å "sjarmere" over epost denne gang :))

Nå er den sendt, så da er det ikke noe å gjøre. Takk for råd :)

• Liker 1
Gjest Fit90
Skrevet

Da vil jeg bare fortelle at jeg har blitt innkalt til intervju til tross for skrivefeil :)

Takker for all tilbakemelding, kjekt å ta med seg til nestegang jeg skal søke jobber :)

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...