Gå til innhold

Sliter med å puste.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er syk, har feber, kraftig hodepine og sover veldig mye. Klarer såvidt stå oppreist uten paracet. Tenkte jeg skulle trene det av meg ista, så jeg tok en tur til sats. Det var ikke så lurt. Da jeg løp på ellipsemaskinen kjente jeg at det brant i brystet og var tungt å puste. Kom hjem for tre timer siden og det gjør enda vondt i brystet. Føles som jeg må konsentrere meg om å puste. Hva er dette for noe? Er det farlig?

Anonymous poster hash: 17dc8...523

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

..trene det av seg?

LOL

Anonymous poster hash: b85fb...b42
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

..trene det av seg?

LOL

Jeg hater å være syk, og føler meg alltid bra etter å ha trent. Så tenkte jeg ville føle meg bedre etterpå. Naturlig det da.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hater å være syk, og føler meg alltid bra etter å ha trent. Så tenkte jeg ville føle meg bedre etterpå. Naturlig det da.

"Jeg er syk, har feber, kraftig hodepine og sover veldig mye. Klarer såvidt stå oppreist uten paracet"

Ble du født bak en stein? I går?

• Liker 6
Skrevet

Jeg er syk, har feber, kraftig hodepine og sover veldig mye. Klarer såvidt stå oppreist uten paracet. Tenkte jeg skulle trene det av meg ista, så jeg tok en tur til sats. Det var ikke så lurt. Da jeg løp på ellipsemaskinen kjente jeg at det brant i brystet og var tungt å puste. Kom hjem for tre timer siden og det gjør enda vondt i brystet. Føles som jeg må konsentrere meg om å puste. Hva er dette for noe? Er det farlig?

Lungebetennelse/bronkitt...?

AnonymBruker
Skrevet

Lungebetennelse/bronkitt...?

Hvordan kjennes det ut? Jeg har grov hoste og hoster slim. Hadde streptokokker for tre uker siden, men var helt frisk hele forrige uke. Har fortsatt veldig vondt i lungene/brystet. Skal egentlig på jobb i morgen, men usikker på hvordan det går nå.

AnonymBruker
Skrevet

"Jeg er syk, har feber, kraftig hodepine og sover veldig mye. Klarer såvidt stå oppreist uten paracet"

Ble du født bak en stein? I går?

Du er ikke veldig hyggelig. Jeg ser ikke problemet med å trene hvis man tar det rolig, problemet nå er at jeg har vondt og trenger noen råd. Du trenger ikke være spydig.

• Liker 1
Skrevet

Hvordan kjennes det ut? Jeg har grov hoste og hoster slim. Hadde streptokokker for tre uker siden, men var helt frisk hele forrige uke. Har fortsatt veldig vondt i lungene/brystet. Skal egentlig på jobb i morgen, men usikker på hvordan det går nå.

Nå er ikke jeg lege så jeg anbefaler deg heller å kontakte fastlegen din i morgen for å høre om du kan få en hastetime.

Jeg har aldri hatt lungebetennelse/bronkitt, så jeg kan ikke fortelle deg om symptomene, men kanskje du kunne forsøke å google det istedet?

Skrevet (endret)

Nå er ikke jeg lege så jeg anbefaler deg heller å kontakte fastlegen din i morgen for å høre om du kan få en hastetime.

Jeg har aldri hatt lungebetennelse/bronkitt, så jeg kan ikke fortelle deg om symptomene, men kanskje du kunne forsøke å google det istedet?

Har nettopp flyttet så har ikke fått byttet fastlege enda. Så blir vanskelig å få en time. Jeg føler bare st hvis jeg sovner nå så våkner jeg ikke i morgen. Jeg må jo virkelig konsentrere meg for å presse luft ned i lungene :/

Jaja. Glemte å ta på Ab. Ikke at det er så farlig, bare litt flaut :P

Endret av Pompom
Skrevet

Har nettopp flyttet så har ikke fått byttet fastlege enda. Så blir vanskelig å få en time. Jeg føler bare st hvis jeg sovner nå så våkner jeg ikke i morgen. Jeg må jo virkelig konsentrere meg for å presse luft ned i lungene :/

Hvis du har det SÅ ille, tror jeg du skal ta å ringe legevakten. Siden du sliter sånn med å puste, vil jeg tro at redselen din spiller litt inn. Når du ringer legevakten, får du snakke med en sykepleier og vedkommende vil nok forklare deg på en god måte om symptomene som du har stemmer med lungebetennelse/bronkitt. Jeg håper at dette kanskje vil få deg til å føle deg roligere. :hug:

Skrevet

Hvis du har det SÅ ille, tror jeg du skal ta å ringe legevakten. Siden du sliter sånn med å puste, vil jeg tro at redselen din spiller litt inn. Når du ringer legevakten, får du snakke med en sykepleier og vedkommende vil nok forklare deg på en god måte om symptomene som du har stemmer med lungebetennelse/bronkitt. Jeg håper at dette kanskje vil få deg til å føle deg roligere. :hug:

Tusen takk. Tror jeg får prøve det. Dette var ikke noe godt.

Skrevet

Håper du oppdaterer oss. Du kan også sende meg en pm, hvis du heller vil det :blomst:

AnonymBruker
Skrevet

Bare sånn til info, trening når du er syk kan gjøre deg skikkelig mye sykere. Type betennelse i hjerteposen og lignende.

Anonymous poster hash: 4f2ff...b1b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ring legevakten. Trening når man er syk med feber kan i sjeldne tilfeller medføre noen alvorlige tilstander, men jeg tror ikke du trenger bekymre deg så mye for det. Men har man problemer med å puste, skal man oppsøke lege.

Anonymous poster hash: 57a6f...b24
Skrevet

Håper alt er bra med deg, TS...

Skrevet

Håper alt er bra med deg, TS...

Alt bra. Samboer kom hjem og roet meg ned. Pusteproblemene var nok fordi jeg var så bekymret og stresset. Har ikke vært hos legen enda, men føler meg litt bedre. Veldig tett i nese/ører osv, men smerten i brystet kjenner jeg bare om jeg trekker pusten dypt.

Skrevet

Skaff deg en time hos legen.

AnonymBruker
Skrevet

Du er ikke veldig hyggelig. Jeg ser ikke problemet med å trene hvis man tar det rolig, problemet nå er at jeg har vondt og trenger noen råd. Du trenger ikke være spydig.

Jo, det er et problem å trene dersom du er i så dårlig forfatning som du skriver. Når kroppen er syk bruker den all energi den har på å lege seg selv. Derfor er det viktig å sove mye og få i seg næring (selvom man ofte mister matlysten når man er syk). Imidlertid skal man ikke trene, kroppen har ikke lyst til å bruke energi på bevegelse når den har andre ting å gjøre.

"Å trene det av seg" når man er skikkelig syk, er virkelig en dum ting å gjøre!

Anonymous poster hash: 51341...45b

• Liker 1
Skrevet

Alt bra. Samboer kom hjem og roet meg ned. Pusteproblemene var nok fordi jeg var så bekymret og stresset. Har ikke vært hos legen enda, men føler meg litt bedre. Veldig tett i nese/ører osv, men smerten i brystet kjenner jeg bare om jeg trekker pusten dypt.

Det var godt å høre. Du har nok en kraftig forkjølelse vil jeg tro. Du får ta det med ro og la samboeren skjemme deg litt bort :is:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...