Monsters Skrevet 3. april 2014 #1 Skrevet 3. april 2014 Jeg har slitt med bulimi og anoreksi i over 12 år, og har til tider gått over stokk og stein bare for å skaffe penger til mat og overspise. Jeg har rundt 100.000 i gjeld nå bare pga mat og alkoholmisbruk (i anoreksi periodene) Kan NAV hjelpe meg med denne gjelden? Jeg er "bare" 26 år gammel. Det er så utrolig deprimerende å tenke på at jeg har ødelagt livet mitt på denne måten, for ikke faen om jeg får noe boliglån. Det skal også nevnes at jeg ikke er en dundre på over hundre som vil snylte på NAV, jeg har kommet opp til en BMI på 16, og er under tett oppfølging. Jeg tør ikke nevne dette for legen eller andre behandlere, er redd de skal tro jeg prøver å skylde en awesome livstil over på spiseforstyrrelser. Mods; Jeg vet det er nulltoleranse for spiseforstyrrelser her pga trigging, jeg synes ikke selv at mitt innlegg er triggende.
liv Skrevet 3. april 2014 #2 Skrevet 3. april 2014 Kommer litt ann på hvordan gjelden er, du må nok belage deg på på betale men de økonomiske rådgiverne vil kunne hjelpe med å finne betalingsavtaler som er mulig for deg å gjennomføre. 2
Gjest Blomst83 Skrevet 3. april 2014 #3 Skrevet 3. april 2014 (endret) Jeg har slitt med bulimi og anoreksi i over 12 år, og har til tider gått over stokk og stein bare for å skaffe penger til mat og overspise. Jeg har rundt 100.000 i gjeld nå bare pga mat og alkoholmisbruk (i anoreksi periodene) Kan NAV hjelpe meg med denne gjelden? Jeg er "bare" 26 år gammel. Det er så utrolig deprimerende å tenke på at jeg har ødelagt livet mitt på denne måten, for ikke faen om jeg får noe boliglån. Det skal også nevnes at jeg ikke er en dundre på over hundre som vil snylte på NAV, jeg har kommet opp til en BMI på 16, og er under tett oppfølging. Jeg tør ikke nevne dette for legen eller andre behandlere, er redd de skal tro jeg prøver å skylde en awesome livstil over på spiseforstyrrelser. Mods; Jeg vet det er nulltoleranse for spiseforstyrrelser her pga trigging, jeg synes ikke selv at mitt innlegg er triggende. Jeg kan si at jeg var innlagt med en jente som var i samme situasjon som deg,og søkte NAV,men fikk avslag. Noen som sikkert er vondt og frustrende,men forståelig hvis man tenker på det. Det finnes mange mennekser der ute som har gjeld av ulike årsak(sykdomsrelater),så hvis alle skulle ha få dekket dette hadde det blitt ganske mye penger. Men NAV kan kanskje hjelpe det med noe gjeldsordning eller lignende Endret 3. april 2014 av Blomst83
AnonymBruker Skrevet 3. april 2014 #4 Skrevet 3. april 2014 Overspising er og en spiseforstyrrelse, så det at du ser ned på "dundrer over hundre kg" gjorde at jeg mista all sympati med deg. Og en annen ting spilleavhengighet er og en sykdom, skal NAV dekke alle som har spillegjeld og. Og hva med de som er avhengig av nikotin og må låne penger av folk siden de må kjøpe røyk og snus de bør jo og få det dekket av NAV. NAV er løsningen på alt, er ikke snakk om å lette på ræva og fikse sine egne problemer og betale sin egen gjeld, neida, gå på NAV. Anonymous poster hash: e98dc...720 8
AnonymBruker Skrevet 3. april 2014 #5 Skrevet 3. april 2014 Nei, nav dekker ikke forbruksgjelda di, heller ikke om du bruker spiseforstyrrelsen for å "årsaksforklare". Mange med spiseforstyrrelser (inkludert dundrer på 100 kg, for å bruke dine ord) klarer fint å unngå forbruksgjeld. Det er nok noe du har pådratt deg uavhengig av spiseforstyrrelsen og alkoholismen.Anonymous poster hash: 43cde...b57 4
Monsters Skrevet 3. april 2014 Forfatter #6 Skrevet 3. april 2014 Overspising er og en spiseforstyrrelse, så det at du ser ned på "dundrer over hundre kg" gjorde at jeg mista all sympati med deg. Og en annen ting spilleavhengighet er og en sykdom, skal NAV dekke alle som har spillegjeld og. Og hva med de som er avhengig av nikotin og må låne penger av folk siden de må kjøpe røyk og snus de bør jo og få det dekket av NAV. NAV er løsningen på alt, er ikke snakk om å lette på ræva og fikse sine egne problemer og betale sin egen gjeld, neida, gå på NAV. Anonymous poster hash: e98dc...720 Det var ikke vondt ment, men ville bare få frem at jeg ikke bare sitter på ræva og spiser å koser meg og forventer hjelp fra NAV til å fortsette. Det andre du har nevnt, er jeg for såvidt enig i...
Monsters Skrevet 3. april 2014 Forfatter #7 Skrevet 3. april 2014 Takk for deres meninger, da holder jeg heller dette for meg selv og lar være å drite meg ut ved å gå til NAV.
AnonymBruker Skrevet 3. april 2014 #8 Skrevet 3. april 2014 Nei, du kan ikke få hjelp til å dekke gjelden, men mulig at du kan få AAP hvis du er syk nok. Jeg vil imidlertid ikke anbefale det, det beste er å jobbe og klare seg uten nav. Anonymous poster hash: 6774b...623
Monsters Skrevet 3. april 2014 Forfatter #9 Skrevet 3. april 2014 Nei, du kan ikke få hjelp til å dekke gjelden, men mulig at du kan få AAP hvis du er syk nok. Jeg vil imidlertid ikke anbefale det, det beste er å jobbe og klare seg uten nav. Anonymous poster hash: 6774b...623 Går dessverre allerede på AAP... "Ikke arbeidsdyktig" Pga sosialangst, angstanfall og besvimelser
Gjest Blomst83 Skrevet 3. april 2014 #10 Skrevet 3. april 2014 Det var ikke vondt ment, men ville bare få frem at jeg ikke bare sitter på ræva og spiser å koser meg og forventer hjelp fra NAV til å fortsette. Det andre du har nevnt, er jeg for såvidt enig i... Nå sitter ikke de med overspising og koser seg heller. Ingen med en spiseforstyrrelse uansett hvor på spekteret de befinner koser seg med sykdommen.
Monsters Skrevet 3. april 2014 Forfatter #11 Skrevet 3. april 2014 Nå sitter ikke de med overspising og koser seg heller. Ingen med en spiseforstyrrelse uansett hvor på spekteret de befinner koser seg med sykdommen. Vet du, det kan jeg med sikkerhet si at noen faktisk gjør.
AnonymBruker Skrevet 3. april 2014 #12 Skrevet 3. april 2014 NAV kan ikke hjelpe noen, med noe som helst. Anonymous poster hash: 0072b...2e7
Monsters Skrevet 3. april 2014 Forfatter #13 Skrevet 3. april 2014 NAV kan ikke hjelpe noen, med noe som helst. Anonymous poster hash: 0072b...2e7 De hjelper meg som har blitt erklært "arbeidsudyktig"
Gjest Blomst83 Skrevet 3. april 2014 #14 Skrevet 3. april 2014 Vet du, det kan jeg med sikkerhet si at noen faktisk gjør. Du kan få leve i den troen,men jeg blir litt skremt hvis du tror at noen synes det er gøy å ha en spiseforstyrrelse.
Monsters Skrevet 3. april 2014 Forfatter #15 Skrevet 3. april 2014 Du kan få leve i den troen,men jeg blir litt skremt hvis du tror at noen synes det er gøy å ha en spiseforstyrrelse. Nei som sagt, det er ikke noe jeg bare tror.
Monsters Skrevet 3. april 2014 Forfatter #16 Skrevet 3. april 2014 Ok..... Noen individer vil ha sin SF, og vil ikke ha hjelp. Sykt, ja, men sånn er det. 1
Monsters Skrevet 3. april 2014 Forfatter #17 Skrevet 3. april 2014 Kan vel også legge til at de med SF er veldig ambivalente, en side vil ha hjelp, den andre vil ikke ha noe som helst med hjelp å gjøre. Men alle er forskjellige.
Guybrush Skrevet 4. april 2014 #18 Skrevet 4. april 2014 100 000 i gjeld er ingenting. De fleste i jobb etter studier på din alder har mange ganger mer.
Monsters Skrevet 4. april 2014 Forfatter #19 Skrevet 4. april 2014 100 000 i gjeld er ingenting. De fleste i jobb etter studier på din alder har mange ganger mer. Jeg høres vel sjuk ut nå men det var bra å høre.... Bortsett fra at jeg ikke har noen utdannelse da, pga sykdom.
AnonymBruker Skrevet 4. april 2014 #20 Skrevet 4. april 2014 (endret) Det var ikke vondt ment, men ville bare få frem at jeg ikke bare sitter på ræva og spiser å koser meg og forventer hjelp fra NAV til å fortsette. Det andre du har nevnt, er jeg for såvidt enig i... At du ser ned på andre med spiseforstyrrelse gjør at du mister min sympati også. De som overspiser koser seg ikke mer med maten enn du som har tenkt å kaste den opp igjen. Kan overspisere bare la være å spise, kan du bare begynne å spise og bare slutte å kaste op igjen maten. Tråden er ryddet for krenkende kommentar. Daenerys, mod. Anonymous poster hash: f1da6...a5a Endret 4. april 2014 av Daenerys 5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå