Gå til innhold

Ferdigstekt lammestek- hvordan varme opp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag skulle jeg være tidlig ut og sikre meg en lammestek til påske. Kjøpte derfor med meg en fra Rema 1000. Da jeg kom hjem oppdaget jeg til min store skuffelse at det stod på "ferdigstekt lammestek". Jeg aner jo nå ikke hvor godt stekt den er. Jeg er egentlig veldig nøye på at den skal være rosa. Mitt spørsmål er altå nå hvordan jeg skal varme denne opp uten at den blir tørr og grå?

(Ja, jeg har varmet opp steker før, men da har jeg alltid selv stekt de dagen i forveien selv så jeg vet hvor stekt de er, i tillegg er det jo restemiddagen vi spiser neste dag, slik at det er mindre skuffende om det er litt tørt og ikke rosa lengre).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lag sausen ferdig, ha i kjøttet og la det trekke til like før det koker.

Skrevet

Den ligger i en sjysaus i pakken, ikke nok til å la den trekke i eller?Hadde jo egentlig tenkt å lage saus selv, men nå blir det denne sausen + fløtegratinerte poteter. Skal man trekke kjøttet trenger man vel endel saus, eller kan det trekke også i lite saus? Steken er ca 900 gr.

Skrevet

Skjær den i tynne skiver, legg en i en grunn form og dekk med folie før du varmer i ovnen. Hell av sjyen og lag saus på denne. Rosa blir den nok ikke uanset, men med denne metoden blir den i alle fall ikke veldig tørr. En anne mulighet er å bruke stekepose (stekern skjæres fortsatt i skiver).

Skrevet

Kuttet den i skiver og la i ildfast form, helte over endel av sjyen tok folie over og varmet i ovnen 200 gr. i 18-20 min. Ble ikke rosa, men veldig godt tatt i betraktning at ikke nystekt.

Serverte med hjemmelagede fløtegratinerte poteter,rødvinssaus og kokte grønnsaker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...