venus_ Skrevet 3. april 2014 #1 Skrevet 3. april 2014 (endret) Jeg skal ha noen venninner på jentekveld om et par uker, vi skal ta noen glass vin før vi skal videre ut. Så jeg tenkte å lage noe smått å spise på til oss. Det må være noe som det ikke trengs bestikk og tallerken til for å spise, noe mer spennende og bedre enn feks nachos og den slags (kjipt), men samtidig ikke for spesielt siden noen av de er nokså kresne. Og det må kunne stå ferdiglaget på fat i kjøleskapet i ca 2 timer før det skal spises. Tenkte litt på noen forskjellige typer lefseruller, men er det noen som har forslag til noe litt mer spennende fyll en det vanlige med røkt laks og snøfrisk? Tenkte kanskje noe med viltkjøtt og rødløkskompott, eller noen med en god ost og noe annet godt inni. Det blir som oftest til at vi har ost og kjeks/brød når vi møtes, men vil gjøre litt mer ut av det denne gangen Endret 3. april 2014 av venus_
happiest Skrevet 3. april 2014 #2 Skrevet 3. april 2014 Skulle foreslå ost og kjeks...Men det går jo an å variere Ost og skinke-tallerken er jo en ide. Så blir det en liten vri. Det kan jo også bli litt tapas-aktig, så da går det jo an å lage noen småretter til. Jeg er ikke så veldig kreativ når det gjelder lefseruller, men søk på google, så kommer sikkert noen tips Andre retter kan være fruktspyd, melon med spekeskinke, brød med dressing, oliven.
Scherbatsky Skrevet 3. april 2014 #3 Skrevet 3. april 2014 En enkel tapas er jo greit. Kutt ned på hvitløken, kanskje. Kjøttboller med en enkel tomatsaus å dyppe i (kjør i masse krydder istedenfor hvitløk) Ost med kompott/marmelade på "spyd" (tannpirkere) Lefseruller med philadelphia, laks, vårløk og chiliflakes - enkelt og godt Focaccia med olivenolje/balsamico å dyppe i Alt dette kan gjøres klart på forhånd og smaker nesten bedre etter noen timer. Evt kan du lage til en frittatta eller en god pai (f.eks en pai med brokkoli og kylling, eller fire oster, kan gjøres før). Men en frisk liten salat til så er det jo godt
strawberry Skrevet 3. april 2014 #4 Skrevet 3. april 2014 Du sier du ikke vil ha røkt laks og snøfrisk, men jeg vil anbefale røkt laks sammen med tine kremost kryddersmak!
venus_ Skrevet 3. april 2014 Forfatter #5 Skrevet 3. april 2014 Du sier du ikke vil ha røkt laks og snøfrisk, men jeg vil anbefale røkt laks sammen med tine kremost kryddersmak! Hehe, enda verre spør du meg ;p Men takk for tips til deg og dere andre
Petalouda Skrevet 4. april 2014 #6 Skrevet 4. april 2014 bytt ut laks med serrano eller parma, nam nam
Lila Skrevet 4. april 2014 #7 Skrevet 4. april 2014 Du kan jo ha litt forskjellig, så det blir litt å velge mellom. Lefseruller med forskjellig fyll er alltid en slager (Jeg liker ikke røkelaks, så jeg pleier å ha spekeskinke, kremost og en bit avocado eller mango. Kjempegodt!), og i tillegg kan du jo ha ost og kjeks og oppskjært frukt (Prikken over i'en er smeltet sjokolade ved siden av)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå