Gå til innhold

Kaaza Lite, er sinna, ikke tilbakemelding


Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1

Måtte formatere harddisken og mistet alt. Også Kaaza Lite. Da jeg skulle laste ned programmet igjen var det blitt en betalingstjeneste. Greit nok, er ikke store beløpet pr. mnd. Betalte og transaksjonen gikk igjennom. Det stod på siden at det skulle sendes en e-mail til den registrerte addressen hvor det stod hvordan man får tilgang. Nå har det gått flere dager og har ennå ikke mottatt noe. Sendte en e-mail til kontaktaddressen som er oppgitt. Heller ikke den er svart på :sinna:

Noen som vet noe? Hatt problemer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous
Måtte formatere harddisken og mistet alt. Også Kaaza Lite. Da jeg skulle laste ned programmet igjen var det blitt en betalingstjeneste.

Ouch. Beklager, men du har blitt lurt. Kazaa Lite var et "hack" og aldri en offisiell versjon av Kazaa, og kan derfor heller ikke bli en betalingstjeneste.

Det som har skjedd, er at eierne av Kazaa har stanset utviklerne av Kazaa Lite ved å true dem med søksmål. Deretter har noen kjøpt opp domenenavnet kazaalite.com, og bruker det til å reklamere for en egen betalingstjeneste som ikke har noe som helst med Kazaa å gjøre, Lite eller ikke.

Kazaa Lite (og mye annet rart) kan lastes ned fra http://www.oldversion.com.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Brukte en link jeg fant i dette forumet.

Blir helt forvirret med alle disse linkene. Altså, den linken som har stått her i forumet og som jeg har brukt før er altså blitt noe annet tull?

Hva med kazaa.com, det ser ut som samme sak, bare med annen layout? Så alt er bare tull?

Om noen ville ha den "ekte" Kazaa, hvor er den? Jeg er ikke fristet av den, bare spør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Den "ekte" KaZaA finner du på http://www.kazaa.com. Det er et program som Sharman Networks eier rettighetene til, og som bruker et nettverks-system som kalles FastTrack. Sharman eier rettighetene til dette også.

KaZaA Media Desktop (som er programmets fulle navn) finnes i to varianter: En gratis og en man kan kjøpe. Forskjellen er at gratisversjonen er reklamefinansiert, og programmet er så proppfullt av reklame- og spionprogramvare at det nesten er rart at det fungerer i det hele tatt.

KaZaA Lite var/er en "hacket" versjon av KaZaA Media Desktop, der noen programmerere hadde fjernet all reklamen, tatt vekk noen kunstige begrensninger i søkemulighetene, og lagt til flere nyttige funksjoner. Det ble fort veldig populært, til Sharman Networks store irritasjon.

Tidligere kunne man finne KaZaA Lite på http://www.kazaalite.com og flere andre adresser, men etter at Sharman Networks truet KaZaA Lite-programmererne med søksmål, trakk disse seg fra prosjektet, og det ble lagt ned. Sharman kontaktet også de fleste Internet-leverandører som drev web-sider der man kunne laste ned KaZaA Lite, og fikk dem til å fjerne programmet.

Det neste som skjedde, var at domenenavnene kazaalite.com, k-lite.tk og flere ble kjøpt av skruppelløse personer som ønsker å få folk til å tro at KaZaA Lite fortsatt eksisterer, men er en betaltjeneste. Tjenestene disse selger (om de finnes), har ikke noe med KaZaA å gjøre i det hele tatt.

I dag kan man finne KaZaA Lite et par steder, f.eks. på oldversion.com. Noen anonyme programmerere har laget noe de kaller "KaZaA Lite Resurrection", som er en videreutvikling av KaZaA Lite. Den bryter like mye opphavsretten til Sharman Networks som det opprinnelige KaZaA Lite gjorde, og er derfor litt vrien å få tak i på nettet.

Et alternativ kan være "Diet K". Det er et program som legger seg "oppå" gratisversjonen av KaZaA, og fjerner reklamen, spionkomponentene og litt til. Da jeg prøvde det for kort tid siden, virket det dessverre ikke helt stabilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest1

Fant det jeg ville ha på den første linken til gjest. Tusen takk :)

Nå har jeg klikket litt rundt. Det som blir spekulert i er skrivemåten. Om a'ene settes slik kaaza i stedet for slik det skal være kazaa ender man opp hos disse falske nettstedene.

Jeg plassererte a'ene på feil sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...