Gå til innhold

De første dagene etter operasjoner..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er nyoperert og opplever dirring i muskler og sårveske som kommer ut i et dren. Det skal fjernes om noen dager. Nesten ingen smerter, men jeg får 1000 mg paracet etter behov.

Erfaringer?



Anonymous poster hash: a4ff4...0a8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her må du nok enten spørre direkte om hva du lurer på, eller si litt mer om inngrepet ditt. Det er stor forskjell på å operere en skulder og fjerne blindtarmen, på å sterilisere seg eller få silikon i puppene. Det er ofte også stor forskjell på lapraskopiske inngrep mot åpne inngrep. Så dette vil naturlig nok endre folks behov for smertelinding osv....

Litt vondter, murring og ukjente, rare følelser i nærheten av operert område er svært vanlig, da vev og muskler har blitt skåret i, sydd i og dradd i. Det er ikke alltid kirurger er så utrolig ømfintlige med skinnet vårt når vi er i full narkose. Et par blåmerker kan faktisk forekomme....



Anonymous poster hash: e70cd...fe3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte på generelle erfaringer i forbindelse med operasjoner. Vil gjerne høre alle erfaringer.



Anonymous poster hash: a4ff4...0a8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fjerna galleblæra for noen år siden. Siden jeg skulle inn og ut samme dag trodde jeg at jeg skulle komme meg på treningganske fort. Der tok jeg grundig feil. Det tok over en måned før jeg kunne trene og jeg måtte starte veldig forsiktig. Jeg var heller ikke forberedt på smertene. Jeg fikk både luftsmerter i skuldra og smerter omkring operasjonsområdet. Jeg har bestemt meg for å ikke la meg operere med mindre jeg absolutt må.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...