Gå til innhold

rart syn på egen kropp


Jente992

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har for tiden vært igjennom en vektendring. Hadde ikke brukt vekt på veldig lenge, og da jeg fikk låne en, og den viste 83 kg, visste jeg at det var på tide å gjøre noe! Har alltid hatt komplekser med egen kropp, og har tidvis blitt mobbet litt for at jeg har vært lubben. Hva vekten viser bidrar også i stor grad hvilket humør jeg vil ha utover dagen.

Jeg har nå gått ned til 65 kg, og vet jeg har blitt slankere, men hjernen min forteller meg at jeg fortsatt er lubben, og jeg merker at jeg aldri blir helt fornøyd. Klarer ikke se om jeg er lubben eller normal (vet jo at jeg ikke er tjukk, selvom jeg kan føle det sånn). Jeg er forresten 175 cm høy, og trener regelmessig.

Er det andre som sliter med et utydelig kroppsbilde? Hvordan vil dere karakterisere med størrelsesmessig? Syns det er utrolig forvirrende hvordan mitt eget speilbilde forandres fra dag til dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Runforit

Det tar litt tid for hjernen å omstille seg fra å være stor til liten. Det er derfor det er anbefalt å ta mål og bilder underveis så en faktisk selv kan se resultatet. Du ser deg selv hver dag så da er det vanskeligere å se store endringer da det skjer så gradvis.

Bare gi det tid så kommer hjernen etter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det er nesten et år siden jeg gikk ned i vekt, men får håpe det er sant som du sier! takk for godt svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...