Gå til innhold

Hvorfor er det sånn angående mannlige assistenter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har lurt litt på dette ganske lenge egentlig. Jeg går siste året på vgs, er 18 år og har cerebral parese. jeg Følger de samme fagene og pensum i alle fag, og klarer meg ganske godt faglig sett. eneste jeg trenger litt oppfølging i er gym, i og med at jeg ikke klarer å gå på egenhånd. Jeg har gym sammen med klassen, men har noen ganger mitt " eget opplegg".

I det siste har klassen hatt svømming i gymtimene og jeg trenger hjelp til dusj og stell i forhold til dette. Jeg har fått beskjed om at mannlige assistenter ikke skal være med å hjelpe jenter i garderoben. Noe jeg syntes er ganske greit egentlig.

men så kommer det jeg ikke skjønner helt. Er også en gutt i klassen som er funksjonshemmet og trenger hjelp i garderoben. Han får med seg dame inn ? burde ikke denne regelen også gjelde gutter ? og hvorfor er det godtatt at en kvinne er med å stelle en gutt på VGS i dusjen? Burde ikke han fått en mann ?



Anonymous poster hash: a5468...d8f
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er flauere for jenter å bli sett av en fremmed mann da. Man vet jo hva han tenker på når han ligger i senga hjemme på kvelden... Kvinner tenner ikke på smågutter.



Anonymous poster hash: b8c52...e05
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det burde vært sånn for begge kjønn. Men ofte så er det liksom greit at damene hjelpe guttene. Hvis det kun er damer der så må det jo bli sånn, men om det også er menn der så burde da de hjelpe guttene.



Anonymous poster hash: 68546...e4d
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flauere for jenter å bli sett av en fremmed mann da. Man vet jo hva han tenker på når han ligger i senga hjemme på kvelden... Kvinner tenner ikke på smågutter.

Anonymous poster hash: b8c52...e05

Hvordan vet du at det er flauere? Tviler uansett på at alle menn ligger hjemme om kvelden og tenker på "småguttene" de assisterer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet du at det er flauere? Tviler uansett på at alle menn ligger hjemme om kvelden og tenker på "småguttene" de assisterer.

Hva med "småjentene"?

Anonymous poster hash: b8c52...e05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde vært likt begge veier, noe jeg i min enkle verden antok at det var.



Anonymous poster hash: b902d...47f
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Beist

Lashback på mannfolka for at de insisterer på at biologi vil ha dem til å være primitive halvaper, vel.

Spøk til side, det burde være likt for begge kjønn. Selvsagt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han burde helt klart fått en mann, men det finnes kanskje ikke nok mannlige asssistenter? Har han i klassen din spurt hvorfor det er sånn?



Anonymous poster hash: 401f2...236
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flauere for jenter å bli sett av en fremmed mann da. Man vet jo hva han tenker på når han ligger i senga hjemme på kvelden... Kvinner tenner ikke på smågutter.

Anonymous poster hash: b8c52...e05

Saklig. Om det er slik at reglene ikke fungerer begge veier så er det nok fordi damer er mer ømfintlige uten grunnlag.

Anonymous poster hash: 4b780...8cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som vanlig er kjønnsdiskriminering greit når vi synes det er "naturlig".



Anonymous poster hash: c26d1...a8e
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I gamle dager var det bare kvinner som var sykepleier, og kvinner har alltid blitt sett på som en omsorgsperson, så det ble naturlig at kvinnen stelte kvinner og menn.

Menn har ikke så mye å skjule, og mange syns det er greit å bli stelt av en kvinne.

Itillegg til at kvinner er en omsorgsperson, har kvinner også mer å skjule enn menn, noe som også kan være årsaken til at det er greit at kvinner steller nakne kvinner og menn,

mens det er ikke så greit at menn steller nakne kvinner og menn.

Jeg ville slitt veldig med meg selv om en mann skulle dusjet meg og stelt meg. Dette er holdninger og kultur jeg har vokst opp med.

Å bli stelt av en kvinne hadde vært bedre, men ingen liker vel egentlig å bli stelt av fremmede?

Jeg skjønner godt menn som ikke syns noe om å bli stelt av kvinner, og heller ønsker å bli stelt av en mann.

Jeg syns man skulle få muligheten til å velge, for de fleste kvinner ønsker jo å bli stelt av en kvinne, men det fins jo kvinner som heller ønsker en mann.

De fleste menn ønsker også å bli stelt av en kvinne ,men det fins jo menn som heller ønsker å bli stelt av en mann.

Det er mye å gjøre med hva en selv foretrekker, hva en har opplevd tidligere og hva slags erfaringer en har hatt,



Anonymous poster hash: 51f1d...619
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saklig. Om det er slik at reglene ikke fungerer begge veier så er det nok fordi damer er mer ømfintlige uten grunnlag.

Anonymous poster hash: 4b780...8cf

Det sier seg selv, en mann er visuell og liker å se nakne damekropper.

En kvinne er ikke så visuell av seg, og må ha følelser i bildet, og klarer fint å se en naken mannekropp.

Jeg tror nok kvinner kan bli tent slik som menn, men det er lettere for kvinner å være nøytral.

Det er ofte slik at gutter kan like å bli stelt av en kvinne, mens en jente vil oppleve det som et overgrep om en mann steller henne.

Jeg tror de fleste jenter og kvinner føler det som meg, for jeg ville slitt veldig om en mann stelte meg.

Jeg har selv måtte stå i bare truse og BH foran legen, og det var ikke noe moro. hadde jeg måtte ta av meg BH og truse hadde jeg fått en knekk i selvtilliten.

Har vel noe med at kvinner faktisk har mer å skjule enn menn, og menn liker ofte det de ser i motsetning til kvinnen.

Anonymous poster hash: 51f1d...619

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med "småjentene"?

Anonymous poster hash: b8c52...e05

Samme med dem. Hvorfor skal alt seksualiseres? Sikkert noen som ikke klarer å se en naken jente (eller gutt) uten å fantasere, men håper virkelig ikke alle er slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Menn og kvinner er forskjellige, derfor er det naturlig med forskjellsbehandling.

Kvinner og mann kan ikke ha like rettigheter og plikter så lenge de er forskjellige.

Dette er rasjonalet bak all kjønnsdiskriminering.



Anonymous poster hash: c26d1...a8e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...