Gå til innhold

p-piller, slutte eller ikke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har gått på hormon prevensjon i minst 8 år, kanskje med noen måneders mellomrom. Jeg har de siste 4 årene gått utelukkende på loette, før dette var det p-ringen.

Jeg føler når jeg har fått mere bivirkninger av pillene, blant annet har menstrasjonen plutslig overtid blitt mindre og mindre (hatt lik menstrasjon i alle år) til den sist måned ikke kom i det hele tatt. Er spent nå siden jeg forventer ny imorgen. (jeg har tatt tester som kun viser neg).

Eller er jeg en del kvalm, (halsbrann?), veeeeeldig humørsvingninger og er mer deppa en tidligere (uten at det er noen fare) til tider brystsmerter (i selve brystet som er konstantert til å være p piller), og ømme brystvorter. Dette kommer og går. Kan dette virkleligt komme sånn plutslig etter flere år? Har vært hos gyn som mente det var p piller og fikk nytt merke. MEN jeg er noe skeptisk, bør jeg slutte? og er det lurt å slutte 3 uker før operasjon eller reagerer kroppen veldig?

Takk :)



Anonymous poster hash: 0962b...361
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil på det sterkeste anbefale å slutte på p-piller! Jeg slutta for ca et halvt år siden og har ikke følt meg så bra på.. ja... vet ikke. Har blant annet gått ned noen ekstra kilo, bedre humør, ikke like mye humørsvinginger føler meg rett og slett bedre enn på lenge. Men viss du ser på den andre siden må du nok regne med mer menssmerter, uren hud og i tillegg velge en anen prevensjon . Jeg bruker kondom, og jeg og sambo syns det fungerer helt topp.

Som sagt ville jeg anbefalt å sluttet på p-piller, angrer på at jeg ikke har gjort det før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loette har ganske høy dose hormoner, hvilket merke byttet legen deg til?

Bivirkninger av p-piller kan forekomme når som helst, selv om det er vanligst at de dukker opp i løpet av det første året.

Du snakker om en operasjon, kirurgen eller kontaktlegen i forbindelse med operasjonen vil informere deg om hvilke medisiner du må slutte med så og så lenge før operasjonen. P-piller pleier ikke å være en av de medisinene, men det kommer helt an på hvilken type operasjon det er snakk om, og hvorfor du må operere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loette har ganske høy dose hormoner, hvilket merke byttet legen deg til?

Bivirkninger av p-piller kan forekomme når som helst, selv om det er vanligst at de dukker opp i løpet av det første året.

Du snakker om en operasjon, kirurgen eller kontaktlegen i forbindelse med operasjonen vil informere deg om hvilke medisiner du må slutte med så og så lenge før operasjonen. P-piller pleier ikke å være en av de medisinene, men det kommer helt an på hvilken type operasjon det er snakk om, og hvorfor du må operere.

Loette er det p-pillemerket med lavest dose hormoner, tror jeg faktisk. (er ikke ts)

Anonymous poster hash: 61326...e46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loette skal ifølge gynekologen og generelt på nette ha lite hormoner. Preparatet jeg ble anbefalt og bytte til har noe mer etter hva jeg kunne finne på nettet. Mn hun mente det kunne hjelpe. Nå ønsker jeg ikke å slutte pga operasjonen, men tenkte om kroppen komt helt i ulaget. Er forventet noe smerte etterpå. Trenger ikke hormongalskp også. Får vurdere det litt om jeg får menstrasjon, mn vurderer sterkt å ikke strarte på nytt brett.. (Er TS)

Anonymous poster hash: 0962b...361

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...