AnonymBruker Skrevet 1. april 2014 #1 Skrevet 1. april 2014 Jeg tar for tiden opp psykologi som privatist, holder nå på med et kapittel angående helsepsykologi. Det sies at et tiltak for å bedre den psykiske helsa, er å oppsøke aktiviteter/tilstander hvor man føler at man er i flyt. Flyt defineres som en tilstand hvor du føler kontroll og mestring, samtidig som du glemmer øvrige bekymringer og tanker. Man føler seg rett og slett "lykkelig", og fokuset er ikke rettet mot noe annet enn den aktiviteten/tingen man foretar seg. Jeg og lesegruppen ble sittende å diskutere hva som fikk oss i flyt, og jeg klarte ikke konkludere med noen ting. Så jeg lurer rett og slett på, når er dere i flyt? Eksempelvis mente noen at de er det under en god fotballkamp, eller når ungen lærer noe nytt. Anonymous poster hash: 11a8e...9cd
AnonymBruker Skrevet 1. april 2014 #2 Skrevet 1. april 2014 Flyt som i en tilstand hvor jeg føler kontroll og mestring, samtidig som jeg glemmer bekymringer og tanker, har jeg hver dag jeg er på jobb, når jeg kjører bil er vel det jeg kommer på nå. Legger man til lykkelig også, da vet jeg ikke. Er lenge siden jeg har følt meg lykkelig. Anonymous poster hash: f090b...eca
Athene Skrevet 1. april 2014 #3 Skrevet 1. april 2014 Når jeg løper, særlig på langtur og når været er fint. Eller når jeg jobber. Ikke hele tiden, men et-par ganger i løpet av dagen forsvinner jeg inn i en aribeidsopgave som behøver all konsentrasjon, og da er jeg ikke klar over at tiden går og tenker ikke på noe annet. Når jeg leser en god bok. Kan også oppleve den følelsen du beskriver under en god middag med mannen eller venninner. I det hele tatt opplever jeg ofte at all fokus er på aktiviteten, at jeg føler meg lykkelig og at alt annet blokkeres ute.
AnonymBruker Skrevet 1. april 2014 #4 Skrevet 1. april 2014 Under meditasjon. Kan også oppstå når jeg holder på med noe så vanlig som husarbeid. Når jeg trener ( men ikke alltid) Når jeg leser, hører musikk. Anonymous poster hash: 870f6...f4c
AnonymBruker Skrevet 1. april 2014 #5 Skrevet 1. april 2014 Når jeg skriver Anonymous poster hash: a052b...74e
Pinkee Skrevet 1. april 2014 #6 Skrevet 1. april 2014 Kommer av og til i den modusen når jeg går, føles som kroppen bare kan gå og gå og gå, i det uendelige. Ingenting bekymrer, men vet ikke om jeg er så veldig lykkelig heller, jeg bare flyter! Veldig godt den perioden jeg slet ganske hardt psykisk, tror det gjorde meg fortere friskere.
Emelisse Skrevet 1. april 2014 #7 Skrevet 1. april 2014 Jeg glimter til på jobb. Når det koker på alle kanter og jeg har hodet over vannet og leverer 100% mot alle odds. Eller i solveggen med en øl en tidlig sommerdag. Når jeg lager mat, med gode råvarer og god tid. Og når jeg driver med enkelte hobbyprosjekter.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå