Gå til innhold

Er dette for lite mat?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Frokosten min besto av to grove brødskiver og tre skiver med ost (pluss 6 agurkskiver) og vann. Lunsj ble en fruktmix med appelsin, kiwi, druer og honningmelom (cirka 250 gram). Middag ble 300 gram med tikka masala uten ris.
Er på slanking, skal ned et par kilogram og trener 5 dager i uka.

Anonymous poster hash: 7ef79...1c8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Frokosten min besto av to grove brødskiver og tre skiver med ost (pluss 6 agurkskiver) og vann. Lunsj ble en fruktmix med appelsin, kiwi, druer og honningmelom (cirka 250 gram). Middag ble 300 gram med tikka masala uten ris.
Er på slanking, skal ned et par kilogram og trener 5 dager i uka.

Altfor lite ja, ble vel ikke mange kaloriene det der vel?

Når man slanker seg er det vel greit å ligge med ca 10% kaloriunderskudd.

Og om man trener 5 ganger i uken er det å anbefale å spisse ganske mye, pga økt forbrenning.

Gjest Herr Heftig
Skrevet

Det kommer jo selvsagt an på hvor mye du veier og sånt, men for en omtrentlig normalvektig jente som prøver å gå ned synes jeg dette virket passe. Ikke at jeg har noe særlig peiling på sånt. Men jeg tenker at det ville vært bedre å droppe mazala sausen enn å droppe risen.

Gjest Coolaid
Skrevet

Ja. Dette er lite mat. Husk at du vil ha forbrenningen opp når du vil ned i vekt, ikke motsatt som du gjør nå.

Spis en god del mer mat :)

Gjest Jørild
Skrevet

Jeg ville byttet ut frukt til lunsj med skikkelig mat. Frukt har mye sukker og du blir fort sulten igjen.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Altfor lite ja, ble vel ikke mange kaloriene det der vel?

Når man slanker seg er det vel greit å ligge med ca 10% kaloriunderskudd.

Og om man trener 5 ganger i uken er det å anbefale å spisse ganske mye, pga økt forbrenning.

Nei, kanskje ikke, men jeg syns det høres ut som nok mat. Har spist slik den siste uken og det har gått bra, men i går var jeg veldig sliten og i dag har jeg hodepine :\
Går forresten fort ned i vekt av å spise slik som dette samtidig som jeg trener, men hvor lurt det er, vet jeg ikke.

Det kommer jo selvsagt an på hvor mye du veier og sånt, men for en omtrentlig normalvektig jente som prøver å gå ned synes jeg dette virket passe. Ikke at jeg har noe særlig peiling på sånt. Men jeg tenker at det ville vært bedre å droppe mazala sausen enn å droppe risen.

Jeg er normalvektig, og jeg mener også at dette er akkurat passe mat, men i går og i dag har formen vært laber, så tenker at dette kanskje er for lite.

AnonymBruker
Skrevet

Ja. Dette er lite mat. Husk at du vil ha forbrenningen opp når du vil ned i vekt, ikke motsatt som du gjør nå.

Spis en god del mer mat :)

Det er lite, ja? Forbrenningen min har gått veldig opp når jeg trener og spiser som dette, har klart å gå ned 2,5 kg den siste uka.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville byttet ut frukt til lunsj med skikkelig mat. Frukt har mye sukker og du blir fort sulten igjen.

Frukt til lunsj har jeg bare spist i dag, ellers spiser jeg fet yoghurt med bær og havre til lunsj :-)

Gjest Coolaid
Skrevet

Det er lite, ja? Forbrenningen min har gått veldig opp når jeg trener og spiser som dette, har klart å gå ned 2,5 kg den siste uka.

Jeg syns fortsatt det er for lite mat. Hvorfor spør du her inne egentlig når du er strålende fornøyd?

AnonymBruker
Skrevet

ER SÅ JÆVLIG LEI ANOREKSITRÅDENE HER INNE.

Anonymous poster hash: 7c2bc...f8d
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Enig. "Se på meg hvor lite jeg klarer å spise! Er det ikke masse mat!"

Anonymous poster hash: 8b067...4fa

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Det er dessverre ikke 2,5 kg fett du har gått ned. Mest sannsynlig en del vann, kanskje litt fett og muskler, siden underskuddet antakeligvis er ganske stort.

Prøv heller å spise litt mer, mer proteiner, færre karbohydrater, litt godt fett. Legg deg på et underskudd på omtrent 500 kcal pr. dag.

Anonymous poster hash: b7357...d12
  • Liker 2
Gjest Runforit
Skrevet

Dette funker for en liten periode i forhold til vekttap. Du kommer til å bli slappere, trøttere og prestere dårligere og dårligere for hver dag. Du kommer til å brenne bort muskelmasse som egentlig bare vil få deg til å se ut som en like slapp og magrere versjon av den du er nå.

Når du så har nådd målet med så lite mat så skal du liksom stabilisere deg og begynne å spise normalt igjen. Det er er her alt som oftest går galt da vekta vil sprette opp igjen fordi du har senket forbrenningen din siden du har mindre muskelmasse(muskler brenner fett 24/7) og frem til muskelmassen er på plass igjen så vil du ha lavere forbrenning.

Det vil nok også by på andre psykiske problemer da du mest sannsynlig vil få et forstyrret forhold til mat etter så lite kaloriinntak og så har du en påbegynnende spiseforstyrrelse gående. Yey!

Om du virkelig vil bli slank, fit og fast i fisken og ha en sterk og sunn kropp så må du legge om livsstilen. Du må endre vaner og tankegang kombinert med mer aktivitet. Først da har du en varig oppskrift på en kropp og et sinn som vil holde vekta stabil resten av livet. Det finnes ingen snarveier til dette. Det er noe som må innlæres og så må det sitte slik at du kan holde på de nye vanene nettopp fordi de har blitt din nye naturlige vane.

Krasjkurer ender sjeldent bra.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns fortsatt det er for lite mat. Hvorfor spør du her inne egentlig når du er strålende fornøyd?

For å være på den sikre siden. Og du ser sikkert at jeg har skrevet at formen har vært elendig i går og i dag (så nei, er ikke strålende fornøyd), så fikk en mistanke om at dette kan være på grunn av mengden mat jeg spiser.

AnonymBruker
Skrevet

Enig. "Se på meg hvor lite jeg klarer å spise! Er det ikke masse mat!"

Anonymous poster hash: 8b067...4fa

Du er ganske frekk som stempler folk som anorektikere? Du er klart over at det er en psykisk sykdom? Og blir dere så irriterte, så er det et forslag å holde seg unna tråden, i stedet for å klikk seg inn og spre kvalme og fantasere hva folk tenker når de oppretter en tråd!

AnonymBruker
Skrevet

Det er dessverre ikke 2,5 kg fett du har gått ned. Mest sannsynlig en del vann, kanskje litt fett og muskler, siden underskuddet antakeligvis er ganske stort.

Prøv heller å spise litt mer, mer proteiner, færre karbohydrater, litt godt fett. Legg deg på et underskudd på omtrent 500 kcal pr. dag.

Anonymous poster hash: b7357...d12

I følge "myfitnesspal" skal jeg spise 1300 kcal om dagen, mer hvis jeg trener. Kan du gi forslag på hva jeg kan spise mht. kcal-mengden jeg kan spise? :)

Skrevet

Fitnesspal har jo egen maalestokk ift. fett, protein, karbohydrater osv. Jeg har riktignok justert min til mer protein.

Du bor spise egg, kyllingfilet, laks osv. for aa faa i deg mat med noe energi og substans.

AnonymBruker
Skrevet

Dette funker for en liten periode i forhold til vekttap. Du kommer til å bli slappere, trøttere og prestere dårligere og dårligere for hver dag. Du kommer til å brenne bort muskelmasse som egentlig bare vil få deg til å se ut som en like slapp og magrere versjon av den du er nå.

Når du så har nådd målet med så lite mat så skal du liksom stabilisere deg og begynne å spise normalt igjen. Det er er her alt som oftest går galt da vekta vil sprette opp igjen fordi du har senket forbrenningen din siden du har mindre muskelmasse(muskler brenner fett 24/7) og frem til muskelmassen er på plass igjen så vil du ha lavere forbrenning.

Det vil nok også by på andre psykiske problemer da du mest sannsynlig vil få et forstyrret forhold til mat etter så lite kaloriinntak og så har du en påbegynnende spiseforstyrrelse gående. Yey!

Om du virkelig vil bli slank, fit og fast i fisken og ha en sterk og sunn kropp så må du legge om livsstilen. Du må endre vaner og tankegang kombinert med mer aktivitet. Først da har du en varig oppskrift på en kropp og et sinn som vil holde vekta stabil resten av livet. Det finnes ingen snarveier til dette. Det er noe som må innlæres og så må det sitte slik at du kan holde på de nye vanene nettopp fordi de har blitt din nye naturlige vane.

Krasjkurer ender sjeldent bra.

Jeg har gått ned 5-6 kg de siste fire månedene, men da har jeg spist betraktelig mer (men det gikk sakte, denne vektnedgangen), men den siste uken har jeg spist mindre og trent mer, og da har vekten gått raskt ned. Formen har vært bra, men det er først nå jeg kjenner at jeg er slapp, trøtt og har en lett hodepine, så ja, selv om jeg føler jeg spiser nok så er ikke det tilfellet. Planlegger å spise rundt 1300-1400 kcal om dagen, men siden jeg spiser ganske næringstett mat, skal det ikke mye til før jeg overstige kcal-inntaket. Har du noen tips på hva jeg kan spise som ikke overstiger dette (er dessverre ikke så altfor glad i egg)?

AnonymBruker
Skrevet

Fitnesspal har jo egen maalestokk ift. fett, protein, karbohydrater osv. Jeg har riktignok justert min til mer protein.

Du bor spise egg, kyllingfilet, laks osv. for aa faa i deg mat med noe energi og substans.

Spiser ikke egg ettersom jeg ikke liker det. Kyllingfilet, laks og kjøttdeig spiser jeg til middagsmåltider. :-)

Gjest Runforit
Skrevet

Jeg har gått ned 5-6 kg de siste fire månedene, men da har jeg spist betraktelig mer (men det gikk sakte, denne vektnedgangen), men den siste uken har jeg spist mindre og trent mer, og da har vekten gått raskt ned. Formen har vært bra, men det er først nå jeg kjenner at jeg er slapp, trøtt og har en lett hodepine, så ja, selv om jeg føler jeg spiser nok så er ikke det tilfellet. Planlegger å spise rundt 1300-1400 kcal om dagen, men siden jeg spiser ganske næringstett mat, skal det ikke mye til før jeg overstige kcal-inntaket. Har du noen tips på hva jeg kan spise som ikke overstiger dette (er dessverre ikke så altfor glad i egg)? Anonymous poster hash: 7ef79...1c8

Hva er høyde, alder og vekt? Ser ikke at det er nevnt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...