Gjest Nightwich Skrevet 1. april 2014 #1 Skrevet 1. april 2014 Det refereres stadig til pene mennesker kontra stygge her inne. Hva legger du i begrepet pene mennesker ? Din definisjon av skjønnhet er ikke min. Hvem bestemmer hvem som regnes som pen og stygg ? Jeg syns pene mennesker er de som er seg selv på godt og vondt. De som smiler til verden med det utseende de har og som ikke streber etter noe annet ved å forandre og spille. Rynker er penere enn botox som et eksempel. Naturlig. 1
Apehjerne Skrevet 1. april 2014 #4 Skrevet 1. april 2014 da blander du vel begrepene. de snakker vel om det pene ytre og ikke det som er på innsiden
pressplay Skrevet 1. april 2014 #5 Skrevet 1. april 2014 Hvem som er pene er en subjektiv mening, men din definisjon av pene mennesker er feil. Pen går på det ytre og estetiske. Ordet du leter etter er fine eller flotte. 1
nattsvermer Skrevet 1. april 2014 #6 Skrevet 1. april 2014 Jeg er enige i at de som er pene på innsiden også ofte blir pene på utsiden. Det har sikkert noe med utstråling og kjemi og gjøre. Har møtt folk som jeg har tenkt at er pene, men som har fæl personlighet og dermed blitt styggere og styggere etterhvert som jeg har lært mer om de.
Gjest New_Girl Skrevet 1. april 2014 #7 Skrevet 1. april 2014 Når jeg snakker om pene mennesker så snakker jeg om det ytre, og i de aller fleste tilfellene om ansiktet. Jeg klarer f.eks ikke å si at en mann er pen hvis han har en fin kropp men hva jeg anser som stygt ansikt. Men jeg kan oppfatte en mann som penere enn jeg trodde med en gang dersom han skulle vise seg å være et fint menneske. Og det samme motsatt, dersom det skulle vise seg at en pen mann er et avskyelig menneske så mister han det jeg syns var pent med han i utgangspunktet.
Gjest lillelarve Skrevet 1. april 2014 #8 Skrevet 1. april 2014 Pen går vel mer på det ytre, men jeg er også enig i det du sier.. at har man en fin personlighet, blir man automatisk en fin person. :-) Hva man synes er pent utseendemessing er veldig individuelt. Hva jeg synes er pent, er det nok noen som ikke er enig i. Men det er bare sånn det er.. :-)
AnonymBruker Skrevet 1. april 2014 #9 Skrevet 1. april 2014 Du snakker om personlighet. "Pen" refererer til det ytre. Du kan derimot si at personligheten har mye å si, men det er jo en annen diskusjon. Anonymous poster hash: 11764...483
Gjest Nightwich Skrevet 1. april 2014 #10 Skrevet 1. april 2014 Personlighet, sjarm osv skinner igjennom og avgjør om noen er pene eller ikke. Det ytre er bare et uttrykksløst skall.
Cathrine88 Skrevet 1. april 2014 #11 Skrevet 1. april 2014 Etter min mening kan man være pen og likevel være et råttent menneske. En vakker person har derimot både pent utseende og fin personlighet
Gjest Beist Skrevet 1. april 2014 #12 Skrevet 1. april 2014 Skjønnhet er subjektivt, men når man snakker om pene mennesker er det hovedsaklig utseende man legger vekt på, og selv om det også her er subjektivt hva en finner tiltalende og ikke er det en del ting de fleste kan være enige om at trekker opp utseendet - ren hud, klare øyne, symmetri, og så videre. Disse uttrykker gjerne sunnhet og gode gener, rent biologisk sett. Man har også de sosiale normene for hva som er pent, og som mer eller mindre påvirker vår egen oppfatning av skjønnhet. Og så er det selvsagt ens personlige preferanser, men disse tre flyter gjerne over i hverandre.
Frisørdama Skrevet 1. april 2014 #13 Skrevet 1. april 2014 Hmmm..... Det finnes jo de som rett og slett bare er pene/vakre. Og så finnes det de som er pene og se på men som blir stygge når man snakker med de/blir kjent med de. Og så finnes det de som ikke er noe man tenker wow over ved første blikk men som blir vakrest på denne jord når man blir kjent.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå