Gå til innhold

Erfaringer med Enjo-produkter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har prøvd Enjo?
For de som ikke vet hva det er så er det microfiberkluter som visstnok skal være så effektive og ta så mye skitt at en ikke trenger å bruke vaskemidler (kort fortalt).

Det viser seg at det er 2 astmatikere i husholdningen, hvor en av dem reagerer på såpelukter/kjemikalielukter. Vurderer da å kjøpe inn en startpakke av dette, men er det virkelig så bra som prisen tilsier?

Både positive og negative erfaringer mottas med takk :)

PS: Gidder ikke å høre om alt det penger jeg sparer fordi jeg bruker så og så mye på vaskemidler i året. Jeg er ikke i nærheten av de utgiftene som en forhandler prøvde å påstå for meg en gang :fnise:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mamma har ihvertfall brukt disse klutene i godt over 10 år og er det man mildt sagt kan kalle fornøyd. Og hun har i tillegg støv på hjernen, så da bør disse være dugelige...

Skrevet

Mamma har ihvertfall brukt disse klutene i godt over 10 år og er det man mildt sagt kan kalle fornøyd. Og hun har i tillegg støv på hjernen, så da bør disse være dugelige...

Det høres jo veldig bra ut :)

Har hun slitt dem ut og byttet dem også da, eller er de hun kjøpte i utgangspunktet hun har? Vurderer å kjøpe et startsett til 4000 (sånn ca) i første omgang.

Skrevet

Jeg tror faktisk de fleste av klutene og moppene hun har er de hun kjøpte opprinnelig. Nå er det riktig nok noen år siden jeg flyttet hjemmefra, men jeg hun skryter fortsatt av disse fiberklutene og jeg antar jeg hadde fått høre det dersom hun hadde investert i noe nytt. (Hun prøver nemlig å omvende meg til å bli litt mer interessert i vasking og slutte å bruke så mange Jif-produkter til alt mulig. :P).

Det eneste jeg vet hun ikke har brukt disse klutene til er gulvvask, og det er fordi hun sverger til den gamle skurefilla og langkosten til dette. Der tror jeg derimot at hun bruker et eller annet rengjøringsmiddel i vaskevannet som man også får kjøpt fra Enjo.

Skrevet

Jeg har hatt Enjomopper siden jeg flyttet hjemmefra. Har en støvmopp som jeg bruker ca en gang i uka, tar null tid og tar alle begynnende hybelkaniner. I helga vasker jeg med våtmopp. Jeg har to våtmopper, en du bruker først for å ta det verste og en du går over med til slutt. Blir gullende rent. Egentlig holder det nok med bare den siste, men gjør det grundig av gammel vane (mamma bruker alltid to hjemme, der har det vært mer nødvendig pga mange barn og dyr).

Mamma har hatt Enjo-mopper siden nittitallet en gang og er kjempefornøyd. Vet hun kjøpte ny våtmopp for noen år siden (den du bruker sist), ellers kan jeg ikke huske sist hun kjøpte. Varer altså lenge :) Mine har vart i åtte år, den ene våtmoppen er litt slitt i hjørnene men funker fint.

Bruker mikrofiber ellers og, men da rimelige man kjøper på dagligvarehandel (bortsett fra til dusjen, men husker ikke hvilket merke den er).

Skrevet

Takk for flere erfaringer :)
Vi flytter snart inn i helt ny leilighet så jeg tenkte at det kan jo være greit å få en "ny" start der. Blir vel lettere å få alt ekkelskap ut av lufta der når det ikke er blitt brukt kjemikalier og såpe fra før tenker jeg, og det bare er vi som har bodd der.
Det blir jo også parkett på alle gulv, og da er det vel best med myk microfiber og minst mulig vann på grunn av det også.
Det ser ut til at det blir Enjo-systemet på oss siden jeg har funnet mange andre gode omtaler andre steder også :)

Takk for svar begge to! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...