Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lagt merke til at Google+ nå har begynt å angi antall visninger på hver profil, i tillegg til at de har begynt å bruke begrepet "følgere". De definerer visningene som "Antallet ganger folk har sett på profilen og tilknyttet innhold. Verdiene er omtrentlige."

Jeg lurer på om noen vet hvordan disse verdiene egentlig beregnes? En profil jeg vet om som ble opprettet i oktober 2013 og som kun har 1 følger har over 22 600 visninger mens en annen profil som ble opprettet i januar 2012 med 54 følgere har kun 289 visninger. Jeg synes dette er ganske rart. Har det noe å si hvor aktiv man selv er, og hvor ofte man logger på? Den sistnevnte profilen tilhører en som jeg mistenker "aldri" er der og aldri poster noe, mens jeg tror førstnevnte logger seg på flere ganger daglig, sikkert via mobilapp også. Min egen profil opprettet jeg i september 2011, og jeg har i laaange perioder ikke vært pålogget i det hele tatt. Jeg har aldri postet noe selv (leser kun andres poster, både privatpersoner og offentlige), men har 15 følgere og litt over 3 550 visninger..

Anonymous poster hash: caddb...bf0
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Dette lurer jeg også på! Fikk sjokk her om dagen da jeg tilfeldig logget inn på profilen min og så at jeg har over 36 000 visninger! men kun 60 følgere. Jeg er ikke særlig aktivt heller, sjekker innom imellom, men det kan gjerne gå måneder imellom. Jeg la ut noen få ting i begynnelsen da det var nytt, men har ikke lagt ut noe på over 1,5 år. Så jeg tror ikke det er noen logikk i aktivitet her altså!

Jeg tenkte jeg skulle prøve å komme i bunnen av dette mysteriet og begynte å gå gjennom følgerne mine. Det er en del randome som har lagt meg til. Da oppdaget jeg at det er en internasjonal fotograf med over 15000 følgere som følger meg, (følger han også), og han følger "bare" litt over 2000 tilbake. Jeg tenker at det kan være noe av årsaken til at jeg har så mange visninger, og han har jo hatt enormt mange visninger. Var ganske mange siffer bak.

Denne personen som har 1 følger men 22 000 visninger, gå innpå denne følgerene, ser det ut til å være en person som har mange visninger og mange følgere? Det er kanskje en logikk der. Jeg synes iallfall det hørtes litt vel mye ut både for henne og meg.

Endret av lillsunshine

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...