Fashionistaen Skrevet 31. mars 2014 #1 Skrevet 31. mars 2014 Broren min, min forlovede og jeg skal til Thailand neste vinterferie. Det har seg slik at jeg har et gavekort hos ving som jeg må bruke opp og pga. noe begrenset budsjett (dvs. hotellene innenfor prisrekkevidde ligger her), kan vi velge mellom følgende steder: Phuket: Karon, Patong og Kata Beach Krabi: Ao Nang og Koh Lanta Koh Samui Vi skal først bo hos noen bekjente som har base i Bangkok og i Rayong (er ikke sikker på hvor vi skal bo av de stedene) i ca. en uke. Det hadde dermed vært en fordel om det hadde vært relativt enkelt å komme seg fra Bangkok til de aktuelle stedene. Hvordan er det med fly? Har sett på et flyselskap som heter NOK air, noen som har erfaringer med de? Lurer også på hvilke av stedene dere anbefaler. Vi vil helt klart ha pene strender og ønsker ikke å havne på et typisk partysted. Samtidig må det være noe å finne på der når vi går lei av sandstrender og soling. 1
Miss Lucky Skrevet 31. mars 2014 #2 Skrevet 31. mars 2014 Kom hjem fra Phuket i går. Vi bodde på Karon Beach men var innom både Patong og Kata Beach flere ganger også. Likte meg ikke noen av stedene og fikk generelt et dårlig inntrykk av alt som har med Thailand å gjøre Skittent, overfylt med søppel, dårlig standar og det stinket bais overalt utenom på hotellet vårt. Tror nok Krabi og Koh Samui er bedre
Blåmeisen Skrevet 31. mars 2014 #3 Skrevet 31. mars 2014 Jeg har vært en del i Thailand, og har flydd med Air Asia. Har hørt om NOK air, men dessverre ikke så mye positivt... De hadde en stygg ulykke rundt 2007, prøvde å finne mer om det på nettet men eneste jeg fant var at de hadde sklidd av rullebanen en gang i 2013 (og ellers masse treff om Malaysia-flyet, orket ikke lete forbi alle de treffene). Har stort sett vært i nord så vet ikke noe om stedene dere vurderer, men Bangkok er fantastisk Lykke til med planleggingen og god tur når den tid kommer!
Fashionistaen Skrevet 31. mars 2014 Forfatter #4 Skrevet 31. mars 2014 Kom hjem fra Phuket i går. Vi bodde på Karon Beach men var innom både Patong og Kata Beach flere ganger også. Likte meg ikke noen av stedene og fikk generelt et dårlig inntrykk av alt som har med Thailand å gjøre Skittent, overfylt med søppel, dårlig standar og det stinket bais overalt utenom på hotellet vårt. Tror nok Krabi og Koh Samui er bedre Hm. Kjedelig :/ Var litt det inntrykket jeg fikk av Pattaya, Rayong og Bangkok da jeg var i Thailand forrige jul. Men takk for tipset Da har jeg iaf tatt bort Phuket fra listen min.. Jeg har vært en del i Thailand, og har flydd med Air Asia. Har hørt om NOK air, men dessverre ikke så mye positivt... De hadde en stygg ulykke rundt 2007, prøvde å finne mer om det på nettet men eneste jeg fant var at de hadde sklidd av rullebanen en gang i 2013 (og ellers masse treff om Malaysia-flyet, orket ikke lete forbi alle de treffene). Har stort sett vært i nord så vet ikke noe om stedene dere vurderer, men Bangkok er fantastisk Lykke til med planleggingen og god tur når den tid kommer! Oj! Tusen takk! Da satser vi heller på Air Asia eller Thai Air om mulig Har vært i Bangkok, likte meg ikke noe særlig der. Takk for det, jeg gleder meg enormt allerede :D 1
gladidag Skrevet 1. april 2014 #5 Skrevet 1. april 2014 Ville reist til Ko Lanta hvis jeg var deg.Fine strender, avslappa sted. Evnt videre sydover på øyhopping noen dager:-)
Xtend Skrevet 1. april 2014 #6 Skrevet 1. april 2014 Har hørt om NOK air, men dessverre ikke så mye positivt... De hadde en stygg ulykke rundt 2007, prøvde å finne mer om det på nettet men eneste jeg fant var at de hadde sklidd av rullebanen en gang i 2013 Er ikke alltid like enkelt å uttale seg om ting man ikke har greie på. Nok Air er Thai Airways sitt lavprisselskap og veldig trygt å fly med. Den ulykken du tenker på skjedde i Phuket og involverte et fly fra nå nedlagte One Two Go Airlines.
Nieve Skrevet 2. april 2014 #7 Skrevet 2. april 2014 Ao Nang var ikke noe wow-faktor for min del. Hadde ikke reist tilbake dit. Koh Lanta var noe helt annet. Dit skal jeg reise tilbake en gang. Fine, rolige strender uten selgere, langgrunt, fine hoteller. Vi bodde på Khlong Dao stranden på Laguna beach resort. Stortrivdes. Anbefaler ikke long tail på type 4 øyer-tur, jeg trodde vi skulle dø. 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2014 #8 Skrevet 2. april 2014 Mesteparten av Thailand er turistifisert. Ihvertfall når det kommer til uberørte strender så er de vanskeligere og vanskeligere å finne. Eneste strendene jeg har vært i Thailand (har ikke vært på Koh Lanta da) som har vært tett opptil uberørt var øyene rundt Koh Chang i sørøst. Masse fint der. Skal du finne uberørte strender i denne verdensdelen reiser du til Burma og noen plasser i Kambodsja og Vietnam. Er du derimot glad i skog og fjell har Thailand fortsatt mye fantastisk uberørt å by på, feks i nord. Men ikke alle turister som er så interessert i mygg, blodigler og andre krypdyr. Anonymous poster hash: e9ad6...18e
Fashionistaen Skrevet 2. april 2014 Forfatter #9 Skrevet 2. april 2014 (endret) Hm... Da tror jeg vi får skikke litt nærmere på Krabi og Koh Chang Tror ikke skog og fjell er noe for oss. Jeg takler ikke ekle dyr og får panikk av mark og snegler i hagen. Dessuten får jeg mer en nok av den årlige uken på fjellet Thai air er jo veldig bra, så da kanskje vi kan gå for NOK likevel. Endret 2. april 2014 av Fashionistaen 1
Gjest ompalompa24 Skrevet 2. april 2014 #10 Skrevet 2. april 2014 Jeg har vært i Rayong og det var som om å reise 50 år tilbake i tid. Ikke spesielt mye turister, men heller ikke spesielt mye å finne på heller.
gladidag Skrevet 3. april 2014 #11 Skrevet 3. april 2014 Ao Nang var ikke noe wow-faktor for min del. Hadde ikke reist tilbake dit. Koh Lanta var noe helt annet. Dit skal jeg reise tilbake en gang. Fine, rolige strender uten selgere, langgrunt, fine hoteller. Vi bodde på Khlong Dao stranden på Laguna beach resort. Stortrivdes. Anbefaler ikke long tail på type 4 øyer-tur, jeg trodde vi skulle dø. Har og bodd på Laguna:-):-) stortrivdes:-) 1
super-ida Skrevet 11. april 2014 #12 Skrevet 11. april 2014 Vi trivdes veldig godt på Ko Tao.... En 2 timers fergetur fra Koh Samui. Det er nok en øy preget av dykkere.... Laidback stemning hele døgnet....! Vi reiste rundt i 4 uker, og brukte ei hel uke på Ko Tao..... Var og på Koh Lanta noen dager....veldig deilig det òg. Ville ihvertfall styrt unna Phuket området,....
AnonymBruker Skrevet 13. april 2014 #13 Skrevet 13. april 2014 Ao Nang var ikke noe wow-faktor for min del. Hadde ikke reist tilbake dit. Koh Lanta var noe helt annet. Dit skal jeg reise tilbake en gang. Fine, rolige strender uten selgere, langgrunt, fine hoteller. Vi bodde på Khlong Dao stranden på Laguna beach resort. Stortrivdes. Anbefaler ikke long tail på type 4 øyer-tur, jeg trodde vi skulle dø. Hvorfor det? Jeg synes det var helt magisk! Å se tup island, "the beach" øya og railey beach..Det var virkelig som et paradis. Synes Ao nang er den perfekte plass å bo, da det er rett ved lontailbåter og andre båter og derfor mye å finne på og øyer å besøke. Samtidig var det veldig hyggelig folk i ao nang og nydelige restauranter. Ao nang er på en måte en plass som er litt for alle, da du kommer deg til mange steder derfra enkelt. Vi var også i Krabi sentrum å shoppet og rundt om andre steder med tuk tuk. Anbelafer altså Ao nang om du vil ha pene, paradis øyer, samtifig som du har en liten by og masse å finne på! Veldig veldig fint der! Anonymous poster hash: b68cf...26e
AnonymBruker Skrevet 13. april 2014 #14 Skrevet 13. april 2014 Hm... Da tror jeg vi får skikke litt nærmere på Krabi og Koh Chang Tror ikke skog og fjell er noe for oss. Jeg takler ikke ekle dyr og får panikk av mark og snegler i hagen. Dessuten får jeg mer en nok av den årlige uken på fjellet Thai air er jo veldig bra, så da kanskje vi kan gå for NOK likevel. Gå for Ao nang og The L resort dere. Hotel rett på stranden omtren (over veien) og lett adgang til alle båter som tar deg til paradis øyene. Mye å finne på og en fin liten by. Anonymous poster hash: b68cf...26e
AnonymBruker Skrevet 13. april 2014 #15 Skrevet 13. april 2014 Broren min, min forlovede og jeg skal til Thailand neste vinterferie. Det har seg slik at jeg har et gavekort hos ving som jeg må bruke opp og pga. noe begrenset budsjett (dvs. hotellene innenfor prisrekkevidde ligger her), kan vi velge mellom følgende steder: Phuket: Karon, Patong og Kata Beach Krabi: Ao Nang og Koh Lanta Koh Samui Koh Samui er definitivt det fineste av disse stedene, uten tvil. Phuket er fullt av russere (og andre turister). Krabi en mellomting av de to. Anonymous poster hash: f9541...b7a
Nieve Skrevet 13. april 2014 #16 Skrevet 13. april 2014 (endret) Hvorfor det? Jeg synes det var helt magisk! Å se tup island, "the beach" øya og railey beach..Det var virkelig som et paradis. Synes Ao nang er den perfekte plass å bo, da det er rett ved lontailbåter og andre båter og derfor mye å finne på og øyer å besøke. Samtidig var det veldig hyggelig folk i ao nang og nydelige restauranter. Ao nang er på en måte en plass som er litt for alle, da du kommer deg til mange steder derfra enkelt. Vi var også i Krabi sentrum å shoppet og rundt om andre steder med tuk tuk. Anbelafer altså Ao nang om du vil ha pene, paradis øyer, samtifig som du har en liten by og masse å finne på! Veldig veldig fint der! Anonymous poster hash: b68cf...26e Vi var 9 stk i en liten longtail,der vann lekket inn gjennom alle sprekkene, og i tillegg var det ganske mye vær. Til og med de mest sjøvandte var småredd en stund. Vi var gjennomvåte når vi endelig kom tilbake.Ville ikke gjort det igjen. 4 øyer er jo en heldagstur, med ganske lange avstander i mellom, så da ville jeg følt meg tryggere i en større båt. Syns Ao Nang var en skitten plass, med flere restauranter som jeg ikke klarte å spise på. Det var selvfølgelig mange gode restauranter også, og øyene rundt var fine, øldama på stranden var koselig, men jeg har ikke noe ønske om å dra tilbake. Edit: Poda beach var ikke en hyggelig øy, skittent, båtene ankret opp rett på stranden der vi badet, og doen var ekkel. Endret 13. april 2014 av Nieve
Blackbird Skrevet 13. april 2014 #17 Skrevet 13. april 2014 Hørte nettopp at de strendene du nevnte på Phuket lar kloakken gå rett i sjøen og mange har blitt alvorlig syke og forgiftet av å bade der. Kamala beach nord for Patong har påbudt kloakk i tank så der er det rent. Og også ikke så rølpete der, mer rolig. Men russere er det på hele Phuket.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2014 #18 Skrevet 13. april 2014 Vi var 9 stk i en liten longtail,der vann lekket inn gjennom alle sprekkene, og i tillegg var det ganske mye vær. Til og med de mest sjøvandte var småredd en stund. Vi var gjennomvåte når vi endelig kom tilbake.Ville ikke gjort det igjen. 4 øyer er jo en heldagstur, med ganske lange avstander i mellom, så da ville jeg følt meg tryggere i en større båt. Syns Ao Nang var en skitten plass, med flere restauranter som jeg ikke klarte å spise på. Det var selvfølgelig mange gode restauranter også, og øyene rundt var fine, øldama på stranden var koselig, men jeg har ikke noe ønske om å dra tilbake. Edit: Poda beach var ikke en hyggelig øy, skittent, båtene ankret opp rett på stranden der vi badet, og doen var ekkel. Ok. Her har dere jo valgt billige alternativ, så ikke rart dere opplever alt slik. For det første: Longtailbåt til de nære øyene (3-15 min bare) Og en nydelig tur med mye flott skue før du kommer til øyene. Lei en longtailbåt for dere selv. Herregud, jeg hadde ikke orka å sitte sammen med en haug andre. Øyer lengere vekk? Speedboat! Da kommer du dit fort! Vi likte også selve ao nang stranden godt vi, og badet mye der. Kjempe fin den også og overhode ikke skitten slik man skulle tro med så mange båter ved den. Vet ikke hvilke restauranter du valgte å gå på, men vi var bare på fine restauranter. Synes Poda beach var kjempe vakker og så INGEN søppel. Anonymous poster hash: b68cf...26e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå