Gå til innhold

Hvordan hjelpe ut av rusavhengighet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Mange her inne vet nok hvem jeg er, men tar denne som anonym allikevel.

Min kjæreste har tidligere vært pilleavhengig, han mistet lappen, måtte i fengsel og på avvenning. Idag har han lappen og fast jobb, men røyker hasj daglig. Han har røyket i 12 år, men da jeg flyttet inn hadde han en "pause" på 4 måneder før han begynte igjen. Her om dagen kom jeg hjem og han var påvirket av amfetamin.

Det første han gjør når han kommer hjem er å ta seg en røyk, det virker som han "verker" etter dette når han er på jobb. Så er det en røyk til på kvelden, noen ganger to. Røykingen øker og jeg merker han blir irritabiel og apatisk. Også utrolig passiv.

Hva kan jeg gjøre for å få han hjelp? Kan jeg kontakte hans fastlege og fortelle? Jeg har også sagt i fra til hans mor som har skjønt at noe er galt. Henne vil han aldri ha på besøk fordi han vet nok at hun merker noe.

Anonymous poster hash: f0f20...75f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er han selv som må be om hjelp, dessverre.

Jeg er selv rusavhengig og uansett hvor velment det er fra din side, det er ingen andre som kan redde en som ruser seg ut av det. Man må komme til erkjennelsen på egen hånd.



Anonymous poster hash: b83e5...771
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få han inn på rusklinikk. Avvenning av rusmiddelet er det eneste som hjelper og første steg på veien til et bedre liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...