Gå til innhold

Psykisk utviklingshemmet og graviditet

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Usikker på hvor jeg skulle putte denne tråden, så da ble det her.

Velger også å være anonym da jeg er litt flau over å lure på dette her.

Hva skjer om folk som er utviklingshemmet blir gravide

Det som fikk meg til å undre er at jeg har en tante som er psykisk utviklinghshemmet. Hun er sånn ca 12-13 år i hodet om det kan skrives slik..

Hun har akkurat fjernet eggstokkene og livmoren sin nettopp fordi hun hadde svulst.

Men før denne tid kunne hun jo ha blitt gravid.. og hva hadde skjedd da?

Mange folk som er psykisk utviklingshemmede har jo sex.. De er jo ikke sterile..

Anonymous poster hash: d5673...e9e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jobbet tidligere i en bolig med psyk. Utv. Hemmede som var veldig oppegående. Flere av damene der fikk p-sprøyte.

AnonymBruker
Skrevet

Ofte blir det utført abort om man fanger opp graviditeten tidlig nok, men det er mange psykisk utviklingshemmede som har født barn. Som regel blir de tatt vare på av familie eller adoptert bort.

Anonymous poster hash: 9959e...57d
Skrevet

Jeg har ikke svar til deg, men synes ikke at du skal være flau over å stille dette spørsmålet.

Takk for at du stilte det, for dette ble jeg litt nysgjerrig på også.

• Liker 2
Skrevet

Regner med at de blir adoptert bort (barnet altså) eventuelt abort. De er jo ikke istand til å ta seg av barnet, så barnevernet vil selvsagt gjøre hva som er best for barnet.

Gjest Naria
Skrevet

Jobbet tidligere i en bolig med psyk. Utv. Hemmede som var veldig oppegående. Flere av damene der fikk p-sprøyte.

Har samme erfaring. Alle som kunne tenkes å ha sex gikk på en eller annen form for hormonell prevensjon.

AnonymBruker
Skrevet

Regner med at de blir adoptert bort (barnet altså) eventuelt abort. De er jo ikke istand til å ta seg av barnet, så barnevernet vil selvsagt gjøre hva som er best for barnet.

Hender at familien til den psykisk utviklingshemmede tar vare på barnet. Har opplevd dette i perifer omgangskrets.

Det er dessverre slik at mange som blir gravide og er psykisk utviklingshemmede har blitt utsatt for overgrep og at det oppdages når de blir gravide.

• Liker 3
Skrevet

Hender at familien til den psykisk utviklingshemmede tar vare på barnet. Har opplevd dette i perifer omgangskrets.

Det er dessverre slik at mange som blir gravide og er psykisk utviklingshemmede har blitt utsatt for overgrep og at det oppdages når de blir gravide.

Forferdelig!!

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...