Gjest ¤Humlen¤ Skrevet 5. juni 2004 #1 Skrevet 5. juni 2004 Hva synes dere jenter om å ta solarium? Noen som er imot? Det er jo mange som ikke liker det pga hudskader ol. Hvor ofte tar dere det isåfall? Selv tar jeg det en gang i uka, vil gjerne ha litt farge like för sommeren.
Gjest Lilleulv Skrevet 5. juni 2004 #2 Skrevet 5. juni 2004 synes det er helt ok med solarium jeg, så lenge man ikke overdriver. Når jeg vil bli brunere har jeg en periode der jeg tar sol annenhver dag. Når jeg har blitt brun nok tar jeg en gang hver uke for å opprettholde fargen Dette gjør jeg som regel om vinteren. Om sommeren blir jeg jo brun av sola!
Amarone Skrevet 5. juni 2004 #3 Skrevet 5. juni 2004 Jeg tar ikke solarium. Litt på grunn av mulige hudskader, og mest fordi jeg synes det er ok å være blek... :-)
Chiquita Skrevet 5. juni 2004 #4 Skrevet 5. juni 2004 Jeg tar ikke solarium om sommeren, da er det varmt nok alikevell, men jeg tar solarium innimellom på vinteren (ca 1 gang i mnd) for å få litt varme i kroppen. Så jeg tar det mest for at det er behagelig...
Arkana Skrevet 5. juni 2004 #5 Skrevet 5. juni 2004 Jeg tar ikke solarium. Litt på grunn av mulige hudskader, og mest fordi jeg synes det er ok å være blek... :-) Enig. :-)
Sandra Skrevet 5. juni 2004 #6 Skrevet 5. juni 2004 Jeg tar ikke solarium. Jeg er heller blek på vinteren enn å utsette meg unødvendig for stråling!
Gjest jolene Skrevet 5. juni 2004 #7 Skrevet 5. juni 2004 Selv tar jeg solarium et par dager i uken midt på vinteren og nå før s ommeren for å få litt farge. Bekymrer meg egentlig ikke noe for uv strålene, noe jeg kanskje burde tatt mer alvorlig.. Men det er nok det at jeg aldri har sett noe resultat av skade der noen har overdreve soling i solarium..
Gjest Anonymous Skrevet 6. juni 2004 #8 Skrevet 6. juni 2004 Jeg tok sol før, men har sluttet med det etter at jeg fikk høre at faren for å få hudkreft øker med det 10-dobbelte. Husker at de også nevnte hvor mye farligere det var å ta solarium enn å sole seg utendørs. Jeg ble veldig overrasket, og sluttet med en gang. Bruker heller selvbruningskrem. Det er jo både billigere og har ingen bivirkninger. Dessuten har jeg sett hvordan folk som soler seg for mye blir i huden. Porene blir større og huden blir generelt grovere og får jo, som alle vet, får går aldringsprosessen av huden fortere. (Hvis noen har sett Paradise Hotel, er det bare å se på hun Toni. Hun er konstant nysolet, men huden hennes er grov med store porer.) Det er sikkert mange som synes jeg er overdramatisk når jeg sier dette, men jeg synes det å ta solarium blir som å ta seg en røyk. Man utsetter seg for livstruende og lite flaterende bivirkninger. Men jeg forstår jo folk som ikke liker selvbruningskremer og synes det er viktig å gjøre ting som gjør at de føler seg vel. Alle må sette sine egne grenser for hva man er villig til å sette på spill for nytelse og velvære.
trøll Skrevet 6. juni 2004 #9 Skrevet 6. juni 2004 Jeg tok sol før, men har sluttet med det etter at jeg fikk høre at faren for å få hudkreft øker med det 10-dobbelte. Husker at de også nevnte hvor mye farligere det var å ta solarium enn å sole seg utendørs. Jeg ble veldig overrasket, og sluttet med en gang. Bruker heller selvbruningskrem. Det er jo både billigere og har ingen bivirkninger. Dessuten har jeg sett hvordan folk som soler seg for mye blir i huden. Porene blir større og huden blir generelt grovere og får jo, som alle vet, får går aldringsprosessen av huden fortere. (Hvis noen har sett Paradise Hotel, er det bare å se på hun Toni. Hun er konstant nysolet, men huden hennes er grov med store porer.) Det er sikkert mange som synes jeg er overdramatisk når jeg sier dette, men jeg synes det å ta solarium blir som å ta seg en røyk. Man utsetter seg for livstruende og lite flaterende bivirkninger. Men jeg forstår jo folk som ikke liker selvbruningskremer og synes det er viktig å gjøre ting som gjør at de føler seg vel. Alle må sette sine egne grenser for hva man er villig til å sette på spill for nytelse og velvære. :enig_animasjon:
Gjest ¤Humlen¤ Skrevet 6. juni 2004 #10 Skrevet 6. juni 2004 Jeg er også redd for dette med skadene og spesiellt hudkreft, derfor synes jeg det er interessant å höre hvordan andre tenker om det!-MEN, jeg tar solarium likevel :-? .. Grunnen er vel at jeg ikke gjör det så ofte, slik at jeg selv har trodd at det ikke har värt noen större fare. Selvbruning gjör at jeg blir så veldig törr, men det går jo an.. Jeg föler meg nemlig bedre når jeg har litt farge på kroppen. För var jeg alltid den blekeste, og da fölte jeg meg aldri fin i bikini eller i klär som viste mine likbleke legger! midt på sommeren. Jeg har värt nödt til å bygge opp fargen min år etter år. Så det er först nå at jeg også begynner å bli litt brun. Men sunt, det er det jo ikke. Kan en gang i uken gjöre stor skade?...Det vet ikke jeg
Tusenfryd Skrevet 6. juni 2004 #11 Skrevet 6. juni 2004 Jeg fresher meg opp noen ganger hver tidligsommer, kombinert med utesol. Når jeg først er brun, holder fargen seg og jeg kan kose meg i skyggen resten av sommeren. Jeg blir fort nøttebrun og trenger et par helger og kanskje fire ganger i solarium.
Ingeborg Skrevet 6. juni 2004 #12 Skrevet 6. juni 2004 Tar ikke solarium på grunn av faren for hudskader, bruker selvbruningskrem i stedet.
la_luz Skrevet 6. juni 2004 #13 Skrevet 6. juni 2004 Jeg tar ikke solarium. Fordi: Har en bekjent som har takk solarium ca en gang i uka i 10 år. Når dere ser det på avstand tenker du jøss hun er da brun! Kommer du nærme ser det ikke ut. hun ar utviklet et stort hvitt pigment merke, et område der hun aldri blir brun midt i ansikte. Hun har også markerte de har hun hatt lenge hun er 24. Det værste er at hun ikke ser selv hovardan solariumet påvirker huden hennes. Tror et par ganger i året går bra men ikke en gang uka :o Jeg er også intressert å holde meg ung i hudeb lengere, solarium/sol gjør wn god job med aldrins prosessen. Det er grunn til at folk med opphav i land med mere sol har annen hud en oss!
Gjest ¤Humlen¤ Skrevet 6. juni 2004 #14 Skrevet 6. juni 2004 Må bare tilegge at det er en gang i uken tidlig sommertid! Men det er nok ikke det sunneste, nei! likvel :-)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå