Gå til innhold

"Alle" skaffer silikon


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det bare meg, eller begynner seriøst nesten alle å ta silikon? Snart er det sikkert fler med silikon enn uten. Hvorfor? Er det for å prøve å være mer attraktiv for gutter?



Anonymous poster hash: 80d3c...686
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor bry deg? Det er opp til hver enkelt om de vil ta det. De fleste gjør det neppe for guttene, men for egen selvfølelse.



Anonymous poster hash: ecedc...942
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor bry deg? Det er opp til hver enkelt om de vil ta det. De fleste gjør det neppe for guttene, men for egen selvfølelse.

Anonymous poster hash: ecedc...942

"Egen selvfølelse"? Føler de seg mer verdt med større pupper?

Anonymous poster hash: 2a8c1...a19

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Egen selvfølelse"? Føler de seg mer verdt med større pupper?

Anonymous poster hash: 2a8c1...a19

Hvis man synes at man har så små og deformerte pupper at man ikke tør å gå i bikini, være i et forhold og leve et normalt liv. Så ja, da kan det hjelpe på selvbildet.

Nei, det er ikke optimalt å løpe til kirurgen, men mange av disse kvinnene har tross alt prøvd alt annet. Terapi, massasje, piller, psykolog.

Anonymous poster hash: ecedc...942

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Store pupper betyr bare mer useriøs oppmerksomhet fra menn. Hilsen kvinne med uønskede store naturlige pupper som vurderer å gjøre de mindre.



Anonymous poster hash: 97bfb...1f4
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Store pupper betyr bare mer useriøs oppmerksomhet fra menn. Hilsen kvinne med uønskede store naturlige pupper som vurderer å gjøre de mindre.

Anonymous poster hash: 97bfb...1f4

Det er jo dette disse jentene ønsker. De jeg kjenner med silikon er oppmerksomhetssyke og usikre.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også inntrykk av at silikon blir både mer og mer vanlig og mer akseptert. Jeg synes det er en trist og skummel utvikling, og håper at det roer seg igjen snart. Generelt opplever jeg at kroppshysteriet har nådd nye høyder de siste årene, synes jeg leser om dietter og fitness overalt. Nå er det ikke nok å være normalt sunn og slank, man må være stram og muskuløs og fit i tillegg, eller har man en slappfiskkropp. Det er litt stressende, selv om man prøver å ikke la det gå innpå seg.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din kropp ditt valg og greier og greier..

Det er klart man bestemmer over sin kropp og folk får gjøre hva de vil med den uten at jeg har noe bestemmelsesrett over den. Om man ønsker å tatovere hele ansiktet sitt med stjerner er det også en person sitt valg og det er opp til hver enkelt om det er noe en ønsker å gjøre, men en har jo gjerne også en oppfatning av de som gjør det, men joda: din kropp, ditt hus, ditt valg..

I dag kan en bli en helt annen en den man er i en fei, Plastelinavagina, silikonpupper, Botox, ansiktsløft, fettsuging, ja i det hele tatt. Vi omgås med quick fix overalt.

I 2012 var det 50 år siden den første prøvekaninen fylte seg opp med silikon, og til tross for "harry" stempel, komplikasjoner (en undersøkelse i regi av Dagens Medisin og Colosseumklinikken at hele 20 prosent av de som gjennomgår brystforstørrelser, sliter med kroniske smerter i etterkant av inngrepet) så går ikke silikon pupper av "moten".

I snitt så har de som opererer inn silikon pupper langt dårligere psykisk helse enn de som ikke gjør det, og det er to til tre ganger så mange med brystforstørrelse som tar sitt eget liv enn de uten. http://www.nrk.no/livsstil/flere-med-silikon-begar-selvmord-1.7990956 Jeg tror det sier noe om hvor dårlig selvtillit disse kvinnene har, også for å gjøre noe med det så legger de seg under kniven istedenfor å gjøre noe med problemet, for silikon løser ikke noe som helst i grunn for de aller fleste.

Enten det gjelder at en 14 åring som har en helt normal kropp ønsker å spise intet annet enn slankepiller og trene 9 (!!) dager i uken eller det er en 15 åring som ønsker seg penger til silikon til konfirmasjonen så synes jeg også at det er en ganske trist utvikling, den tror jeg dessverre er kommet for å bli.

Selv så er jeg ganske klar på at jeg aldri, ikke før snømannen Kalle blir sjef i helvete at jeg kommer til å skaffe meg silikon bare for silikonen sin del. En gang i 17-18 års alderen tenkte jeg kanskje på det en halv tanke, men samtidig så ønsket jeg heller ikke da å bli en av "de" kvinnene..

I dag så mange år etterpå så har jeg ikke fått noe større pupper, men jeg har en annen innstilling, i dag teker jeg ikke en halv tanke på silikon en gang om noe så synes jeg det bare er trist at kvinner reduserer seg selv til kroppsdeler "sånne pupper, ok da er jeg en flott person, slike pupper da er jeg en dårlig person".

Selvtillit siter ikke i puppene.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi verden er gal og du er like så.



Anonymous poster hash: 0d88c...84b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi verden er gal og du er like så.

Anonymous poster hash: 0d88c...84b

Det der gir ingen mening.

Endret av Blod
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din kropp ditt valg og greier og greier..

Det er klart man bestemmer over sin kropp og folk får gjøre hva de vil med den uten at jeg har noe bestemmelsesrett over den. Om man ønsker å tatovere hele ansiktet sitt med stjerner er det også en person sitt valg og det er opp til hver enkelt om det er noe en ønsker å gjøre, men en har jo gjerne også en oppfatning av de som gjør det, men joda: din kropp, ditt hus, ditt valg..

I dag kan en bli en helt annen en den man er i en fei, Plastelinavagina, silikonpupper, Botox, ansiktsløft, fettsuging, ja i det hele tatt. Vi omgås med quick fix overalt.

I 2012 var det 50 år siden den første prøvekaninen fylte seg opp med silikon, og til tross for "harry" stempel, komplikasjoner (en undersøkelse i regi av Dagens Medisin og Colosseumklinikken at hele 20 prosent av de som gjennomgår brystforstørrelser, sliter med kroniske smerter i etterkant av inngrepet) så går ikke silikon pupper av "moten".

I snitt så har de som opererer inn silikon pupper langt dårligere psykisk helse enn de som ikke gjør det, og det er to til tre ganger så mange med brystforstørrelse som tar sitt eget liv enn de uten. http://www.nrk.no/livsstil/flere-med-silikon-begar-selvmord-1.7990956 Jeg tror det sier noe om hvor dårlig selvtillit disse kvinnene har, også for å gjøre noe med det så legger de seg under kniven istedenfor å gjøre noe med problemet, for silikon løser ikke noe som helst i grunn for de aller fleste.

Enten det gjelder at en 14 åring som har en helt normal kropp ønsker å spise intet annet enn slankepiller og trene 9 (!!) dager i uken eller det er en 15 åring som ønsker seg penger til silikon til konfirmasjonen så synes jeg også at det er en ganske trist utvikling, den tror jeg dessverre er kommet for å bli.

Selv så er jeg ganske klar på at jeg aldri, ikke før snømannen Kalle blir sjef i helvete at jeg kommer til å skaffe meg silikon bare for silikonen sin del. En gang i 17-18 års alderen tenkte jeg kanskje på det en halv tanke, men samtidig så ønsket jeg heller ikke da å bli en av "de" kvinnene..

I dag så mange år etterpå så har jeg ikke fått noe større pupper, men jeg har en annen innstilling, i dag teker jeg ikke en halv tanke på silikon en gang om noe så synes jeg det bare er trist at kvinner reduserer seg selv til kroppsdeler "sånne pupper, ok da er jeg en flott person, slike pupper da er jeg en dårlig person".

Selvtillit siter ikke i puppene.

Skriver under på denne.

Anonymous poster hash: 6f1c6...12d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Er det bare meg, eller begynner seriøst nesten alle å ta silikon? Snart er det sikkert fler med silikon enn uten. Hvorfor? Er det for å prøve å være mer attraktiv for gutter?

Anonymous poster hash: 80d3c...686

Neida, du er ikke alene om å ta silikon. Du er i "godt" selskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der gir ingen mening.

Ok da så.

Prøver en annen forklaring:

Vi lever i et narsissistisk samfunn hvor kvinnfolk måler sin verdi i kroppslige attributter.

Bloggetrenden og kjendishysteriet har ikke akkurat gjort saken bedre.

Anonymous poster hash: 0d88c...84b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Beist

Grunnene er nok mange og sammensatte.

Puppene mine er dog fantastiske helt naturlig, så jeg skal ikke dømme noen.

Endret av Beist
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Kjenner 2-3 stk med silikon, det er absolutt ikke "alle", men føler det bare blir mer og mer normalt, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok da så.

Prøver en annen forklaring:

Vi lever i et narsissistisk samfunn hvor kvinnfolk måler sin verdi i kroppslige attributter.

Bloggetrenden og kjendishysteriet har ikke akkurat gjort saken bedre.

Anonymous poster hash: 0d88c...84b

hvorfor er ts likeså?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

hvorfor er ts likeså?

Fordi vi er alle gale, både du, jeg og ts

Anonymous poster hash: 0d88c...84b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De med silikon er i mindretall. Er bare det at så mange henger seg opp i det og snakker om det.

Hva har det å si? Jeg driter i hva andre fikser og ordner på, på sine egne kropper.



Anonymous poster hash: 36361...f54
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er bare sjalu alle sammen!



Anonymous poster hash: 091d3...6c5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De med silikon er i mindretall. Er bare det at så mange henger seg opp i det og snakker om det. Hva har det å si? Jeg driter i hva andre fikser og ordner på, på sine egne kropper. Anonymous poster hash: 36361...f54

Som jeg skrev jeg har ingenting med om en kvinne tar silikon, tatoverer hele ansiktet sitt eller går med sonde pga anoreksia, det er ikke min kropp.

Men kroppshysteriet som en ser i dag deriblant også silikon må det vel være rom for å dele sin mening rundt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...