Gå til innhold

Flyforsinkelser og flybytter? Erstatning?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For noen dager siden fikk jeg sms fra flyselskapet jeg skulle reise med om at avgangstiden ble flyttet med 2,5 time. Det førte da til at jeg ikke rakk flybyttet mitt, måtte kjøpe nye flybilletter + overnatte en natt på hotell.

Har flyselskapet noe ansvar her? Hadde jo i utgangspunktet over 2 timer mellom flyene, så det skulle jo egentlig gått greit.

Anonymous poster hash: 16fe5...051

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte du to separate flybilletter i utgangspunktet?

Anonymous poster hash: c5cae...e13
AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte du to separate flybilletter i utgangspunktet?

Ja den ene var charterbiletter, den andre innenlands.

AnonymBruker
Skrevet

Ja den ene var charterbiletter, den andre innenlands.

Nei da tror jeg ikke det er så mye du kan gjøre med det. Noe annet er det om billettene var bestilt fra a til c i en pakkepris inkludert mellomlandinger. Da ordner som regel flyselskapet med nye billetter uten ekstra kostnad.

AnonymBruker
Skrevet

Fant ut av det selv

http://www.abcnyheter.no/penger/nyheter/2009/07/15/rettigheter-ved-flyforsinkelse

Hvis du ikke når et annet fly

Et forsinket fly kan også føre til at du ikke når et annet fly. Hvis du kan dokumentere at du hadde god nok tid (2 timer) mellom landing og ny take-off har du rett til erstatning fra flyselskapet. Du har også rett til erstatning for andre utgifter som for eksempel et ekstra døgns hotellopphold, mat, og kjøp av nye billetter.

TS.

• Liker 1
Skrevet

En ting er at man har krav på det, en annen ting er å nå frem til flyselskapet med dette kravet. Der er RyanAir verstinger, umulig å finne frem for å sende dokumentasjon på disse utgiftene. Trenerer det ut til du mister motet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...