AnonymBruker Skrevet 30. mars 2014 #1 Skrevet 30. mars 2014 Drikker du nok vann pr dag? Samboer drikker ALDRI annet en brus. Han mener at det slukker hans tørst.Anonymous poster hash: c818f...e1e
Anglofil Skrevet 30. mars 2014 #2 Skrevet 30. mars 2014 (endret) Drikker vann (har drikkeflaske) på jobben. Hjemme drikker jeg som regel Pepsi Max. Har dog kuttet kraftig ned på brusforbruket fordi jeg kun holder meg til vann på jobb (drikker ikke kaffe eller te). Mvh Yvonne Endret 30. mars 2014 av Yvonne
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2014 #3 Skrevet 30. mars 2014 Det er jo vann i brus, så skjønner den. Jeg drikker 0,5l rent vann på en dårlig dag, og 2l på en god. Væskebalansen i maten har endel å si. Når jeg spiser endel frukt drikker jeg gjerne automatisk mindre vann. Anonymous poster hash: c56ae...d6a
Tøytigern Skrevet 30. mars 2014 #4 Skrevet 30. mars 2014 (endret) Drikker du nok vann pr dag? Samboer drikker ALDRI annet en brus. Han mener at det slukker hans tørst.Anonymous poster hash: c818f...e1e Minimum én liter rent vann per dag+ kaffe, juice og sånne ting. Hvis ikke merker jeg på kroppen at jeg har drukket for lite. Jeg blir sliten og ukonsentrert. Men jeg har ikke merket at det betyr veldig mye at det jeg drikker er annet enn rent vann. Bortsett fra på fysikken i og med at sukker gjør deg kvapsete. Edit. Å gå ut ett hakk i beltet pga overdrevent daglig brusdrikking skjer allerede etter en uke.. Dessuten er sukker en killer når det kommer til å gi deg dårlig utholdenhet og lav energi. Man surrer kjapt til balansen i sult/metthetsfølelsen, når man er vant til å ha såpass med sukker i blodet. Sambissen din har dessuten lagt inn en bestilling på diabetes type 2... Endret 30. mars 2014 av Tøytigern
Tøytigern Skrevet 30. mars 2014 #5 Skrevet 30. mars 2014 Det er jo vann i brus, så skjønner den. Jeg drikker 0,5l rent vann på en dårlig dag, og 2l på en god. Væskebalansen i maten har endel å si. Når jeg spiser endel frukt drikker jeg gjerne automatisk mindre vann. Anonymous poster hash: c56ae...d6a Her dyttes vannet inn uansett på vanen. Konsekvensen er selvsagt at man må besøke toalettet flere ganger enn normalt.
sullå Skrevet 30. mars 2014 #6 Skrevet 30. mars 2014 Jeg drikker 2-3 liter vann (er nok litt i overkant mye noen dager), og 1-2 kopper kaffe. Ikke brus eller juice.
Gjest Naria Skrevet 31. mars 2014 #10 Skrevet 31. mars 2014 Jeg drikker nesten utelukkende vann og en og annen kopp med te. Jeg drikker når jeg er tørst, så hvor mye jeg drikker varierer veldig.
Sool Skrevet 31. mars 2014 #11 Skrevet 31. mars 2014 Jeg drikker minst 3 liter vann hver dag. Dette er ikke beregnet alt annet av væske jeg inntar meg i løpet av dagen. På en dårlig dag 1.5 liter vann
bib_84 Skrevet 31. mars 2014 #12 Skrevet 31. mars 2014 Jeg drikker kanskje 2,5 - 3 liter vann på et døgn. Det er litt mere enn vanlig nå som jeg er gravid, da jeg blir oftere tørst. Prøver alltid å starte dagen med å drikke to store glass vann før frokost, i tillegg har jeg med meg drikkeflaske over alt som fylles på et par ganger i løpet av dagen. Drikker også 3-4dl i løpet av natten, jeg våkner ofte og må på do, da er jeg som regel så tørst at jeg må drikke litt da også.
Lila Skrevet 31. mars 2014 #13 Skrevet 31. mars 2014 Jeg er alt for dårlig til å drikke vann, men alt mellom 0,5 til 2,5 l.
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2014 #14 Skrevet 31. mars 2014 Det er jo vann i brus, så skjønner den. Jeg drikker 0,5l rent vann på en dårlig dag, og 2l på en god. Væskebalansen i maten har endel å si. Når jeg spiser endel frukt drikker jeg gjerne automatisk mindre vann. Anonymous poster hash: c56ae...d6a Og her svikter kunnskapene til deg og ca 80% av befolkningen. Hvis du drikker sukkerbrus går du omtrent i minus. Sukker gjør at du må ha mer vann for å fungere, altså det vannet du får inn med brusen går opp i opp. Selv drikker jeg fort 1.5-2liter på jobb, men hjemme går det mye i sukkerfri brus, men kanskje 0.5 liter til hjemme. Anonymous poster hash: 35f62...202
Gjest Naria Skrevet 31. mars 2014 #15 Skrevet 31. mars 2014 Jeg er alt for dårlig til å drikke vann, men alt mellom 0,5 til 2,5 l. Hvorfor mener du det er for dårlig? Det har ingen hensikt å drikke bare for å drikke.
Gjest navnelapp Skrevet 31. mars 2014 #16 Skrevet 31. mars 2014 Eg drikk eit glas til tannpussen morgon og kveld, og så drikk eg ein liter når eg trenar. Til middag drikk eg stort sett to glas vatn, pluss evnt. vin i helgane. På jobb drikk eg mest te.
kamillete Skrevet 31. mars 2014 #17 Skrevet 31. mars 2014 Drikker omtrent 2 liter vann + to kopper te. Brus gjør meg tørst
mandel92 Skrevet 31. mars 2014 #18 Skrevet 31. mars 2014 I dag har jeg faktisk drukket 1 liter vann, med det er bare fordi jeg har trent. Faktisk så drikker jeg bare vann når jeg trener De dagene jeg ikke trener drikker jeg bare pepsi max...
Gjest Daenerys Skrevet 31. mars 2014 #19 Skrevet 31. mars 2014 (endret) Føler jeg aldri får drukket mengden jeg bør, men ca 1,5-2 l dagen Drikker ikke brus ved siden av, bare et glass eller to i helga. Endret 31. mars 2014 av Daenerys
Gjest lillelarve Skrevet 31. mars 2014 #20 Skrevet 31. mars 2014 (endret) Jeg drikker ikke annet enn vann. Har perioder der jeg drikker en del kaffe og te, men vanligvis går det bare i vann. Jeg aner ikke hvor mye jeg drikker per dag, men det er nok sikkert en del. Hehe... Jeg er veldig glad i vann. Brus, saft og juice liker jeg ikke. Endret 31. mars 2014 av lillelarve
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå