Gå til innhold

mye angst i dag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Prøver å bare la følelsen komme. Synes det er vanskelig å oppnå ro. Burde kanskje helst aktivisert meg, men er redd for å få mer angst etter litt distraksjon.

Hva gjør dere når dere har angst?



Anonymous poster hash: 54103...2b3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prate med en god venn kan hjelpe litt :)

Lykke til ! :)

Anonymous poster hash: a3dfc...b39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å bare la følelsen komme. Synes det er vanskelig å oppnå ro. Burde kanskje helst aktivisert meg, men er redd for å få mer angst etter litt distraksjon.

Hva gjør dere når dere har angst?

Anonymous poster hash: 54103...2b3

Går tur

Ser på TV

Er på KG

Jeg prøver å får tankene over på noe annet.

Noen ganger så funker dette også; Da jeg kjenner at angsten kommer snikkende, og har tenkt å gimeg ett anfall, så sier jeg til den; Bare å komme, jeg slår deg lett. Og da forsvinner den.Ikke alltid men noen ganger.

Høres sikkert helt på trynet ut, men det er sant. Jeg prøver nemlig å bagatellisere den litt, og det hjelper.

Anonymous poster hash: 3c4f0...62b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joggetur er effektivt. Ellers ser jeg på friends eller noe annen lett humor slik at jeg får tankene over på noe annet.



Anonymous poster hash: d7827...540
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å bare la følelsen komme. Synes det er vanskelig å oppnå ro. Burde kanskje helst aktivisert meg, men er redd for å få mer angst etter litt distraksjon.

Hva gjør dere når dere har angst?

Anonymous poster hash: 54103...2b3

Prøver å gå en tur på minst 30 minutter. Hjelper å få kroppen i gang litt. Går i oppoverbakker for å få svette litt og virkelig kjenne at kroppen jobber. Selv om hjertet banker litt hardt pga gåingen så blir ikke min angst verre. Godt og komme hjem og kjenne at en gjort noe bra for en selv.

Anonymous poster hash: 9444f...1cc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veit altfor godt hvor kjipt angst kan være, hadde problemer med det i over ti år. Mange av dem orket jeg ikke engang gå aleine i butikken. Kanskje det kan hjelpe å lese en bok, hvis du liker det? Konsentrasjonen du trenger på det kan få bort fokuset på angsten. Eller gå en tur og få litt frisk luft? Stor klem fra meg :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg er jobb det eneste som funker omtrent. Dog det må være mye å gjøre der. Husarbeid? Kanskje ta ut alle klærne dine fra skapet og sortere sammen? Lese romaner er også effektivt syns jeg, lever meg mye bedre inn og glemmer angsten lettere med det enn med tv egentlig. Ikke oppsøk nettaviser.

Anonymous poster hash: 09fae...36f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å bare la følelsen komme. Synes det er vanskelig å oppnå ro. Burde kanskje helst aktivisert meg, men er redd for å få mer angst etter litt distraksjon.

Hva gjør dere når dere har angst?

Anonymous poster hash: 54103...2b3

Å høyra positiv musikk + gjera noko fysisk arbeid pleier å hjelpa meg litt. Men òg det at ein veit at angsten er irasjonell, at han ikkje har noko med virkeligheten å gjera hjelper.

Og å vera sosial - finna på kjekke ting med andre kan hjelpa for å få tankane over på andre ting.

Lukke til :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan hjelpe å gjøre logiske oppgaver. Det er noe med at angstsenteret i hjernen og logikksenteret bare fungerer en om gangen tror jeg. Så jeg pleier å gjøre f. eks. sudoku, kryssord, rebus, gruble (spill), quiz, wordfeud på telefonen etc. Å gå tur/trene kan hjelpe. Kjenne godt etter på angsten og skrive ned forløpet og tanker rundt hvorfor du fikk det akkurat da osv (gjerne føre en angstlogg så du kan lære deg å kjenne igjen). Tenkte rasjonelt. Se en virkelig spennende serie eller film som får tankene over på noe annet. Låne deg en hund/baby å gå tur med.



Anonymous poster hash: 42866...5f4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å lese bøker i begynnelsen,men fikk sånn angst av å liksom være iro og lese på en måte.. Så det hjalp ikke, hjalp litt å gå tur - men kom tilbake en stund etter at jeg var hjemme igjen ifra turen..

Men har funnet noe som hjelper meg, nemlig trening! På senter.

Tok en laaang stund før jeg klarte å komme meg akkurat dit, men nå hjelper det meg masse. :)

Lykke til iallefall, dette klarer du! Vet så godt hvor hardt det kan være å stå midt oppi det.. Ikke gi opp.



Anonymous poster hash: 89640...419
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke angst lenger, men pleide å tenke at "dette er kjipt, men det er ikke farlig, og det går over". Pluss at jeg nektet meg selv unngåelsesatferd - dvs hvis jeg vurderte å droppe å reise et sted fordi jeg var redd for å få panikk, besvime eller kaste opp på toget/bussen, så pakket jeg bare med meg en spypose og en flaske vann i vesken og dro av sted. Fikk aldri bruk for posen, da. ;) Det viktigste er nok å holde deg i aktivitet!

Anonymous poster hash: 0aa60...647

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å være aktiv og sosial. Gjøre noe som får tankene på andre baner. Men det er tungt til tider, angst er et helvete.

Send meg en pm om du vil snakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...