AnonymBruker Skrevet 30. mars 2014 #1 Skrevet 30. mars 2014 Jeg fikk høre at en med et politisk verv allerede hadde fått svar på bhgsøknaden sin for sin unge. Hmm. Egentlig skulle de ikke fått svar enda, alle andre må vente noen uker. Jeg stusser litt, hvorfor får han vite det tidligere enn andre? Jeg fikk høre at barnehagen her er full - og han fikk plass til sin unge, er det tilfeldig eller er det sånn i Norge idag at hvis man har "riktig" jobb, kan man påvirke de offentlige instanser til å ta avgjørelser som går i sin fordel...? Anonymous poster hash: b2aa7...c36
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2014 #2 Skrevet 30. mars 2014 Det morsomme er at vi klager på "manglende demokrati" i land som Kina, hvor man får ingen fordeler av å "kjenne noen" eller være i familie med noen. Anonymous poster hash: 00407...bb5 1
absinthia Skrevet 30. mars 2014 #3 Skrevet 30. mars 2014 (endret) " Du fikk høre" er vel et viktig stikkord, man kan høre mye som ikke stemmer helt med det som virkelig skjedde. En del barnehager behandler og gir svar på søknader fortløpende. Det gjør alle barnehagene her jeg bor. Endret 30. mars 2014 av absinthia 7
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2014 #4 Skrevet 30. mars 2014 Det morsomme er at vi klager på "manglende demokrati" i land som Kina, hvor man får ingen fordeler av å "kjenne noen" eller være i familie med noen. Anonymous poster hash: 00407...bb5 Jeg har aldri køaget på det i hvertfall Men er det slik, at han muligens får plass til sin unge pga sin jobb? Da blir jeg provosert.Anonymous poster hash: 143a0...abc
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2014 #5 Skrevet 30. mars 2014 " Du fikk høre" er vel et viktig stikkord. En del barnehager behandler og gir svar på søknader fortløpende. Det gjør alle barnehagene her jeg bor. Nei, ikke denne, de starter ikke med det før om noen uker.Anonymous poster hash: 143a0...abc
absinthia Skrevet 30. mars 2014 #6 Skrevet 30. mars 2014 Jeg har aldri køaget på det i hvertfall Men er det slik, at han muligens får plass til sin unge pga sin jobb? Da blir jeg provosert.Anonymous poster hash: 143a0...abc høres uvanlig ut. Jeg kan ikke svare for hvordan de som sitter i styrer der du befinner deg tenker, men her må folk vente til det er plass uansett. Eneste tilfellet jeg vet om at det ble ordnet plass et sted jeg bodde på, var når de skulle få ny lege, og der var det stor legemangel, så det var igrunn på sin plass.
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2014 #7 Skrevet 30. mars 2014 høres uvanlig ut. Jeg kan ikke svare for hvordan de som sitter i styrer der du befinner deg tenker, men her må folk vente til det er plass uansett. Eneste tilfellet jeg vet om at det ble ordnet plass et sted jeg bodde på, var når de skulle få ny lege, og der var det stor legemangel, så det var igrunn på sin plass. Nei, det er jo ikke så lett å lese deres tanker da men tenkte om noen andre også hadde hørt om lignende tilfeller. Kanskje i forb. med andre søknader. Anonymous poster hash: 143a0...abc
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2014 #8 Skrevet 30. mars 2014 " Du fikk høre" er vel et viktig stikkord, man kan høre mye som ikke stemmer helt med det som virkelig skjedde. En del barnehager behandler og gir svar på søknader fortløpende. Det gjør alle barnehagene her jeg bor. Konen hans hadde fortalt det, da, så regner med at hun ikke lyver Anonymous poster hash: 143a0...abc
Gjest Vevila Skrevet 30. mars 2014 #9 Skrevet 30. mars 2014 Barnehagene velger selv hvem de tar inn(i allefall her) så da kan man få vite det før om man kjenner noen som eier eller er leder i barnehagen. Vi fikk selv vite det før selve opptaket.
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2014 #10 Skrevet 30. mars 2014 Barnehagene velger selv hvem de tar inn(i allefall her) så da kan man få vite det før om man kjenner noen som eier eller er leder i barnehagen. Vi fikk selv vite det før selve opptaket. Så barnehagen kan ta inn barn på "trynefaktor", hvis de liker/ikke liker foreldrene, så kan det spille en rolle? Barnehagen her er kommunal, men det er nok en leder der. Tror jeg i så fall kjenner henne.Anonymous poster hash: 143a0...abc
Gjest Vevila Skrevet 30. mars 2014 #11 Skrevet 30. mars 2014 Så barnehagen kan ta inn barn på "trynefaktor", hvis de liker/ikke liker foreldrene, så kan det spille en rolle? Barnehagen her er kommunal, men det er nok en leder der. Tror jeg i så fall kjenner henne.Anonymous poster hash: 143a0...abc Ja i teorien kan de vel det.
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2014 #12 Skrevet 30. mars 2014 Å være politiker er ikke en jobb, det er er tillitsverv. Man kan ikke søke, man blir valgt. Og nei, en politiker har ikke fortrinnsrett. Hvorfor tror du det?Anonymous poster hash: 42a1f...a91
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2014 #13 Skrevet 30. mars 2014 Noen kommuner har prioriterte plasser til arbeidstakere med "viktige" jobber, det vil si atbeidstakere som det er viktig å få tilbake i jobb. I vår kommune gjelder dette primært barnehage pedagoger og sykepleiere som vi har mangel av men kan også få for anere viktige slillnger. Kanskje er det noe slikt?Anonymous poster hash: 7fb04...545
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2014 #14 Skrevet 30. mars 2014 Å være politiker er ikke en jobb, det er er tillitsverv. Man kan ikke søke, man blir valgt. Og nei, en politiker har ikke fortrinnsrett. Hvorfor tror du det?Anonymous poster hash: 42a1f...a91 Jeg tror det ikke, men jeg mistenker det. Fordi han fikk svar før alle andre, og fikk plass i en full barnehage Anonymous poster hash: 143a0...abc
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2014 #15 Skrevet 30. mars 2014 Noen kommuner har prioriterte plasser til arbeidstakere med "viktige" jobber, det vil si atbeidstakere som det er viktig å få tilbake i jobb. I vår kommune gjelder dette primært barnehage pedagoger og sykepleiere som vi har mangel av men kan også få for anere viktige slillnger. Kanskje er det noe slikt?Anonymous poster hash: 7fb04...545 Det kan jo hende, ikke vet jeg, men uansett så har de en barnepasser til ungen da (fast ansatt), om de ikke skulle fått plass i barnehagen. Men fint for dem at de har plass, jeg bare lurte på det om det var sånn det foregikk. Litt snuskete synes jeg, jeg trodde alt var sort hvitt og ganske tilfeldig, men tydeligvis ikke. Det visste jeg ikke, så lærte noe nytt idag! Anonymous poster hash: 143a0...abc
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2014 #16 Skrevet 30. mars 2014 Ja i teorien kan de vel det. Da vet jeg det. Best å oppføre seg pent da, så kanskje man får barnehageplass Anonymous poster hash: 143a0...abc
absinthia Skrevet 30. mars 2014 #17 Skrevet 30. mars 2014 Dersom dette plager deg, er det jo bare å forhøre seg med kommunen eller styrer om det virkelig forholder seg slik, fordi du har fått dette inntrykket. De kan ikke uttale seg i enkeltsaker,m en de kan uttale seg om generell praksis. Det er ting som dette som får rykter til å løpe og folk til å bli mislikt og misunt, uten grunn. 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2014 #18 Skrevet 30. mars 2014 Dersom dette plager deg, er det jo bare å forhøre seg med kommunen eller styrer om det virkelig forholder seg slik, fordi du har fått dette inntrykket. De kan ikke uttale seg i enkeltsaker,m en de kan uttale seg om generell praksis. Det er ting som dette som får rykter til å løpe og folk til å bli mislikt og misunt, uten grunn. ta det helt rolig, du, det er kun jeg og en til som vet det. Og jeg sier ingenting. Dessuten skal jeg mest sannsynlig flytte etterhvert, så jeg forsvinner med hemmeligheten Anonymous poster hash: 143a0...abc
minister-mio Skrevet 30. mars 2014 #19 Skrevet 30. mars 2014 Du har kanskje ikke hørt hele historien. Det kan være forhold du ikke kjenner til som tilsier at dette barnet trenger å begynne i barnehage fort som mulig 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2014 #20 Skrevet 30. mars 2014 Du har kanskje ikke hørt hele historien. Det kan være forhold du ikke kjenner til som tilsier at dette barnet trenger å begynne i barnehage fort som mulig Godt poeng, det kan faktisk være noe med barnet som gjør at det blir prioritert (hvis det er det som har skjedd). Uansett er det ikke morsomt for det de gjelder at folk går rundt og tisker og hvisker på grunnlag av at "noen har hørt noe fra noen"Anonymous poster hash: 95c00...6b6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå