AnonymBruker Skrevet 29. mars 2014 #1 Skrevet 29. mars 2014 Hvordan fungerer dette egentlig? Jeg har forstått det slik at man må ha sin egen konto og login, men hva menes med å "følge" folk på instagram? Og vil den du følger se deg?Anonymous poster hash: 7f682...793
lillemeg90 Skrevet 30. mars 2014 #2 Skrevet 30. mars 2014 Alle har sine profiler der de legger ut bilder og du har også en newsfeed. Hvis du ønsker å følge person A og B, så kommer alle bildene de legger ut i newsfeeden din. Da kan du gå der på samme måte som du ser "nyheter" på facebook. Disse personene kan se at du følger dem ja. De får opp en notification om at du har begynt å følge dem, og man kan også se på profilen på "followers" hvem som følger:)
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2014 #3 Skrevet 30. mars 2014 Ok, dette blir litt spekulativt, men så det er ikke mulig å følge noen uten at de ser deg? Synes jeg leser jevnlig her på forumet at det er flere som følger visse personer for å se hva som skjer i livet deres. Altså folk de egentlig ikke kjenner, men er nysgjerrige på, f eks en eks kjæreste el en de svermer for. Er ikke det litt flaut egentlig? Eller er det jeg som er helt på jordet?Anonymous poster hash: 7f682...793
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2014 #4 Skrevet 30. mars 2014 Takk for svar forresten:)Anonymous poster hash: 7f682...793
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2014 #5 Skrevet 30. mars 2014 Ok, dette blir litt spekulativt, men så det er ikke mulig å følge noen uten at de ser deg? Synes jeg leser jevnlig her på forumet at det er flere som følger visse personer for å se hva som skjer i livet deres. Altså folk de egentlig ikke kjenner, men er nysgjerrige på, f eks en eks kjæreste el en de svermer for. Er ikke det litt flaut egentlig? Eller er det jeg som er helt på jordet?Anonymous poster hash: 7f682...793 Den går an å se på andres profiler uten å følge de (så lenge profilen er åpen - noe de fleste har). Bare å huske brukernavnet og søke på dette. Veldig mange følger kjendiser ol på Instagram. Eller andre inspirasjonskilder mm. Det er ganske likt Twitter, med at man har korte newsfeed, men da med et bilde som hovedpost og tekst under. Så kan folk trykke "liker" eller skrive under bildet. Og så legger man til hashtags for at bildet skal synes i diverse mapper. For eksempel #selfie - går man så inn på denne hashtaggen, så kan man se alle bilder som er merket med samme tag. Man kan ikke dele andres bilder. Alle bildene må komme fra din egen device. Det er litt artig å søke på forskjellige tags, om det er noe du lurer på eller ønsker å se. Og så følger du alle de du ønsker å følge. Selv har jeg følgere fra hele verden, som jeg igjen følger. Møtt tilfeldig via Instagram. Man blir litt "kjent" med de og skravler litt frem og tilbake i kommentarfeltet. Jeg synes dette er superstas. Gøy å se hvordan hverdagen til folk på andre siden av verden er. Men nå er jeg litt mer voksen, så det er vel mer typisk vår aldersgruppe å gjøre noe slikt. De unge bruker helst Instagram for selfies og partybilder. Anonymous poster hash: 98de3...f16
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2014 #6 Skrevet 30. mars 2014 Den går an å se på andres profiler uten å følge de (så lenge profilen er åpen - noe de fleste har). Bare å huske brukernavnet og søke på dette. Veldig mange følger kjendiser ol på Instagram. Eller andre inspirasjonskilder mm. Det er ganske likt Twitter, med at man har korte newsfeed, men da med et bilde som hovedpost og tekst under. Så kan folk trykke "liker" eller skrive under bildet. Og så legger man til hashtags for at bildet skal synes i diverse mapper. For eksempel #selfie - går man så inn på denne hashtaggen, så kan man se alle bilder som er merket med samme tag. Man kan ikke dele andres bilder. Alle bildene må komme fra din egen device. Det er litt artig å søke på forskjellige tags, om det er noe du lurer på eller ønsker å se. Og så følger du alle de du ønsker å følge. Selv har jeg følgere fra hele verden, som jeg igjen følger. Møtt tilfeldig via Instagram. Man blir litt "kjent" med de og skravler litt frem og tilbake i kommentarfeltet. Jeg synes dette er superstas. Gøy å se hvordan hverdagen til folk på andre siden av verden er. Men nå er jeg litt mer voksen, så det er vel mer typisk vår aldersgruppe å gjøre noe slikt. De unge bruker helst Instagram for selfies og partybilder.Anonymous poster hash: 98de3...f16 Ok, det høres jo spennende ut:)Anonymous poster hash: 7f682...793
lillemeg90 Skrevet 30. mars 2014 #7 Skrevet 30. mars 2014 Ok, dette blir litt spekulativt, men så det er ikke mulig å følge noen uten at de ser deg? Synes jeg leser jevnlig her på forumet at det er flere som følger visse personer for å se hva som skjer i livet deres. Altså folk de egentlig ikke kjenner, men er nysgjerrige på, f eks en eks kjæreste el en de svermer for. Er ikke det litt flaut egentlig? Eller er det jeg som er helt på jordet?Anonymous poster hash: 7f682...793 Du kan jo gå innpå å se uten å følge dem, så lenge de har åpen profil da:)
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2014 #8 Skrevet 30. mars 2014 Du kan jo gå innpå å se uten å følge dem, så lenge de har åpen profil da:) Men hvis man da ikke kan se de nye bildene, så må det vel bli kjedelig å se på en profil hele tiden..? Er vel begrenset hvor mye nytt som kan skje der. Jaja, hver sin lyst:)Anonymous poster hash: 7f682...793
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2014 #9 Skrevet 30. mars 2014 Men hvis man da ikke kan se de nye bildene, så må det vel bli kjedelig å se på en profil hele tiden..? Er vel begrenset hvor mye nytt som kan skje der. Jaja, hver sin lyst:)Anonymous poster hash: 7f682...793 Hvor har du det fra at man ikke kan se de nye bildene? De som har åpen profil, viser alle bildene sine til alle som går inn på profilen deres. Anonymous poster hash: ab234...6e9
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2014 #10 Skrevet 30. mars 2014 Hvor har du det fra at man ikke kan se de nye bildene? De som har åpen profil, viser alle bildene sine til alle som går inn på profilen deres. Anonymous poster hash: ab234...6e9 Ok da misforstod jeg. Trodde at å følge noen ville si at man fikk se bildene, og bare da. Men hva er da vitsen med å følge noen hvis man får se bildene uansett ?Anonymous poster hash: 7f682...793
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2014 #11 Skrevet 30. mars 2014 Ok da misforstod jeg. Trodde at å følge noen ville si at man fikk se bildene, og bare da. Men hva er da vitsen med å følge noen hvis man får se bildene uansett ?Anonymous poster hash: 7f682...793 Om man følger en person, så vil man få opp alle hans/hennes bilder i feeden sin. Jo flere du følger, jo flere bilder får du i din feed. Følger du bare en, så får du bare opp denne personens bilder når du går inn på Instagram. Du har to sider på Insta. Feeden, der alle bildene til de du følger, kommer opp. Og din egen side, der bare dine bilder og din profil er. Anonymous poster hash: 98de3...f16
AnonymBruker Skrevet 1. april 2014 #12 Skrevet 1. april 2014 Ok da misforstod jeg. Trodde at å følge noen ville si at man fikk se bildene, og bare da. Men hva er da vitsen med å følge noen hvis man får se bildene uansett ?Anonymous poster hash: 7f682...793 det kan sammenlignes med venner på facebook. De du er venn med får du opp i din feed, men er du interessert i å bare stalke får du håpe de har åpen profil Anonymous poster hash: 60420...51c
AnonymBruker Skrevet 2. april 2014 #13 Skrevet 2. april 2014 det kan sammenlignes med venner på facebook. De du er venn med får du opp i din feed, men er du interessert i å bare stalke får du håpe de har åpen profil Anonymous poster hash: 60420...51c Ok, så det er slik at ingen kan se at du har sjekket profilen til en som har åpen profil? For var det ikke slik på facebook at det gikk an å se hvem som har sjekket profilen din? Mener å huske at det var en link til dette på facebook, men fant aldri ut av det.. Ellers takk til alle for svar, dette er interessant!! Anonymous poster hash: 7f682...793
AnonymBruker Skrevet 2. april 2014 #14 Skrevet 2. april 2014 Ok, så det er slik at ingen kan se at du har sjekket profilen til en som har åpen profil? For var det ikke slik på facebook at det gikk an å se hvem som har sjekket profilen din? Mener å huske at det var en link til dette på facebook, men fant aldri ut av det.. Ellers takk til alle for svar, dette er interessant!! Anonymous poster hash: 7f682...793 Nei i likhet med facebook kan man ikke se hvem som har vært på profilen din. Anonymous poster hash: 60420...51c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå