Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tenkte meg på en tur alene i sommer, og er mest nysghjerrig på de to ovennevnte land. Er det noe jeg som jente, reiser alene, bør forberede meg på? Noen anbefalninger om hva som bør sees? Tenkte meg ett par dager på strand, så må jeg røre på meg...Tracking, pene bygninger, markeder, generelt kulturatraksjoner og lignende?

Takk!

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Siden du er jente og skal reise alene så fraråder jeg deg å reise til de plassene.. Guttene er over deg som hauker!!

Clea

Gjest Anonymous
Skrevet

Enig i at du må være forsiktig når du reiser alene som jente i disse landene. Da jeg reist i Marokko var jeg sammen med en gutt. Personlig hadde jeg bare positive opplevelser på turen. Vel...bortsett fra diare og oppkast som følge av en uforseglet flaske med vann, kjøpt av 2 smågutter.

Marrakech er en eventyrby. Den ligger i innlandet ved de høye Atlasfjellene. Jeg var der på vinteren og de snødekkte fjellene var en vakker ramme rundt den terrakottafargede gamlebyen. Djema El Fna-plassen er et torg i den gamle bydelen. Her samles akrobater, dansere, slangetemmere og andre kunstnere. Småguttene moret seg med å løpe etter meg med slanger. De syntes det var kjempegøy at jeg ble så redd!! Jeg kastet noen småpenger for å avlede oppmerksomheten. Bare et tips!

Essaoira anbefales for strandferie. Fiskerlandsby med fin strand og ikke så mye pakketurister som i Agadir.

Fez, som ligger i innlandet lenger nord, har mindre turisme enn Marrakech. Jeg har aldri vært der, men byen er kjent for sine flotte bygninger og souken med smale og snodde gater, kafeer og markeder.

Folket er gjestfrie og vennlige. Ble invitert hjem til en familie. Det var kjempekoselig. Fint å bli "integrert" i deres hverdag. Hasj er ganske vanlig. Siden du reiser alene som jente bør du være ekstra forsiktig med rusmidler. Prisnivået er lavt.

God tur uansett hvor du drar!

Skrevet

Hallois

Samme som de andre...synes du bør dra til andre u"mannsdominerte" land. Hvorfor ikke Kroatia, Italia. Håper du får en fin tur uansett, men jeg ville nok ikke selv dratt alene til slike mannsdominerte land. Var i Marokko sm m ei venninne og selv om vi var to turte vi ikke dra lenger enn 200 m fra hotellet om kvelden. Marokkanerne var ikke sjenerte....ble ropt etter på gata " Will you marry me"...kanskje ikke helt av det vulgære slaget men vi synes ikke det var no moro likevel. Samtidig pratet vi med ei resisleder der nede som følte seg tryggere på gata der nede enni Oslo på en lørdagskveld... Men de er nok innpåslitne likevel. Spørs jo hva du liker... hmmm

God tur og fortell hva det blir....

kanskje jeg slår meg med....he he :kul:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...