AnonymBruker Skrevet 29. mars 2014 #1 Skrevet 29. mars 2014 jeg ble opperert for noen dager siden. en liten og enkel opperasjon uten noen synlige komplikasjoner under opperasjonen mente legen. jeg dro hjem samme dag, men større smerter enn jeg hadde forutsett. men altså, det er forskjellig på folk. så jeg har ikke tenkt at akkurat smertene er noe unormalt. men det jeg stusset over var et par dager etterpå, så merket jeg at når jeg tok på ankelen og nedover mot lilletåa, altså utsiden av foten og ankelen, så kjente jeg ingenting. og heller ikke om jeg støtte borti noe med utsiden av foten. den er liksom bedøvd. akkurat på samme måte som når en får bedøvelse når en syr et sår eller noe slikt. dette har jeg da valgt å si at har vært siden rett etter opperasjonen. og nå, 3-4 dager etter opperasjonen, så er det fortsatt slik. jeg kjenner ingen følelse der, eller. kjenner bare bittelitt kribling. slik som etter lokalbedøvelse. snittet ble gjort midt på baksiden av leggen. men jeg er ikke bedøvd der, og opperasjonen ble gjort i narkose, så er ikke pga noe spinalbedøvelse, eller lokalbedøvelse. men legen sa at det var blitt satt inn lokalbedøvelse rundt såret i ettertid for å dempe smertene den første dagen. men det er ikke rundt såret jeg er bedøvd, men langt nede på foten. jeg tenkte kanskje det var bandasjen som strammet rundt foten, men den var veldig slakk. så er ikke derfor. jeg er litt hoven på foten. men ikke noe blå som jeg har sett. jeg synes dette er veldig skummelt og ubehagelig. og klarer ikke å forstå hvorfor jeg skal ha den lammhetsfølelsen i foten nå. jeg har jo vært inne på mange tanker så bekymret som jeg alltid er, som blodpropp i foten, en stor komplikasjon, som gjør at jeg alltid vil være lam der, en nerve i klem. men jeg vet ikke. jeg går jo på slik sprøyte for å unngå blodpropp. så sjansen der skal jo være minimal, selv om det ikke er umulig. må ærlig si at jeg er veldig bekymret, og har tenkt å ringe sykehuset over helga om det er lik. men tenkte å høre om noen her har opplevd noe lignende, eller har noen gode råd til meg i mellomtiden? eller tenker dere at jeg burde ringt legevakta allerede iløpet av helga for å få det sjekket. sånn just in case liksom? jeg kan også fortelle at i dag tidlig ved et par anledninger så hadde jeg noen sinnsyke smerter der hvor jeg ikke har følelser. det var på samme måte som når en kjenner at eks foten har sovnet, og når blodet kommer tilbake til foten, bare at det gjorde mye vondere, og en konstant stikking en lengre periode som ikke forandret seg når jeg rørte på foten. dette skjedde to ganger, og jeg fikk ikke gjort annet enn å vente til det var godt over. men det gjorde umenneskelig vondt, og tårene presset på i øyekroken. men følelsen kom ikke tilbake, slik som jeg kanskje hadde et lite håp om mens smertene pågikk. om det kan ha noen betydning så har jeg også vært flink til å ha foten høyt, og iset ned masse de siste dagene. og holdt meg veldig i ro. slik som legen sa jeg skulle. Anonymous poster hash: 6712f...7ef
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2014 #2 Skrevet 29. mars 2014 Sikkert bare en nerve som er i klem fordi foten er hoven. Vent noen dager før du får panikk. Anonymous poster hash: dba00...23d
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2014 #3 Skrevet 29. mars 2014 Sikkert bare en nerve som er i klem fordi foten er hoven. Vent noen dager før du får panikk. Anonymous poster hash: dba00...23d takk for svar. er det jeg også virkelig håper er det riktige. jeg prøver å holde meg rolig. har fortalt det til mine nærmeste, så de er klar over det. men jeg prøver å holde meg rolig, og ikke få for mye panikk. men er bare at jeg vet hvor viktig det er å komme til behandling, om det skulle være noe farlig. selv om den sjansen er veldig liten. så jeg skal prøve å fortsette å holde meg rolig, og fortelle meg at det mest sansynlig er en nerve som er i klem bare. er bare at jeg er pårørende til en person som fikk ødelagt en nerve i ryggen, som sliter med store smerter i foten og ryggen, med lammelser på utsiden av foten, og aldri vil bli bra igjen. så jeg vet hva slikt kan gjøre med en. noe som gjør det litt skumlere. selv om det mest sansynlig ikke er det. pga at nerveskaden til min nærmeste er etter epidural. noe jeg ikke har fått. så takk for oppmuntrende kommentar TS Anonymous poster hash: 6712f...7ef
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2014 #4 Skrevet 29. mars 2014 Jeg ville faktisk tatt kontakt med kirurgen/sykehuset. Å miste følelsen helt tyder jo på at det er noe med en nerve som ikke stemmer. Lokalbedøvelse varer ikke mer enn noen timer. Anonymous poster hash: 77521...ff2
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2014 #5 Skrevet 30. mars 2014 Jeg ville faktisk tatt kontakt med kirurgen/sykehuset. Å miste følelsen helt tyder jo på at det er noe med en nerve som ikke stemmer. Lokalbedøvelse varer ikke mer enn noen timer.Anonymous poster hash: 77521...ff2 ja. har tenkt å ta kontakt med sykehuset etter helga for å høre. nei. lokalbedøvelsen varer bare i noen timer ja, og jeg fikk jo ikke lokalbedøvelse der jeg har mistet følelsen. så får vell bare kontakte sykehuset etter helga for å høre hva de har å si. for er ikke så veldig kult å ha det slik. det er virkelig ekkelt og rart. håper de kan svare meg på hva det, og at det ordner seg. litt nerver for at det er noe varig skade som har skjedd. TS Anonymous poster hash: 6712f...7ef
AnonymBruker Skrevet 1. april 2014 #6 Skrevet 1. april 2014 en liten update. jeg har vært i kontakt med sykehuset, og legen som oppererte meg ang den numne foten, som en uke etter opperasjonen ikke er bra igjen, og legen sa at dette ikke var normalt, og at jeg derfor skal på sykehuset for å få det sjekket i morgen. merker jeg er nervøs, da en jeg kjenner fortalte at en han kjenner godt fikk kuttet en nerve under en opperasjon en gang, og har blitt "lam" på et lite område av foten for resten av livet. kjenner jeg har en del nerver rundt akkurat det nå. Anonymous poster hash: 6712f...7ef
AnonymBruker Skrevet 1. april 2014 #7 Skrevet 1. april 2014 "TS over der ja" Anonymous poster hash: 6712f...7ef
AnonymBruker Skrevet 2. april 2014 #8 Skrevet 2. april 2014 da har jeg vært hos legen og sjekket hvorfor følelsen er borte. og det viser seg at en nerve har blitt skadet under inngrepet. legen mente at dette ville bli bra innen noen måneder. så får en bare håpe på det. og at det ikke blir et varig problem. bare sånn til en liten update tenkte jeg. TS Anonymous poster hash: 6712f...7ef
AnonymBruker Skrevet 2. april 2014 #9 Skrevet 2. april 2014 da har jeg vært hos legen og sjekket hvorfor følelsen er borte. og det viser seg at en nerve har blitt skadet under inngrepet. legen mente at dette ville bli bra innen noen måneder. så får en bare håpe på det. og at det ikke blir et varig problem. bare sånn til en liten update tenkte jeg. TS Anonymous poster hash: 6712f...7ef Uffda. God bedring til deg! Det er faktisk slik at nerver har en viss evne til å vokse ut. Det kan ta flere måneder og opp til et halvt år. Håper du får oppfølging.Anonymous poster hash: 77521...ff2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2014 #10 Skrevet 2. april 2014 Uffda. God bedring til deg! Det er faktisk slik at nerver har en viss evne til å vokse ut. Det kan ta flere måneder og opp til et halvt år. Håper du får oppfølging.Anonymous poster hash: 77521...ff2 tusen takk ja. legen mente at den ikke var helt død. og da finnes det håp. og han mente at følelsen ville komme tilbake igjen. det tar bare veldig lang tid. men jeg vet en som har fått den beskjeden også, men som nå etter 8,5 år, har fått beskjeden om at vedkommende må leve med det resten av livet også. så jeg vet jo at risikoen finnes der, men jeg bør stole på legen, og håpe på det beste. det vet jeg. bare litt skummelt å tenke på. skal tilbake på kontroll om 4-5 måneder, så da mente han at det skulle være bra igjen. så får en bare vente å se TS Anonymous poster hash: 6712f...7ef
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå