Gå til innhold

Verdisaker i forbindelse med operasjon på sykehus.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor gjør du av dine verdisaker når du er på sykehuset for å opereres? Jeg fikk brev fra sykehuset om at de ikke tar ansvar for verdisakene når en skal inn og opereres. Jeg skal legges inn, så hvor gjør jeg av lommebok, mobil og nøkler?

Anonymous poster hash: 8576f...690
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier bare å ha dem i veske som jeg setter ved senga.

Anonymous poster hash: 90291...1c9
AnonymBruker
Skrevet

har hatt det i skapet som man pleier å ha ved senga. ellers kan du be sykepleierne om å ta vare på det.

Anonymous poster hash: aec54...921
Skrevet

Da jeg var innlagt i forbindelse med operasjon, tok sykepleierne vare på det mens jeg lå på operasjonsbordet. Så fikk jeg vesken med lommebok og nøkler inn på rommet ved siden av sengen når jeg hadde kommet til sans og samling igjen.

AnonymBruker
Skrevet

Ok, så de passer på under operasjonen?

Skrevet

Når jeg har blitt operert er rutinen at verdisaker låses inn i et skap på rommer og så har pleierne tatt vare på nøkkelen til jeg har kommet til meg selv igjen.

Skrevet

Avdelingen har som regel et system på hvordan verdisaker og bagasje håndteres. På vår avdeling låses verdisaker inn i en egen pose som forsegles, registreres og låses inn på medisinrommet :)

Skrevet

Rart. Når jeg har vært på kirurgisk avd. Så har vi låst inn verdisakene i en safe på vaktrommet.

Skrevet

Mitt lå bare ved siden av senga.... Selvom jeg hadde "romkamerat"

Skrevet

Jeg fikk konvolutt med navnet mitt på til å legge telefon, penger og sånt i, så tok pleieren det med seg og det ble låst inn.

Skrevet

På dei avdelingane eg har vore student på, tilbyr dei oppbevaring av klede og verdisaker ved behov for det.

AnonymBruker
Skrevet

Rutinene SKAL være at alle verdisaker legges i en forseglet pose, oppi den skal det ligge del 3 av en kvitering hvor man skiver nøyaktig hva man legger i posen (mobil, lommebok osv.) denne skal underskives av både spl og pasient.

Så skal denne låses inn i safe/medisinrom.

Det syndes sikkert en hel del med denne praksisen, men det er slik det egentlig skal være....

Heldigvis har det vært ca sånn alle gangene/stedene jeg har operert:)

Anonymous poster hash: 1be4e...a63
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for alle svar! Jeg skal ta det opp med de ansatte når jeg kommer til operasjonen min. Satser på at det er som dere sier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...