AnonymBruker Skrevet 30. mars 2014 #21 Skrevet 30. mars 2014 Kroppen tar raskere knekken på infeksjoner uten bruk av kjemiske stoffer. Dessuten - hvis man er bekymret for hva det kan være, vil man få et mer realistisk bilde av situasjonen om man prøver en stund uten febernedsettende. Rådet med å vaske med lunken klut over hele kroppen fungerer faktisk svært godt Jeg er i utgangspunktet enig med deg, men det finnes unntak. Min har en tendens til å få feberkramper, så da gir jeg konsekvent paracet ved 39 grader.Anonymous poster hash: 36ba2...3b0
Gjest Jørild Skrevet 30. mars 2014 #22 Skrevet 30. mars 2014 Man skal gi barn med høy temp febernedsettende, noe annet er bare tull. Jeg ville ikke ringt enda, små barn blir syke de og. Dersom du ikke får ned tempen med febernedsettende, han mister all matlyst o.l ville jeg tatt en telefon. Gi febernedsettende etter foreskrivning på pakken, mye drikke og den maten han vil ha. Ha på lite klær.
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2014 #23 Skrevet 30. mars 2014 Man skal gi barn med høy temp febernedsettende, noe annet er bare tull. Det er jo ikke en fastsatt regel! Man må vurdere hele tilstanden. Ene sønnen min kunne fint løpe rundt og leke med 39,5 i temp, da er det bedre å la kroppen ordne opp selv. Men så har jeg også et barn som lett får feberkramper og som får paracet uansett ved temp over 38,5. Anonymous poster hash: f5e32...9b9
SmallTalk Skrevet 30. mars 2014 #25 Skrevet 30. mars 2014 At man blir slapp av å ha 39 i feber er ikke så rart, og så lenge formen blir bedre ved bruk av Paracet, barnet spiser og drikker og orker å leke litt mellom slagene, så er det ikke noen grunn til å kontakte lege. Det er uansett ikke så mye de får gjort så lenge det dreier seg om en virusinfeksjon, annet enn å be deg fortsette å gi Paracet og å passe på at barnet får i seg nok drikke. Hadde det f.eks vært fare for hjernehinnebetennelse, så skulle barnet vært i ekstremt dårlig form og det skulle hatt prikker. Og hadde dette vært tilfelle, så hadde du ikke vært i tvil om at barnet hadde måttet på sykehus. Dessuten tror jeg at jeg ville sagt meg uenig med svigermoren din i at du burde ringe legevakten ved slike tilfeller, da kan du like gjerne ringe rett til AMK-sentralen.
Medusa13 Skrevet 30. mars 2014 #26 Skrevet 30. mars 2014 Jeg er i utgangspunktet enig med deg, men det finnes unntak. Min har en tendens til å få feberkramper, så da gir jeg konsekvent paracet ved 39 grader.Anonymous poster hash: 36ba2...3b0 Ja der er jeg veldig enig jeg og. Dette skjer særlig når feberen stiger raskt, så paracet kan balansere temperaturøkningen. Feberkramper er ganske traumatisk å oppleve
Silfen Skrevet 30. mars 2014 #27 Skrevet 30. mars 2014 Jeg foretrekker å ha feberstilte barn som får i seg nok væske og næring, fremfor barn med høy feber som ikke tar til seg nok. Søvn og næring gjør også unna sykdomsbøyger raskere, og begge deler bedres med febernedsettende. 2
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2014 #28 Skrevet 30. mars 2014 Jeg ringte ikke. Full fart idag igjen og står nå i skrivende stund på bæljer på kjøkkenet om at middagen må bli færdig snart Anonymous poster hash: b4f23...e5a
Gjest Kv84 Skrevet 30. mars 2014 #29 Skrevet 30. mars 2014 Jeg ringte ikke. Full fart idag igjen og står nå i skrivende stund på bæljer på kjøkkenet om at middagen må bli færdig snart Anonymous poster hash: b4f23...e5a Hvor høy er feberen idag?
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2014 #30 Skrevet 30. mars 2014 Svært syke barn har høy feber og tilnærmet ukontaktbare selv med paracet/ibux. Så lenge paracet fungerer så bra så er det ingen grunn til å kontakte lege. Det høres helt normalt ut, barn blir fort syke og får fort høy feber. Legen kan ikke gjøre noen ting, da blir du bare sittende på venterommet hos legevakta i mange timer, helt unødvendig. Anonymous poster hash: dbeec...15c
Gjest RockOn Skrevet 30. mars 2014 #31 Skrevet 30. mars 2014 Svært syke barn har høy feber og tilnærmet ukontaktbare selv med paracet/ibux. Så lenge paracet fungerer så bra så er det ingen grunn til å kontakte lege. Det høres helt normalt ut, barn blir fort syke og får fort høy feber. Legen kan ikke gjøre noen ting, da blir du bare sittende på venterommet hos legevakta i mange timer, helt unødvendig.Anonymous poster hash: dbeec...15c Enig. Hadde du ringt så hadde de på legevakten spurt om du hadde gitt febernedsettende da dette gir en pekepinn på hvor alvorlig sykdommen er. Går feberen ned og holder seg nede så er det stort sett ingen fare.
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2014 #32 Skrevet 30. mars 2014 At man blir slapp av å ha 39 i feber er ikke så rart, og så lenge formen blir bedre ved bruk av Paracet, barnet spiser og drikker og orker å leke litt mellom slagene, så er det ikke noen grunn til å kontakte lege. Det er uansett ikke så mye de får gjort så lenge det dreier seg om en virusinfeksjon, annet enn å be deg fortsette å gi Paracet og å passe på at barnet får i seg nok drikke. Hadde det f.eks vært fare for hjernehinnebetennelse, så skulle barnet vært i ekstremt dårlig form og det skulle hatt prikker. Og hadde dette vært tilfelle, så hadde du ikke vært i tvil om at barnet hadde måttet på sykehus. Dessuten tror jeg at jeg ville sagt meg uenig med svigermoren din i at du burde ringe legevakten ved slike tilfeller, da kan du like gjerne ringe rett til AMK-sentralen. Et barn med hjernehinnebetennelse får ikke alltid typiske symptomer som prikker eller stiv nakke. Så dette er et skummelt råd å gi, da man kan ha barn med hjernehinnebetennelse uten prikker eller stiv nakke. Men dårlige og høy feber har de. Anonymous poster hash: 8cc9b...6a0
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2014 #33 Skrevet 30. mars 2014 I dag var den 37,8 når jeg målte..Anonymous poster hash: b4f23...e5a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå