AnonymBruker Skrevet 29. mars 2014 #1 Skrevet 29. mars 2014 Gutten vår på 2,5 år har siden i går hatt feber og hoster. I dag har han også kastet opp 2 ganger. Paracet virker bra på han og han sitter på gulvet å leker i skrivende stund.Matlysten er ikke helt på topp, men får lurt i han litt mat og væske. Vi har besøk av svigermor som er hysterisk og sier hvert 5.minutt at nå må vi ringe legevakta pga. høy feber, nesten 40. Jeg er derimot roligere og vil se det ann. Men blir jo usikker når svigermor flyr rundt, superstressa og viser meg nettsider hun har funnet på google om hjernhinnebet og andre sykdommer...Anonymous poster hash: b4f23...e5a
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2014 #2 Skrevet 29. mars 2014 Hvis han orker å leke ville jeg tatt det helt med ro foreløbig… Anonymous poster hash: cd47c...13c 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2014 #4 Skrevet 29. mars 2014 Han orker å leke med paracet innabords, rimelig slapp uten...Anonymous poster hash: b4f23...e5a
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2014 #5 Skrevet 29. mars 2014 Han orker å leke med paracet innabords, rimelig slapp uten...Anonymous poster hash: b4f23...e5a Du ringer i så fall legevakten, ikke lege direkte. Anonymous poster hash: cd47c...13c
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2014 #6 Skrevet 29. mars 2014 Hm? Jeg har vel ikke direktenr. til legen? Anonymous poster hash: b4f23...e5a 1
Pysa Skrevet 29. mars 2014 #7 Skrevet 29. mars 2014 Jeg ville sett det an. Pass på at han får i seg nok væske, og gi ham gjerne is. Når de er syke og småspiste får de hva de vil.
Sunshine Skrevet 29. mars 2014 #8 Skrevet 29. mars 2014 Høy feber er helt normalt hos små barn. Her er tempen alltid rundt 40 ved sykdom. Det er ingen grunn til å ringe lege så lenge almenntilstanden er grei, barnet spiser og drikker litt, og paracet senker tempen. Be svigermor roe seg ned. 2
Silfen Skrevet 29. mars 2014 #9 Skrevet 29. mars 2014 Du trenger ikke ringe lege. Barn får ofte høy feber og takler det bedre enn voksne. Vedvarer symptomene over tre døgn kan kontakt være på sin plass. 2
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2014 #10 Skrevet 29. mars 2014 Du må selvfølgelig se an selv om du bil ringe lege, men det er helt vanlig at barn får 40 i feber og noe helt annet enn at voksne får det. Går feberen over 40 ville jeg vurdert lege, men så lenge du gir paracet, mat og drikke kommer nok ikke legevakten til å gjøre noe mer. Anonymous poster hash: 2534f...12c 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2014 #11 Skrevet 29. mars 2014 Ville sett det an. Hadde selv en på 9 mnd med nesten 40 i feber, bikker det 40 og allmenntilstanden er dårlig derimot, kan man ing....Anonymous poster hash: 86437...33d
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2014 #12 Skrevet 29. mars 2014 Hadde ikke kontaktet lege ved feber på første døgnet og når allmenntilstanden er såpass grei. Varer det over 3 døgn, eller barnet blir uvanlig slapt, ikke tisser etc. så ville jeg nok ringt legevakten. Anonymous poster hash: f5e32...9b9
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2014 #13 Skrevet 29. mars 2014 Det er normalt med feber. Ikke ring før det har gått 3 dager, med mindre du ikke får kontakt med ungen. Anonymous poster hash: b14ee...f10
Sophie-Ann Skrevet 29. mars 2014 #14 Skrevet 29. mars 2014 Så lenge han responderer så bra på paraceten at han leker, er det ingen fare på ferde. 1
Gjest chiki Skrevet 29. mars 2014 #15 Skrevet 29. mars 2014 Ville ventet. Og heller stått opp noen ganger i natt for å sjekke han.
Medusa13 Skrevet 29. mars 2014 #16 Skrevet 29. mars 2014 Prøv uten paracet, så feberen får mulighet til å jobbe med bakteriene. Vask heller kroppen hans med en lunken klut, minimalt med klær og tepper og rikelig og drikke. Da får du selv mere føling med hvordan tilstanden hans egentlig er. Paracet deklker over en del. Sjekk også om de karakteristiske røde flekkene som er typisk for hjernehinnebetennelse er der(legg et glass over og press - hvis de ikke blekner må du være på vakt), og bøy hodet hans mot haken og se om han er stiv i nakken 3
minister-mio Skrevet 29. mars 2014 #17 Skrevet 29. mars 2014 Svigermor kan slappe av. Barn blir syke, får feber, hoster og kaster opp. Fint han blir piggere av paracet, leker og får i seg væske. 1
bambus Skrevet 29. mars 2014 #18 Skrevet 29. mars 2014 Så lenge allmenntilstand er fin og det er god virkning med paracet. Så ville jeg ventet. Viktig å få i barnet mye væske og matlysten kommer nok etter hvert
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2014 #19 Skrevet 29. mars 2014 Prøv uten paracet, så feberen får mulighet til å jobbe med bakteriene. Vask heller kroppen hans med en lunken klut, minimalt med klær og tepper og rikelig og drikke. Da får du selv mere føling med hvordan tilstanden hans egentlig er. Paracet deklker over en del. Sjekk også om de karakteristiske røde flekkene som er typisk for hjernehinnebetennelse er der(legg et glass over og press - hvis de ikke blekner må du være på vakt), og bøy hodet hans mot haken og se om han er stiv i nakken Ved temp på over 39 så skal man gi barna febernedsettende. Herlighet, skal jo ikke pine ungene heller! Er selv helt elendig med en temp på 39-40, og tar glatt paracet eller ibux da. Anonymous poster hash: df9f2...dc1 3
Medusa13 Skrevet 29. mars 2014 #20 Skrevet 29. mars 2014 Ved temp på over 39 så skal man gi barna febernedsettende. Herlighet, skal jo ikke pine ungene heller! Er selv helt elendig med en temp på 39-40, og tar glatt paracet eller ibux da. Anonymous poster hash: df9f2...dc1 Kroppen tar raskere knekken på infeksjoner uten bruk av kjemiske stoffer. Dessuten - hvis man er bekymret for hva det kan være, vil man få et mer realistisk bilde av situasjonen om man prøver en stund uten febernedsettende. Rådet med å vaske med lunken klut over hele kroppen fungerer faktisk svært godt 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå