AnonymBruker Skrevet 29. mars 2014 #1 Skrevet 29. mars 2014 Hei! På tirsdag skal jeg gi blod for aller første gang, og lurer med det på om jeg bør ta noen jerntabletter i forkant eller spise noe spesielt før timen? I tillegg lurer jeg på om det er ting jeg kan gjøre for å holde blodet mitt i best mulig stand? En spesiell diett/livsstil? Anonymous poster hash: 0c604...c71
Gjest Violetta Skrevet 29. mars 2014 #2 Skrevet 29. mars 2014 Du bør ha spist og drukket før du gir blod, ellers er det vanlig at blodbanken gir deg jerntabletter hvis de mener at du trenger det. Bortsett fra det er bare å møte opp, så får du vite det du trenger. Ta med legitimasjon.
AloeVera Skrevet 29. mars 2014 #3 Skrevet 29. mars 2014 Veldig viktig å spise og drikke ja. Som regel får du drikke både før og under tappingen Du får også tilbud om å få med deg jerntabletter hjem, så det trenger du ikke tenke på i forkant. Vær 100% frisk så er blodet ditt i tipptopp stand! Heller ikke ha hatt ny seksualpartner i løpet av de siste 6 månedene
Gjest Eurodice Skrevet 29. mars 2014 #4 Skrevet 29. mars 2014 Du skal fylle ut et ganske omfattende skjema først. Hvis alt er i orden, blir du godkjent som blodgiver. Hvis jeg husker riktig, blir det tatt noen blodprøver av deg først før endelig avgjørelse. (Det er lenge siden jeg var blodgiver)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå