Gå til innhold

Fly og strikking

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heisann,

Jeg skal snart ut og fly innenlands, og tenker ta med meg strikketøyet for å komme gjennom ventetiden uten å tilte. :) Jeg vet at strikketøy i utgangspunktet er tillatt gjennom flykontrollen, men vet også at personer i andre land, hvor det i utgangspunktet har vært tillatt, har støtt på problemer. Det har forekommet at vakter i enkelttilfeller har bestemt at utstyr ikke fikk bli med gjennom kontrollen.

Er det noen som har opplevd at vakter har sagt nei til strikketøy på flighter innad i Norge?

Anonymous poster hash: 8b2a1...0dd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bare klikk på "skarpe og spisse gjenstander" så ser du at strikkepinner og heklenåler er nevnt spesifikt blant ting som er lov å ha med i håndbagasjen.

Anonymous poster hash: c6c21...95a
Skrevet

Jeg sendte Mail til flyplassene jeg skulle innom å spurte om det var lov. Tok med meg utskrift av mailene som ga meg lov til det for sikkerhets skyld. Og hadde med meg en sånn "bøylesak" som jeg kunne flytte strikketøyet over på hvis de likevel skulle ta fra meg strikketøyet.

Men det gikk fint :)

Skrevet

Jeg har ikke hatt problemer med det :)

AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg vet jo at det er på godkjent-lista, men siden jeg vet folk har møtt på trøbbel andre steder der det er godkjent, tenkte jeg det var greit å høre om noen har opplevd det her. Jeg ser for meg at vaktene har myndighet til å fatte beslutninger ut over regelverket dersom de blir i tvil?

Kanskje jeg er litt ekstra paranoid for at de skal bli skeptisk til en skjeggete gubbe med 2mm strømpepinner "på innerlomma". :P

Skrevet

Strikka på KLM uten problemer :)

Skrevet

Jeg sendte Mail til flyplassene jeg skulle innom å spurte om det var lov. Tok med meg utskrift av mailene som ga meg lov til det for sikkerhets skyld. Og hadde med meg en sånn "bøylesak" som jeg kunne flytte strikketøyet over på hvis de likevel skulle ta fra meg strikketøyet.

Men det gikk fint :)

Hva er det for noe?

Skrevet

Jeg har med meg noe å strikke i håndbagasjen storsett hver gang jeg fly. Har aldri hatt noen problemer med det verken innenlands eller utenlands.

Når jeg flyr til utlanden bytter jeg til bambuspinner om jeg har det i riktig størrelse. Men selv med vanlige metallpinner har jeg aldri hatt problemer.

Skrevet

Hva er det for noe?

Kjøpte en sånn greie i garnbutikk. Den derre strengen som er på rundpinnen, men uten pinner. Med en stopper på enden så ikke maskene skal falle av.

Skrevet

Kjøpte en sånn greie i garnbutikk. Den derre strengen som er på rundpinnen, men uten pinner. Med en stopper på enden så ikke maskene skal falle av.

Så smart!

Skrevet

Hvis du virkelig er nervøs, så ville jeg gått i sikkerhetskontrollen før du sjekker inn bagasjen og spørre om du får ha strikketøyet med deg gjennom. Hvis det er en eller annen kuk som står der og vil nekte deg det, så får du i alle fall vite det tidsnok til at du kan sende det med vanlig bagasje :) Det gjorde jeg første gangen. Da hadde jeg rundpinner av metall, og tenkte at det kan se sketchy ut i gjennomlysingen, og når det i tillegg er noe man kan strangulere med må det jo bli enda verre. Sikkerhetsvakten sa at det var helt greit, og for å være helt sikker la jeg strikketøyet ut av vesken og i en sånn boks sånn at de skulle se hva det var. Men nå er jeg litt ekstra paranoid da ;)

Skrevet

Men du har kanskje et poeng hvis du kommer med tredagers skjegg med strikkepinner på innerlomma ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...