Gå til innhold

Hvorfor El bil ?


Gjest Coolaid

Anbefalte innlegg

Gjest Coolaid

Dere som har El-bil, hvorfor har dere valgt det?

Og har dere en bil i tillegg til lengre turer osv?

Hvilke type el-bil har du ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nissan Leaf, to måneder gammel. Pendler ti mil hver dag med høye bomutgifter, har brukt 4000 pr. måned i drivstoff og bom og nå slipper jeg unna med en brøkdel i driftsutgifter. Har selvsagt lån på bilen, men det er på 3000,- i måneden så i realiteten sparer jeg penger på å kjøpe ny bil. Har en annen bil i tillegg som brukes på lengre turer, men den står stort sett i ro.



Anonymous poster hash: f10e0...fd2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Soley

Vel vi har en del biler hjemme hos oss, vi er mange i familien, men vi har da 1 El- Bbil nissan Leaf, og den bruker vi npr vi skal til byen eller handle mat, generelt små reiser. Men jeg Personlig kjører ikke den, i og med at jeg vil kjøre en litt "tøffere" bil hehe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en e-Up! i tillegg til en Golf. Trenger to biler, ellers kunne vi stort sett klart oss med bare el-bilen.

Valgte el-bil for å spare penger (lav firmabilskatt) og så er det greit å kunne kjøre i kollektivfeltet :) Veldig fornøyd med bilen :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Nissan Leaf som eneste bil. Den brukes hver dag, men koster oss ikke mer enn rundt 170 kr. i mnd. i strøm. Vi kjøpte el-bil for å ikke bidra til mer forurensning enn nødvendig, men fremdeles ha friheten til å bruke bil. Veldig fornøyde med kjøpet vårt!



Anonymous poster hash: 10562...96e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en trilling og er superfornøyd. En av oss har 4 mil til jobb og sparer masse dieselutgifter og bomring hver dag. Har også en stasjonsvogn som brukes av den med kort vei uten bomring. Vi har gått fra å fylle tanken på store bilen ukentlig til kanskje en gang i mnd maks. Som de fleste andre kjøpte vi elbilen som nr 2 bil, men den blir veldig raskt bil nr 1. Vi lader gratis på jobb, har også lademuligheter hjemme, men sjelden vi trenger det, så har mer eller mindre null utgifter i hverdagen. Det er elbilen man ender opp med å bruke ettermiddager/kvelder og i helger på shopping. Store bilen brukes kun til og fra jobb noen km om dagen, når man skal kjøpe store ting som møbler og sånt og selvsagt på langturer. Anbefaler elbil på det sterkeste, vi er superfornøyd, men er du avhengig å kjøre langt hver dag kan du få rekkevidde problemer på vinteren. Ingen elbiler oppfyller rekkevidde grensen i virkeligheten. Litt vindusviskere, varme og motorveikjøring så har du mer enn halvert rekkevidden så tenk realistisk på hva du er avhengig av.

Anonymous poster hash: 8a9f0...2ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...