Gå til innhold

Bruk av divacup og spiral?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heisann!

Jeg startet med divacup for omtrent et år siden og er blitt helt frelst, vil absolutt ikke gå tilbake til tamponger...

Men nå har det seg slik at jeg jeg ikke tåler noen form for p-piller, eller hormonpreparater, og skal derfor få satt inn en kobberspiral om 2 måneder. Kom plutselig til å tenke på i dag, kan jeg bruke cupen min sammen med spiral? Er det noen her som har erfaring med det?

Kan se for meg at vakumet kan gjøre noe med spiralen? I verste fall dra den med seg ut... I tilegg tenker jeg at hva om man napper tak i tråden til spiralen samtidig som man drar ut spiralen? Er dette bare irrelevant frykt, eller er det faktisk noe som kan skje?

Anonymous poster hash: 5eb7b...6cc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen? :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har forstått det slik at det skal gå greit. Nå sitter jo spiralen såpass greit på plass at det skal litt til for å få dratt den ut. Slik jeg har lest så er det bare å være litt forsiktig, så skal det gå bra.

Forresten er spiral et såpass bra prevensjonsmiddel at jeg ville valgt spiral foran menskopp om jeg ikke kunne bruke dem samtidig. Men som sagt, har forstått det slik at det ikke er et problem.

Anonymous poster hash: 39354...9e3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har forstått det slik at det skal gå greit. Nå sitter jo spiralen såpass greit på plass at det skal litt til for å få dratt den ut. Slik jeg har lest så er det bare å være litt forsiktig, så skal det gå bra. Forresten er spiral et såpass bra prevensjonsmiddel at jeg ville valgt spiral foran menskopp om jeg ikke kunne bruke dem samtidig. Men som sagt, har forstått det slik at det ikke er et problem. Anonymous poster hash: 39354...9e3

Blir liksom enten kondom eller spiral på oss nå, men jeg hater virkelig kondomer, så jeg velger også spiral over min cup dessverre... :(

Men jeg er litt redd for at jeg skal få veldig mye større blødninger på kobberspiralen! Gjør alle dette, eller er det bare noen? Har ikke spesielt mye nå, men første natten og to første dagene kan det være en del.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar forresten :)

AnonymBruker
Skrevet

Blir liksom enten kondom eller spiral på oss nå, men jeg hater virkelig kondomer, så jeg velger også spiral over min cup dessverre... :(

Men jeg er litt redd for at jeg skal få veldig mye større blødninger på kobberspiralen! Gjør alle dette, eller er det bare noen? Har ikke spesielt mye nå, men første natten og to første dagene kan det være en del.

Jeg har litt økt blødning og noe mer kramper, men fordelene med spiral er så mange at jeg hiver i meg noen Ibux med glede. :)

Anonymous poster hash: 39354...9e3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det går helt fint å kombinere :)

Anonymous poster hash: 9640c...45d
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar :) håper at kobberspiral er noe for meg!! Utenom det er det bare kondom jeg kan bruke og det misliker jeg virkelig! Får alltid Uvi når jeg bruker kondom, også syntes jeg det er ubehalig og blir mye mindre følsomt!! Bleh!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke fått ekstra blødninger/smerter i forhold til det jeg hadde før jeg begynte på hormonprevensjon.

Anonymous poster hash: f2f9f...8ed
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke fått ekstra blødninger/smerter i forhold til det jeg hadde før jeg begynte på hormonprevensjon. Anonymous poster hash: f2f9f...8ed

Det er ikke snakk om hormonprevensjon, men kobberspiral :)

Skrevet

Jeg har sterke blødninger, men cup`en er ti ganger bedre enn tamponger any day.

Jeg fikk beskjed om å bruke bind ved første blødning, om jeg husker rett.

Gjest Riskjeks
Skrevet

Jeg husker jeg syntes koppen rotet til trådene. Og jeg blødde noe helt sykt av spiralen, så fjernet hele greia :P

AnonymBruker
Skrevet

Ts her :)

Jaja jeg får bare prøve da og se om det er noe for meg, er jo ikke noe annet å gjøre :) men bind ved første menstruasjon kommer jeg ikke til å klare å bruke.. Takler virkelig ikke bind!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...