AnonymBruker Skrevet 27. mars 2014 #1 Skrevet 27. mars 2014 Nå har jeg litt hetta. Skulle skifte til nattøy og legge oss, og da jeg skiftet bleien til gutten på bare noen dager var det litt blod i den sammen med tiss. Hva kan det være, og hvem ringer jeg eventuelt?Anonymous poster hash: 950ba...d00
Mistymya Skrevet 27. mars 2014 #2 Skrevet 27. mars 2014 Hvis han er under 2 uker så hører dere til barsel på sykehuset. Da ringer du dit. Har hørt om blod i bleia på jenter, men vet ikke med gutter. 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2014 #3 Skrevet 27. mars 2014 Oj har bare hørt at det skjer med jentebabyer og at det er normalt for de da det er hormonelt og kommer fra livmora. Kan han ha en urinveisinfeksjon? Jeg ville tatt en tlf til legevakta, bedre å ringe en gang for mye.Anonymous poster hash: f75f3...ce8
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2014 #4 Skrevet 27. mars 2014 Har han hatt diaré? Isåfall kommer det gjerne litt blod pga såre slimhinner. Hvis ikke, ring legevakten og be om råd.Anonymous poster hash: 0882e...36c
tutta23 Skrevet 27. mars 2014 #5 Skrevet 27. mars 2014 Urinveiainfeksjon? Trang forhud? Ring barsel du... det gjorde jeg med tulla mi de første dagene. ..hun hadde vondt i magen. .. Prata også med legevakten ved en anledning, men der hadde de virkelig lite peiling på spedbarn. ..
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2014 #6 Skrevet 27. mars 2014 Hvis han er under 2 uker så hører dere til barsel på sykehuset. Da ringer du dit. Har hørt om blod i bleia på jenter, men vet ikke med gutter. Vi var hos legen med en 1 uker gammel baby.Anonymous poster hash: f75f3...ce8
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2014 #7 Skrevet 27. mars 2014 Halloen folkens? Dette er vanlig for guttebabyer også. Men ikke mye blod. Det er østrogenet fra mor som gjør dette. Eventuelt kan det komme av rifter i endetarmen dersom det skjedde under avføring - men er du usikker påmengde osv er det ikke noe problem å ringe sykehuset som du fortsatt tilhører(2 uker etter hjemkomst). De kan nok vurdere både mengde osv - og gi deg råd Anonymous poster hash: 723e6...816
Frisørdama Skrevet 27. mars 2014 #8 Skrevet 27. mars 2014 Ring barsel ja! Like greit å få svar med en gang istedetfor å bekymre seg.
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2014 #9 Skrevet 28. mars 2014 Halloen folkens? Dette er vanlig for guttebabyer også. Men ikke mye blod. Det er østrogenet fra mor som gjør dette. Eventuelt kan det komme av rifter i endetarmen dersom det skjedde under avføring - men er du usikker påmengde osv er det ikke noe problem å ringe sykehuset som du fortsatt tilhører(2 uker etter hjemkomst). De kan nok vurdere både mengde osv - og gi deg råd Anonymous poster hash: 723e6...816 Hvis det er normalt for gutter og, hvor kommer blodet ut fra? De har ikke livmor.Anonymous poster hash: f75f3...ce8 1
skruf Skrevet 28. mars 2014 #10 Skrevet 28. mars 2014 (endret) Vet at nyfødte gutter også kan få "melk" ut av brystvortene pga utskillelse av mors hormoner, men er usikker på dette med blod. Ring barsel du:) Edit; Rettet opp feilformulering. Endret 28. mars 2014 av Pomperipossa
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2014 #11 Skrevet 28. mars 2014 Dette står hos nettdoktor.no: "Noen ganger kan det sees en rødfarge i bleien de første dagene. Dette er ikke blod, og skyldes utfelling av avfallsstoffer gjennom urinen. Det er ufarlig og forsvinner av seg selv." Det er mulig at det du så var avfallsstoffer?Anonymous poster hash: 1c51c...3fd
Gjest celine Skrevet 28. mars 2014 #12 Skrevet 28. mars 2014 Gutter kan også få uvi, så ring barsel, evt legevakt for en sjekk ;-)
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2014 #13 Skrevet 28. mars 2014 Dette står hos nettdoktor.no: "Noen ganger kan det sees en rødfarge i bleien de første dagene. Dette er ikke blod, og skyldes utfelling av avfallsstoffer gjennom urinen. Det er ufarlig og forsvinner av seg selv." Det er mulig at det du så var avfallsstoffer?Anonymous poster hash: 1c51c...3fd Dette. Skjedde med mini her også noen dager etter han var født. Jeg bar på barsel enda og spurte dem. De sa akkurat det samme som anonym over her sier. Anonymous poster hash: d5367...16d
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2014 #14 Skrevet 28. mars 2014 Hvis det er normalt for gutter og, hvor kommer blodet ut fra? De har ikke livmor.Anonymous poster hash: f75f3...ce8 På sykehuset skal dette informeres om. Det er normalt.Anonymous poster hash: 723e6...816
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2014 #15 Skrevet 28. mars 2014 Dette står hos nettdoktor.no: "Noen ganger kan det sees en rødfarge i bleien de første dagene. Dette er ikke blod, og skyldes utfelling av avfallsstoffer gjennom urinen. Det er ufarlig og forsvinner av seg selv." Det er mulig at det du så var avfallsstoffer?Anonymous poster hash: 1c51c...3fd Ah ja det stemmer, hadde glemt det.Anonymous poster hash: f75f3...ce8
Sunshine Skrevet 28. mars 2014 #16 Skrevet 28. mars 2014 På sykehuset skal dette informeres om. Det er normalt.Anonymous poster hash: 723e6...816 Dessverre er det tydeligvis mange som glemmer å informere om det. Jeg fikk også sjokk da jeg byttet bleie på jenta da vi kom hjem.
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2014 #17 Skrevet 28. mars 2014 Dette. Skjedde med mini her også noen dager etter han var født. Jeg bar på barsel enda og spurte dem. De sa akkurat det samme som anonym over her sier. Anonymous poster hash: d5367...16d Her også. Har en mursteinsfarge og ikke direkte rødt som i blod. Veldig vanlig hos gutter sa de på barsel. Anonymous poster hash: 9b28f...ed9
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2014 #18 Skrevet 28. mars 2014 Vi var hos legen med en 1 uker gammel baby.Anonymous poster hash: f75f3...ce8 Og? Man kan ringe barsel noen uker enda. Jeg gjorde det og de sa ingenting om at jeg heller skulle ringe lege. Anonymous poster hash: 9b28f...ed9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå