Gå til innhold

Eggløsning og blødning!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg er en av de som har uregelmessige menstruasjoner og ingen/sjelden eggløsning.

For noen dager siden hadde jeg en lite blødning, som jeg trodde var TR. Den varte kun i 2-3 dager. Heller 2. Dagen den lille blødninger sluttet, fikk jeg sånn vondt i eggstokkene(?) slik jeg får når eggløsning skjer.

Har noen erfaring med at man kan har blødning tett opptil eggløsning? Lurer fælt på om det er det det kan være....

Takker for svar:)

Anonymous poster hash: c0e20...bf1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan også legge til at det var svæææært lite blod og en del brunrød-ish utflod som var slimete :flau:

Anyone?

Skrevet

Har du NM i uregelmessig syklus er det fullt mulig å få eggløsning rett etter mensen/liten blødning.

Hvis du ikke prøver å få barn og har mulighet til å bruke p-piller, ville jeg gjort det hvis jeg var deg. Mye greiere å holde styr på syklus, og du slipper å bekymre deg unødig om eggløsning og potensiell graviditet.

AnonymBruker
Skrevet

Har du NM i uregelmessig syklus er det fullt mulig å få eggløsning rett etter mensen/liten blødning.

Hvis du ikke prøver å få barn og har mulighet til å bruke p-piller, ville jeg gjort det hvis jeg var deg. Mye greiere å holde styr på syklus, og du slipper å bekymre deg unødig om eggløsning og potensiell graviditet.

Takk for svar! Har nå hatt el-smerter i 4 dager ca..

P-piller og annen prevensjon gjør alt bare mye verre, siden jeg allerede har hormonforsryrrelser i kroppen. Så det bruker jeg ikke. Men nå er jeg i fast forhold med et felles barn. Så familiefroøkelse er ikke uønsket:)

AnonymBruker
Skrevet

Normalt så overstyrer hormonprevensjon kroppens hormoner, også ved hormonforstyrrelser. Men har du noen diagnose på hormonforsyrrelsen? Det høres jo ut som om du burde ha vært hos en gynekolog og fått tatt blodprøver og kartlagt syklusen din. Da kan du jo få hjelp også.

Hvor ofte har du mensen, sånn ca.

Anonymous poster hash: 2e5ec...53c
AnonymBruker
Skrevet

Normalt så overstyrer hormonprevensjon kroppens hormoner, også ved hormonforstyrrelser. Men har du noen diagnose på hormonforsyrrelsen? Det høres jo ut som om du burde ha vært hos en gynekolog og fått tatt blodprøver og kartlagt syklusen din. Da kan du jo få hjelp også. Hvor ofte har du mensen, sånn ca. Anonymous poster hash: 2e5ec...53c

Min forrige lege sa jeg hadde pco. Men min nåværende lenge trodde ikke helt på dette siden jeg ikke er overvektig og er "hårete". Men det er vel enkelte leger i et nøtteskall.

Jeg har ikke hatt slike smerter siden jeg gikk på hormonkur og fikk eggløsning. Nå har jeg ganske ubehag der nede. Forrige TR var 5. Feb. Og den bitte lille blødninger begynte ca 22 mars. Ikke til å bli klok av ondet hele tatt.

AnonymBruker
Skrevet

Min forrige lege sa jeg hadde pco. Men min nåværende lenge trodde ikke helt på dette siden jeg ikke er overvektig og er "hårete". Men det er vel enkelte leger i et nøtteskall.

Jeg har ikke hatt slike smerter siden jeg gikk på hormonkur og fikk eggløsning. Nå har jeg ganske ubehag der nede. Forrige TR var 5. Feb. Og den bitte lille blødninger begynte ca 22 mars. Ikke til å bli klok av ondet hele tatt.

Når det kommer til PCOS så anbefalles hormonprevensjon, så sant du ikke prøver å bli gravid selvsagt ;). Det er veldig slitsomt å aldri vite når mensen skal komme, men smertene kommer og går osv.

Man må ikke være overvektig eller være hårete for å ha PCOS. Diagnosen stilles på grunnlag av hormontester og innvendig UL.

Anonymous poster hash: 2e5ec...53c

AnonymBruker
Skrevet

Når det kommer til PCOS så anbefalles hormonprevensjon, så sant du ikke prøver å bli gravid selvsagt ;). Det er veldig slitsomt å aldri vite når mensen skal komme, men smertene kommer og går osv. Man må ikke være overvektig eller være hårete for å ha PCOS. Diagnosen stilles på grunnlag av hormontester og innvendig UL. Anonymous poster hash: 2e5ec...53c

Ja, jeg er fullt klar over det. Er bare så irriterende at legen jeg gikk til avfeide det hele og var bombesikker på at prøvene jeg nå tok kom til å bli heeeeelt fine. Men da jeg ringte til legekontoret for å få svarene, måtte jeg vente på at legen min skulle kontakte meg, fordi det er avvik. Men det var jo ikke overraskende.

Jeg har veldig lite lyst å gå på prevensjon. Er aldri plaget med smerter heller. De gangene jeg har menssmerter er det helt overkommelig og ikke noe å klage over. Men denne gangen er det eggstokkene jeg kjenner det i. Og synes det er så rart, siden jeg aldri har hatt det uten hormonkur.

Så jeg lurer bare på om jeg har en eggløsning... Men igjen, så er det jo så lenge siden sist mens.

Har ikke cyster heller, bare masse mname egg som ikke vil modnes...:/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...