Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2014 #41 Skrevet 27. mars 2014 Selvfølgelig, det var bare måten du beskrev "oss" så omfangsrikt på. Litt barnslig? Vil du utdype det? Anonymous poster hash: da8bd...99b Voksne mennesker tar da vel ting opp med venninnene sine over en kopp kaffe og ikke e-post? 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2014 #42 Skrevet 27. mars 2014 Det kan jeg si meg enig i. Likevel er det andre innlegget som TS forklarer hva hun har sendt. Regner med hun hadde skrevet det samme i innlegg 2 om hun hadde sendt innlegget på epost.. Anonymous poster hash: da8bd...99b Jeg håper du har rett, og at konflikten løses uten at vennskapet ryker. Anonymous poster hash: e74dd...d85
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2014 #43 Skrevet 27. mars 2014 Voksne mennesker tar da vel ting opp med venninnene sine over en kopp kaffe og ikke e-post? Mange gjør det, andre velger å gjøre det annerledes. Vi vet ikke hva som er blitt sagt eller gjort, så det blir bare spekulasjoner om hvorvidt man tar det over en kaffe eller ei. Anonymous poster hash: da8bd...99b
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2014 #44 Skrevet 27. mars 2014 Mange gjør det, andre velger å gjøre det annerledes. Vi vet ikke hva som er blitt sagt eller gjort, så det blir bare spekulasjoner om hvorvidt man tar det over en kaffe eller ei. Anonymous poster hash: da8bd...99b Velger man å gjøre det på andre måter enn ansikt til ansikt, så er man ikke en voksen. 2
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2014 #45 Skrevet 27. mars 2014 Jeg lurer på hvordan dette har gått? Anonymous poster hash: e74dd...d85
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2014 #46 Skrevet 27. mars 2014 Jeg lurer på hvordan dette har gått? Anonymous poster hash: e74dd...d85 Det kan du spørre om og jeg lurer på det samme.
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2014 #47 Skrevet 27. mars 2014 Velger man å gjøre det på andre måter enn ansikt til ansikt, så er man ikke en voksen. Definisjonen av voksen er så mangt. Det er ikke voksent å snevre inn definisjonen på en slik måte, det finnes alternativer det er voksent å ta av ulike grunner. Det blir også spekulasjoner. Men det kan være at du har rett, at TS burde ha snakket med sin venninne ansikt til ansikt om dette. Så lenge hun ikke har fortalt noe mer om hvem eller hva.. Anonymous poster hash: da8bd...99b 1
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2014 #48 Skrevet 27. mars 2014 Definisjonen av voksen er så mangt. Det er ikke voksent å snevre inn definisjonen på en slik måte, det finnes alternativer det er voksent å ta av ulike grunner. Det blir også spekulasjoner. Men det kan være at du har rett, at TS burde ha snakket med sin venninne ansikt til ansikt om dette. Så lenge hun ikke har fortalt noe mer om hvem eller hva.. Anonymous poster hash: da8bd...99b Hmm, hva tenker du på der?
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2014 #49 Skrevet 27. mars 2014 Hmm, hva tenker du på der? Det er ikke noen oppdateringer fra TS, så det er ikke lett å vite hva som egentlig har skjedd Anonymous poster hash: da8bd...99b
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2014 #50 Skrevet 27. mars 2014 Det er ikke noen oppdateringer fra TS, så det er ikke lett å vite hva som egentlig har skjedd Anonymous poster hash: da8bd...99b Godt poeng.
Gjest BettyBoop Skrevet 27. mars 2014 #51 Skrevet 27. mars 2014 Jeg har enda ikke fått noe svar. Har sendt henne en lang mail, mest mulig saklig, og prøvde å ikke såre henne...Anonymous poster hash: 04cdd...029 prøvde å ikke spre henne ved å skribe hilsen din tidligere venninne på slutten? Akkurat som om det ikke er sårende. Selvsagt kommer hun ikke til å svare på den mailen 1
Gjest BettyBoop Skrevet 27. mars 2014 #52 Skrevet 27. mars 2014 Jeg syns ikke det er ok, og jeg skjønner godt at du reagerer på dette ts! Du får vel aldri svar på den mailen, hun er akkurat som en tidligere bestevenninne av meg. Hun skygget unna istedenfor å ta konflikten.Anonymous poster hash: 06a4a...7b8 ts er da den konfliksky her når hun sender en mail 1
Gjest BettyBoop Skrevet 27. mars 2014 #53 Skrevet 27. mars 2014 Jeg håper du har rett, og at konflikten løses uten at vennskapet ryker.Anonymous poster hash: e74dd...d85 ts gjorde det klart i mailen at hun ser på henne som en tidligere venninne. Det vennskapet er over.
Gjest Gjest Skrevet 28. mars 2014 #54 Skrevet 28. mars 2014 ts gjorde det klart i mailen at hun ser på henne som en tidligere venninne. Det vennskapet er over. Vel, når man mottager en sånn mail så er uansett vennskapet over, uansett omd et står hilsen din tidligere venninne eller ikke. 2
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2014 #55 Skrevet 28. mars 2014 TS her. Merker at ting er litt uklart. Ja, jeg har prøvd å ta dette opp med henne utallige ganger. Også over te, kaffe, og andre sammenhenger. Hun har også bodd hos meg en periode da hun ikke lyktes i å finne seg bolig under studier. Nå har hun flyttet tilbake til sin hjemby og er vanskelig å få kontakt med. På mine forsøk på å snakke med henne om disse tingene, reagerte hun med misforståelser. Da mente hun at jeg hadde noe imot henne, enda jeg tok det opp på en pen og saklig måte. Hun forstod tydeligvis ikke hvorfor jeg reagerte. Bl.a. når hun blandet seg i datoene for bryllupet så måtte jeg diskutere meg fram til hvorfor vi ønsker akkurat den datoen... Egentlig er det ikke et spørsmål en gang, vi bestemmer, ikke hun. Og hvorfor hun har fått vite alle tingene? Fordi jeg har vært naiv og stolt blindt på henne. Hun bodde jo tross alt hos oss en periode så det gikk rett og slett ikke an å skjule noe. Dessuten er hun ekspert i å snoke.Hun tok kontakt med ei av mine andre venninner, som hun omtalte på en pent sagt negativ måte første gang hun møtte, og pratet i timesvis med henne... Tvile på om ho svarar fordi du har jo sagt opp vennskapet her, du har signert m tidlegare venninne. Eg vil tru ho las mailen med stigande gru, tårene rann og ho følte seg misforstått og komplett fortvila. Eg tykkjer slikt er stygt gjort, for personen blir fritatt moglegheita til å sei unnskyld. Du skulle ha sagt noko til henne for lenge sidan. Jeg har ikke sagt opp vennskapet i den mailen, bare så det er sagt. Og jeg underskrev ikke mailen på denne måten heller, det var bare for å understreke dette i innlegget at jeg ser ikke på henne som en venn lenger. Særlig når hun selv har kuttet meg ut. Hun har slettet meg fra facebook og ikke tatt noe kontakt, til tross for sms fra meg. Jeg forstår ærlig talt ikke hvorfor hun reagerte med å egentlig si opp vennskapet med meg først. Og det var før jeg sendte henne mailen (som forsåvidt inneholder mer enn det som jeg anså som vesentlig nok til å presenteres i innlegget her inne). jeg syns du er feig som ikke turte å ta dette opp med henne ansikt til ansikt. Hun bor i en annen by langt langt vekk og var her kun en stund i forbindelse med studier. Hun unngår selv kontakt. Ikke har jeg fått noe svar på mailen min heller. Anonymous poster hash: 04cdd...029
Gjest BettyBoop Skrevet 28. mars 2014 #56 Skrevet 28. mars 2014 Vel, når man mottager en sånn mail så er uansett vennskapet over, uansett omd et står hilsen din tidligere venninne eller ikke.joa hele mailen var igrunn ikke åpen for at mottaker kunne forsvare seg på noe vis. Er nok derfor hun ikke svarer. Ts åpner ikke for svar 1
Gjest BettyBoop Skrevet 28. mars 2014 #57 Skrevet 28. mars 2014 TS her. Merker at ting er litt uklart. Ja, jeg har prøvd å ta dette opp med henne utallige ganger. Også over te, kaffe, og andre sammenhenger. Hun har også bodd hos meg en periode da hun ikke lyktes i å finne seg bolig under studier. Nå har hun flyttet tilbake til sin hjemby og er vanskelig å få kontakt med. På mine forsøk på å snakke med henne om disse tingene, reagerte hun med misforståelser. Da mente hun at jeg hadde noe imot henne, enda jeg tok det opp på en pen og saklig måte. Hun forstod tydeligvis ikke hvorfor jeg reagerte. Bl.a. når hun blandet seg i datoene for bryllupet så måtte jeg diskutere meg fram til hvorfor vi ønsker akkurat den datoen... Egentlig er det ikke et spørsmål en gang, vi bestemmer, ikke hun. Og hvorfor hun har fått vite alle tingene? Fordi jeg har vært naiv og stolt blindt på henne. Hun bodde jo tross alt hos oss en periode så det gikk rett og slett ikke an å skjule noe. Dessuten er hun ekspert i å snoke.Hun tok kontakt med ei av mine andre venninner, som hun omtalte på en pent sagt negativ måte første gang hun møtte, og pratet i timesvis med henne... Jeg har ikke sagt opp vennskapet i den mailen, bare så det er sagt. Og jeg underskrev ikke mailen på denne måten heller, det var bare for å understreke dette i innlegget at jeg ser ikke på henne som en venn lenger. Særlig når hun selv har kuttet meg ut. Hun har slettet meg fra facebook og ikke tatt noe kontakt, til tross for sms fra meg. Jeg forstår ærlig talt ikke hvorfor hun reagerte med å egentlig si opp vennskapet med meg først. Og det var før jeg sendte henne mailen (som forsåvidt inneholder mer enn det som jeg anså som vesentlig nok til å presenteres i innlegget her inne). Hun bor i en annen by langt langt vekk og var her kun en stund i forbindelse med studier.Hun unngår selv kontakt. Ikke har jeg fått noe svar på mailen min heller.Anonymous poster hash: 04cdd...029 da tar du en tlf om hun bor for langr vekke eller tar det som facebook chat. Og den mailen der. Som sagt åpner den ikke for svar
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2014 #58 Skrevet 28. mars 2014 da tar du en tlf om hun bor for langr vekke eller tar det som facebook chat. Og den mailen der. Som sagt åpner den ikke for svar Jeg har kontaktet henne flere ganger face-to-face men hun bare vrir seg unna. Svarer heller ikke på chat. Anonymous poster hash: 04cdd...029
Gjest BettyBoop Skrevet 28. mars 2014 #59 Skrevet 28. mars 2014 Jeg har kontaktet henne flere ganger face-to-face men hun bare vrir seg unna. Svarer heller ikke på chat.Anonymous poster hash: 04cdd...029 jaja men om du har forsøkt å kontakte henne før mailen så får du bare se på den mailen som en avslutning da. Ikke bruk energi på henne mer da. Hun kommer ikke til å svare.
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2014 #60 Skrevet 28. mars 2014 Dette var en interessant tråd. Da vet jeg hva jeg må være på vakt for. Slike folk finnes jo overalt... Har lenge hatt mistanke til ei venninne som jeg er litt forsiktig med. Forøvrig synes jeg at det passer seg å heller ta dette skriftlig, for da får man frem viktige poeng uten å bli avbrutt. Når man prøver å snakke med en person som ikke forstår situasjonen, er det så å si håpløst - vedkommende sporer som regel av eller går i forsvarsposisjon. Konfrontasjoner fører sjeldent noe bra med seg. Men dette må man ta en individuell avgjørelse. Dersom denne venninna bor i en annen by er det heller ikke så lett å få til et møte med henne. Særlig når hun også virker til å være uinteressert i videre kontakt. Anonymous poster hash: 04cdd...029
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå