AnonymBruker Skrevet 27. mars 2014 #1 Skrevet 27. mars 2014 Huff for en natt. Jeg får ikke sove, har slitt med panikkangst helt fra jeg la meg.. Anfall på anfall.. Når jeg holder på å sovne våkner je av at jeg ikke får puste, gisper etterluft og så får jeg roet meg ned igjen en stund før neste anfall kommer. Det er slitsomt. Helt utrolig vondt. Jeg er redd fordi jeg er helt alene. Redd fordi jeg ikke kan få hjelp om det skjer noe..Jeg tror anfalle kommer fordi jeg holder på å bli syk. Har vondt i hodet når jeg reiser meg, holdt på å besvime isted. Jeg vil ikke bli syk nå, fordi jeg og kompisene mine skal fremføre et par låter på lørdag. Jeg vil ikke svikte dem fordi jeg er syk, og jeg vil ikke gå glipp av det. Angsten kommer fordi jeg ikke vil bli mer syk. Jeg burde så inderlig ha sovet, men panikken tar overhånd. Jeg burde virkelig ha hvilt og blitt bedre, men nå blir det bare verre.. Jeg ligger med lyset på og har satt på musikk på mobilen. Håper det hjelper! Og jeg som skal tidelig opp i morgen Noen med panikkangst som har tips til å bekjempe angsten for en liten stund? Det hadde jeg satt pris på, på en natt som dette. Anonymous poster hash: 38b9c...bd7
MyElixir Skrevet 27. mars 2014 #2 Skrevet 27. mars 2014 Angst sliter jeg med, men jeg har aldri opplevd panikkangst. Kan ikke komme med gode råd, da jeg faktisk ikke vet hvordan det er å oppleve den slags angst du beskriver... Men jeg sender deg en klem og et ønske om at du finner roen og får deg litt tiltrengt søvn.
Wonderbitch Skrevet 27. mars 2014 #3 Skrevet 27. mars 2014 Når det gjelder pusten synes jeg det hjelper å sitte litt oppreist.. Hadde det samme i helgen og vet hvor grusomt det er. Men er også viktig å tenke så positivt som mulig, at dette skal du klare!! God bedring! 1
Eirasi Skrevet 27. mars 2014 #4 Skrevet 27. mars 2014 Prøv å fokuser på nuet, ikke bekymre deg for hva som skal skje. Det fins noen verktøy for å få det til som å klappe lett på hele kroppen. Tramp først med beina, så klapp lett på et bein, så det neste, deretter videre på mage og rygg. En arm etter den andre, og bruk fingertuppene i fjes og hodebunn. Dette aktiviserer nervene i kroppen, siden kropp kun eksisterer i nåtid, så vil(i teorien) dette få deg til å fokusere på dette og hente deg inn til nuet. Det fungerer som regel hos meg. Når jeg har klapper ferdig, så legger jeg meg og fokuserer på pusten. Det vil si å kjenne på den, ikke kontrollere den, men legge merke til hvordan den går inn pg ut gjennom nesa. Hvor i kroppen jeg kjenner pusten, legge ei hånd på magen og kjenne om den blåser seg opp. Og om en mister fokuset og bekymringer dukker opp, så tenk at det bare er en tanke, og tanker kan du styre. Gjerne visualiser at den bekymringen bare svever avgårde, og fokuser på pusten igjen. Ellers så kan det hjelpe å gå ut av senga for ei lita stund. Trekke litt frisk luft, virkelig kjenne på lufta. Bare et par minutter for å få litt avbrekk fra tankene.
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2014 #5 Skrevet 27. mars 2014 Takk for tipsene dere, det varmer! Jeg skal virkelig prøve dem! Sjelden jeg har så sterke anfall som i går heldigvis, men er jo helt forferdelig når det står på for fullt. TsAnonymous poster hash: 38b9c...bd7
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2014 #7 Skrevet 27. mars 2014 Det gikk til slutt, hehe. Jeg sovnet da klokken ble rundt fire, da sovnet jeg godt også. Anonymous poster hash: 38b9c...bd7
SiriH Skrevet 27. mars 2014 #8 Skrevet 27. mars 2014 Prøv meditasjon! Søk opp Mindfullness e.l. på youtube
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2014 #9 Skrevet 27. mars 2014 Meditasjon ja, smart! Det får jeg prøve Anonymous poster hash: 38b9c...bd7
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2014 #10 Skrevet 27. mars 2014 Jeg sliter med generell angst, altså angst hele tiden, har ingen anfall og sånn, men hos meg hjelper det å kun konsentrere seg om pusten da. Puste inn gjennom nesa og ut munnen, og gjerne pust inn, hold pusten i 3-5sek før du puster ut igjen gjennom munnen. Dette roer pulsen min og alt veldig fort iallefall. Anonymous poster hash: 6a55c...2e9
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2014 #11 Skrevet 27. mars 2014 Dersom du har hjerteklapp så kan du forsøke å trykke tommelneglen mot neglebåndene på lillefingeren. Trykk i en rolig rytme og fokuser på pusten. Det får ned hjerteklapp hos meg. Anonymous poster hash: dfd3e...44e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå