debattanten Skrevet 28. mars 2014 #21 Skrevet 28. mars 2014 Menn og kvinner er veldig forskjellige skapninger. Det er ikke alltid det går ann å kombinere de to, ofte ender dette i brudd, skillsmisse, drap og den slags. Her på på KG så går jo ikke dette, her må vi bare holde ut med hverandre. Klart det kan bli hete situasjoner av slikt. Likevel så ser jeg problemet, noen ganger er det troll, eller at vi blir grepet av følelser om emnet vi diskuterer. Så fort følelsene kommer inn i bildet blir ofte diskusjonen ødelagt da argumentasjonen går over til personangrep. Vi får gjøre en innsats alle sammen Snart helg
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2014 #22 Skrevet 28. mars 2014 Menn og kvinner er veldig forskjellige skapninger. Det er ikke alltid det går ann å kombinere de to, ofte ender dette i brudd, skillsmisse, drap og den slags. Her på på KG så går jo ikke dette, her må vi bare holde ut med hverandre. Klart det kan bli hete situasjoner av slikt. Likevel så ser jeg problemet, noen ganger er det troll, eller at vi blir grepet av følelser om emnet vi diskuterer. Så fort følelsene kommer inn i bildet blir ofte diskusjonen ødelagt da argumentasjonen går over til personangrep. Vi får gjøre en innsats alle sammen Snart helg OT, men avataren din er herlig:) Det handler vel om folk som blir veldig ensporede i debatter, og som ikke tar hensyn til at meningene kan såre andre. Anonymous poster hash: df294...a24 1
Crobern Skrevet 28. mars 2014 #23 Skrevet 28. mars 2014 Kall det troll, eller bitre menn, men det er noen gjengangere her som begynner å bli ufattelig irriterende, og jeg er nok ikke den eneste som føler det sånn ut i fra trådene. Man kan ikke lenger diskutere en eneste sak uten at det skal bli "menn mot kvinner" Var dette konstruktivt så ville det ikke vært noe som helst problem, men når så ufattelig mange tråder blir kuppet av de som vanker her inne 24/7 på jakt etter tråder de kan ødelegge så blir man lei. Ikke lenger provosert, bare oppgitt. Dette er et KVINNEforum, det finnes nok andre tråder man kan diskutere om at kvinner er kravstore, kan skylde seg selv for overgrep, ja, egentlig alt med likesinnede. Jeg takker bare høyere makter for at jeg ikke har noen slike i min omgangskrets. Er det bare jeg som føler det sånn og er inne på "feil" tråder..? Det var ikke på langt nær slik før som jeg kan huske, nå er jeg ikke så aktiv her, men hver gang jeg er innom nå så er det ikke til å unngå. Anonymous poster hash: 3aaef...292 Seriøst?? 1. Menn er hjertlig velkomne til å delta i en diskusjon her inne. Ja det er ett kvinneforum. Men tenk om KUN kvinner skulle sittet her og diskutert sex, samliv,bil, tv,stillinger osv...god så kjedelig uten noe testeron meninger. Og tro det eller ei, men jeg ser til og med kvinner som er ENIGE med menn!!! Og jeg er blant annet skyldig der.Jeg har vært enig med både en og to menn i noe av det de skriver. 2.Ja, det er noen som er veldig irriterende her inne. Men det er både kvinner og menn. Og mange AB. Og det er ikke kun kvinner mot menn, det er meninger mot meninger. Jeg sier som Ole Brumm: Ja takk, begge deler.
Corvo Skrevet 28. mars 2014 #24 Skrevet 28. mars 2014 Kall det troll, eller bitre menn, men det er noen gjengangere her som begynner å bli ufattelig irriterende, og jeg er nok ikke den eneste som føler det sånn ut i fra trådene. Man kan ikke lenger diskutere en eneste sak uten at det skal bli "menn mot kvinner" Var dette konstruktivt så ville det ikke vært noe som helst problem, men når så ufattelig mange tråder blir kuppet av de som vanker her inne 24/7 på jakt etter tråder de kan ødelegge så blir man lei. Ikke lenger provosert, bare oppgitt. Dette er et KVINNEforum, det finnes nok andre tråder man kan diskutere om at kvinner er kravstore, kan skylde seg selv for overgrep, ja, egentlig alt med likesinnede. Jeg takker bare høyere makter for at jeg ikke har noen slike i min omgangskrets. Er det bare jeg som føler det sånn og er inne på "feil" tråder..? Det var ikke på langt nær slik før som jeg kan huske, nå er jeg ikke så aktiv her, men hver gang jeg er innom nå så er det ikke til å unngå. Anonymous poster hash: 3aaef...292 Er enig i hva du sier, men akkurat den setningen der blir litt skummel. Det virker som at du skulle ønske at det kun var kvinner her inne, slik at dere kan klappe hveradnre på ryggen og skryte over hvor vanskelig det er å være kvinne uten at mannfolk viser dere den andre siden... Men nå skal jeg ikke "trolle"...
Norbertine Skrevet 28. mars 2014 #25 Skrevet 28. mars 2014 Tråden er ryddet for persondebatt. Alice i Eventyrland, mod
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2014 #26 Skrevet 28. mars 2014 Jeg har vært så heldig at jeg har kjent en bitter mann. Ble så ille at jeg begynte å le av han, da var vennskapet slutt Han var ikke god i hodet, snakket om å skyte tilfeldige mennesker og var helt på bærtur. Sinnet til disse menneskene er rettet mot en tilfeldig gruppe de anser som svake, men som kommer til å kjempe tilbake. Dermed får de utløp for hatet. Var han på KG da?Anonymous poster hash: 87d61...133 2
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2014 #27 Skrevet 28. mars 2014 Seriøst?? 1. Menn er hjertlig velkomne til å delta i en diskusjon her inne. Ja det er ett kvinneforum. Men tenk om KUN kvinner skulle sittet her og diskutert sex, samliv,bil, tv,stillinger osv...god så kjedelig uten noe testeron meninger. Og tro det eller ei, men jeg ser til og med kvinner som er ENIGE med menn!!! Og jeg er blant annet skyldig der.Jeg har vært enig med både en og to menn i noe av det de skriver. 2.Ja, det er noen som er veldig irriterende her inne. Men det er både kvinner og menn. Og mange AB. Og det er ikke kun kvinner mot menn, det er meninger mot meninger. Jeg sier som Ole Brumm: Ja takk, begge deler. Klart! Synes også det ville vært kjedelig dersom ingen menn var aktive. Det er alltid moro å se en diskusjon der man har forskjellige meninger basert på kjønn, og diskusjonene virker som tar seg opp. Er enig med mange menn her inne jeg! Det er de ekstreme jeg reagerer på, og de er det en del av her inne har jeg bitt meg merke i, de er aktiv i alle trådene som omhandler kvinner, ikke for å diskutere, men for å belære hvor grusomme og fæle vi kvinner er, og det blir litt kjedelig å lese dette gang på gang, særlig også når det ikke finnes konstruktivt. Er enig i hva du sier, men akkurat den setningen der blir litt skummel. Det virker som at du skulle ønske at det kun var kvinner her inne, slik at dere kan klappe hveradnre på ryggen og skryte over hvor vanskelig det er å være kvinne uten at mannfolk viser dere den andre siden... Men nå skal jeg ikke "trolle"... Det jeg mener er at dersom enkelte menn blir så provosert over hva kvinner skriver her inne så er de fri til å oppsøke andre plasser, jeg mener ikke alle menn, men veldig mange som kun er her for å lage kvalm, ikke er interessert i debatt men å kun fremme sine egne ensporede tanker, og oppsøker enhver tråd for å spre sin eder og galle om "prinsesse-syndromet" Kvinner har seg selv å takke, alle kvinner er horer, og den berømte "Jeg får meg ikke noe og det er kun kvinners feil!" holdningen som florerer her. De fleste tråder som har en tilnærming til dette emnet blir bare en søplekasse for menn. Det er rart hvordan bitre mennesker blir tiltrukket av det de hater. Derfor kan jeg ikke forstå selvskadingen det må være å oppsøke slike forumer når det er tydelig at det er et kvinneforum. Anonymous poster hash: 1d443...c0f 9
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2014 #28 Skrevet 28. mars 2014 Synes det er bra med våre KG-menn jeg. Ja det er et par-tre stykker, som ikke er helt i vater og som tydeligvis har opphøyd seg selv til misjonærer som skal frelse alle oss kvinner fra vår egen dumskap Men de er det bare å overse - de er ikke verdt å bruke energi på. Resten er ganske så greie faktisk. Anonymous poster hash: 63b42...f52 2
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2014 #29 Skrevet 28. mars 2014 Interessant. Men det hadde vært enda mer interessant hvis dere kunne gi eksempler på hvilke tråder som blir ødelagt av menn. Anonymous poster hash: 8e0d6...a9d
Spiralis Skrevet 28. mars 2014 #30 Skrevet 28. mars 2014 Jeg er mann og har vært på KG i mange år. I enkelte deler av forumet så har det blitt stadig vanskeligere å føre en fornuftig debatt. Flere av underforumene har jeg mer eller mindre sluttet å gå inn i, på grunn av at trådene drukner i negative innlegg fra bitre eller ytterliggående menn. Det er negative kvinner også, men den lille gruppen av menn, som har 24 timer av døgnet til å spy ut sine fordommer og bitterhet, er klart dominerende. 15
Marie90 Skrevet 28. mars 2014 #31 Skrevet 28. mars 2014 Ignorerknappen er en fin sak ja. Forutsetter at folk opererer under nick. Mesteparten jeg hadde foretrukket å ignorere (i.e. de som sprer mest galler) opererer under AB. Har sluttet å lese siteringer fra AB hvilket er synd for de som har et reellt problem/tema å ta opp.
Marie90 Skrevet 28. mars 2014 #32 Skrevet 28. mars 2014 Er enig i hva du sier, men akkurat den setningen der blir litt skummel. Det virker som at du skulle ønske at det kun var kvinner her inne, slik at dere kan klappe hveradnre på ryggen og skryte over hvor vanskelig det er å være kvinne uten at mannfolk viser dere den andre siden... Men nå skal jeg ikke "trolle"... Det er nok av motstand å få fra andre kvinner. Kvinner er like harde mot hverandre, om ikke mer. Jeg er ikke enige med noen bare fordi vi begge har en vagina. Så jeg tror nok TS og flere er legitime i sitt onske om å få vekk trollene rett og slett fordi de er troll og spydige, frekke og usaklige, ikke fordi de er uenige. Det finnes de som ikke tåler konstruktiv kritikk engang, men de er i fåtall.
Cordelia Skrevet 28. mars 2014 #33 Skrevet 28. mars 2014 Forutsetter at folk opererer under nick. Mesteparten jeg hadde foretrukket å ignorere (i.e. de som sprer mest galler) opererer under AB. Har sluttet å lese siteringer fra AB hvilket er synd for de som har et reellt problem/tema å ta opp. Det er desverre en del av de og ja. Da går man som regel fort ut av tråden. Desverre er det utrolig lett å gå i fella deres. Hadde man bare klart å overse de uten å tenne på alle plugger, og ta opp laange diskusjoner med de. 1
Muscae Skrevet 28. mars 2014 #34 Skrevet 28. mars 2014 Men det enkleste er jo bare å la være å svare. Har man vært her en stund så klarer man fort å luke ut de som er her bare for å kverulere. Og kverulering har ingenting i en god debatt å gjøre, så det lar jeg være å kommentere. Ofte viser det seg at det er troll som står bak. Og troll mister interessen dersom ingen svarer dem. Og alle de bitre menn trådene som blir startet gidder jeg ikke lese en gang. "Stakkars meg som er så lav. Alle andre er høyere enn meg, og de får fitte. Jeg vil også ha fitte!" Seriøst? Nei, la være å svare, så gir de seg nok.
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2014 #35 Skrevet 28. mars 2014 Interessant. Men det hadde vært enda mer interessant hvis dere kunne gi eksempler på hvilke tråder som blir ødelagt av menn. Anonymous poster hash: 8e0d6...a9d De fleste tråder som handler om pupper og kvinnekroppen. "Dere kvinner klager på at menn er for lave og har for små peniser, men vi menn får ikke lov å kreve at dere har perfekte silikonpupper, er tynn og har svær rumpe!! Hyklere!" Osv, osv, osv. Anonymous poster hash: d0eb4...d23 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2014 #36 Skrevet 28. mars 2014 Synes det er bra med våre KG-menn jeg. Ja det er et par-tre stykker, som ikke er helt i vater og som tydeligvis har opphøyd seg selv til misjonærer som skal frelse alle oss kvinner fra vår egen dumskap Men de er det bare å overse - de er ikke verdt å bruke energi på. Resten er ganske så greie faktisk. Anonymous poster hash: 63b42...f52 Dette "argumentet" kommer alltid opp i disse trådene. Jeg mener også at de aller fleste menn på KG tilfører forumet mye og verken er verre eller bedre enn gjennomsnittskvinnen på KG. Det er en liten gruppe det er snakk om her, dog en gruppe som har definisjonsmakt over veldig mange tråder, spesielt innen kjønn, kropp, sex og samliv. De er også veldig aktive. Dette må ikke forveksles med menn generelt, noe som er både selvsagt og rimelig banalt. Anonymous poster hash: ffbc3...fb5 7
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2014 #37 Skrevet 28. mars 2014 Jeg har tolket problemet til AB funksjonen. Er ikke mange med nick som troller. En stor bakdel med den funksjonen. Men hvordan du har kommet frem til at det er menn som er problemet her inne vet ikke jeg. Er du synsk? Jeg vet ikke om person bak AB'en har penis eller ikke. Jeg tror hvertfall IKKE at det er fler mannlige brukere her enn kvinnelige. Så sannsynligheten for at det er en kvinnelig troller er mye større. Så hvor er kildene dine? Anonymous poster hash: 104ca...f21 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2014 #38 Skrevet 28. mars 2014 Jeg har tolket problemet til AB funksjonen. Er ikke mange med nick som troller. En stor bakdel med den funksjonen. Men hvordan du har kommet frem til at det er menn som er problemet her inne vet ikke jeg. Er du synsk? Jeg vet ikke om person bak AB'en har penis eller ikke. Jeg tror hvertfall IKKE at det er fler mannlige brukere her enn kvinnelige. Så sannsynligheten for at det er en kvinnelig troller er mye større. Så hvor er kildene dine? Anonymous poster hash: 104ca...f21 Ingen som snakker om AB her. Anonymous poster hash: 84403...654 4
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2014 #39 Skrevet 28. mars 2014 Ingen som snakker om AB her. Anonymous poster hash: 84403...654 Trolling er synonymt med AB funskjonen. Er ikke trolling tema? Anonymous poster hash: 104ca...f21 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2014 #40 Skrevet 28. mars 2014 Trolling er synonymt med AB funskjonen. Er ikke trolling tema? Anonymous poster hash: 104ca...f21 Trolling er ikke synonymt med AB, og trolling er ikke tema for denne tråden, nei. Har du tungt for det? Anonymous poster hash: 84403...654 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå