Gå til innhold

Noen som liker dance-musikk?


kornelia84

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Liker ikke eurotrance, men det er noe som jeg liker som ligner. Leftfield - Leftism er en herlig plate, vet ikke om noe av det kan kalles dance. Den gamle Faithless - Reverence plata er også mighty fine. Tror de kan ligne litt på dance.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig ser jeg det som en fornærmelse mot Leftfield og Faithless å kalle det dance!

Dance er typ ATB, Ace of Base, E-type (svenskene er store på det her!), osv. Dvs. rimelig enkel, elektronikabasert musikk.

Men hør gjerne på Faithless og Leftfield, det er adskillig bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus
Personlig ser jeg det som en fornærmelse mot Leftfield og Faithless å kalle det dance!  

Dance er typ ATB, Ace of Base, E-type (svenskene er store på det her!),  osv. Dvs. rimelig enkel, elektronikabasert musikk.  

Men hør gjerne på Faithless og Leftfield, det er adskillig bedre!

Ble faktisk fornærmet på deres vegne. Kan ikke si jeg liker dance, men Leftfield og Faithless (i sær Reverence) er to store innnen elektronika/house/cross over/what ever-sjangrene.

Ble også litt fornærmet på ATB's vegne at du slang dem inn med resten. ATB er da vitterlig mer trance enn dance. Og på langt nær så enkelt som AoB og E-type. Enkel trancedance vil jeg kalle ATB, og det kan anbefales til noen som er ute etter dance-musikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv Diverse Dance cd'ne, f.eks. Bodywork I, II og III. Evt søk på f.eks. Platekompaniet.no på Trance/Dance el cdon.com på techno/trance for tips. (Genre'ne flyter litt over i hverandre på de to site'ne). Ellers går

4 strings-albumet "Believe" mye på min spiller. (Er kanskje mer vokal-trance, men.. ikke helt stødig på sjangrene selv..) :digge:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble faktisk fornærmet på deres vegne. Kan ikke si jeg liker dance, men Leftfield og Faithless (i sær Reverence) er to store innnen elektronika/house/cross over/what ever-sjangrene.

ohhh, Reverence, fantastisk album... *mimrer tilbake til konserten på Rockefeller*

Ble også litt fornærmet på ATB's vegne at du slang dem inn med resten. ATB er da vitterlig mer trance enn dance. Og på langt nær så enkelt som AoB og E-type. Enkel trancedance vil jeg kalle ATB, og det kan anbefales til noen som er ute etter dance-musikk.

Hehe, joda, du kan ha rett i at de er mer trance enn dance, men jeg vil allikevel påstå at endel av hva de har gitt ut lett faller inn i den store søppelposen kalt dance. (og det var min personlige mening om dance, ikke ment som kritikk av dem som faktisk liker sjangeren!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Har en del sanger som går under dance, house, udefinert osv.Liker du dance, liker de fleste av disse sangene:

De nuit - all that mattered

Basement jaxx - good luck

Benni benassi- love is gonna save us (ikke akkurat dance, men..)

satisfaction

The underdog project - saturday night (den mixen hvor sangen starter med "put you hands up")

dj cool -let me clear my throat

lorna - papi chulo (ikke helt dance, men kul altså)

Dirty Vegas – good times

Plummet – damaged (radio edit)

Roger Sanchez – another chance

Ian van Dahl – I cant let you go

French affair – sexy (veldig dance)

Lasgo - surrender

Despina vandi – gia (now dance versjonen)

Superfunk vs Alan Braxe – luckystar

Planet funk – the switch

Silicon soul – right on!

Galleon – so I begin

Sunfactor ft. Eileen – I wont let you down

Starchaser - love will set you free

LMC vs. U2 – take me to the coluds above.

Karaya – she moves

Kmc feat. Dhany – I feel so fine

Tiga - hot in here

The Attic - just cant help it (fiin)

Ozone - dragostea din tei

-despre tine

Alle sangene er utrolig bra, anbefaler deg å laste ned absolutt alle, dersom du liker dance og anne nærliggende musikk! :)

-TMH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mormorn min hadde et utrykk som gikk ut på at: Av all bråk er musikk det værste. Tror jeg er enig der. Lyder er lyder. Men når musikken er bråk gjør den fortsatt som all annet musikk, den ber deg fortsatt om å høre etter, ikke mye annet bråk som ber deg om det. Da er musikken ikke bare bråk, den ber og maser til deg om å høre etter også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus
Har en del sanger som går under dance, house, udefinert osv.Liker du dance, liker de fleste av disse sangene:

[...masse musikk]

Mye musikk her, men lite jeg vil kalle dance. En god miks av house, techno, trance osv, men lite dance. Men mye bra dansemusikk, det var det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ja, det er ikke så mye dance der, men noen av sangene går jo klart under sjangeren, mens de fleste er en blanding av trance, house osv som du sier. Elsker den type musikk!!:)

-TMH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må sjekke ut noen av disse sanger. Liker veldig godt å høre på litt hard/techno stil musikk i mens jeg trene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...